
Οι νέες παραγγελίες πλοίων πολλαπλών χρήσεων (multipurpose vessels ‒ MPV) δεν αναμένεται να φτάσουν στα προ πανδημίας επίπεδα φέτος, σε αντίθεση βέβαια με τους κλάδους των bulkers και των containerships, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.
Οι ιδιοκτήτες MPV είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για νέες επενδύσεις και τηρούν στάση αναμονής. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι niche αγορά και οι ιδιοκτήτες αυτών των πλοίων παραγγέλνουν προκειμένου να αντικαταστήσουν ένα άλλο πλοίο ή έχοντας κατά νου ένα συγκεκριμένο project.
Η Drewry σημειώνει ακόμα ότι η αγορά δέχεται σημαντικές πιέσεις τα τελευταία δέκα χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναύλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των εταιρειών διαχείρισης. Πέραν αυτού, τα ναυπηγεία έχουν κυριολεκτικά γεμίσει με παραγγελίες bulkers και containerships, οπότε, και να υπήρχε η διάθεση ή η ρευστότητα από πλευράς ιδιοκτητών MPV για παραγγελίες, τα ναυπηγεία δεν θα ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν κάτι τέτοιο.
Αλλά και οι διαλύσεις, από την άλλη, καταγράφουν μειωμένη δραστηριότητα το 2021 και σχεδόν μηδενική το γ΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry, οι διαλύσεις MPV θα είναι μειωμένες και το 2022.
Μεσοπρόθεσμα η Drewry εκτιμά ότι ο στόλος θα παρουσιάζει σημάδια μείωσης, καθώς, δεδομένων των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι διαλύσεις θα αυξηθούν, ενώ οι όποιες παραδόσεις δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν το τονάζ που θα εξέλθει της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ