
Οι νέες παραγγελίες πλοίων πολλαπλών χρήσεων (multipurpose vessels ‒ MPV) δεν αναμένεται να φτάσουν στα προ πανδημίας επίπεδα φέτος, σε αντίθεση βέβαια με τους κλάδους των bulkers και των containerships, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.
Οι ιδιοκτήτες MPV είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για νέες επενδύσεις και τηρούν στάση αναμονής. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι niche αγορά και οι ιδιοκτήτες αυτών των πλοίων παραγγέλνουν προκειμένου να αντικαταστήσουν ένα άλλο πλοίο ή έχοντας κατά νου ένα συγκεκριμένο project.
Η Drewry σημειώνει ακόμα ότι η αγορά δέχεται σημαντικές πιέσεις τα τελευταία δέκα χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναύλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των εταιρειών διαχείρισης. Πέραν αυτού, τα ναυπηγεία έχουν κυριολεκτικά γεμίσει με παραγγελίες bulkers και containerships, οπότε, και να υπήρχε η διάθεση ή η ρευστότητα από πλευράς ιδιοκτητών MPV για παραγγελίες, τα ναυπηγεία δεν θα ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν κάτι τέτοιο.
Αλλά και οι διαλύσεις, από την άλλη, καταγράφουν μειωμένη δραστηριότητα το 2021 και σχεδόν μηδενική το γ΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry, οι διαλύσεις MPV θα είναι μειωμένες και το 2022.
Μεσοπρόθεσμα η Drewry εκτιμά ότι ο στόλος θα παρουσιάζει σημάδια μείωσης, καθώς, δεδομένων των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι διαλύσεις θα αυξηθούν, ενώ οι όποιες παραδόσεις δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν το τονάζ που θα εξέλθει της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ