
Οι νέες παραγγελίες πλοίων πολλαπλών χρήσεων (multipurpose vessels ‒ MPV) δεν αναμένεται να φτάσουν στα προ πανδημίας επίπεδα φέτος, σε αντίθεση βέβαια με τους κλάδους των bulkers και των containerships, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.
Οι ιδιοκτήτες MPV είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για νέες επενδύσεις και τηρούν στάση αναμονής. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι niche αγορά και οι ιδιοκτήτες αυτών των πλοίων παραγγέλνουν προκειμένου να αντικαταστήσουν ένα άλλο πλοίο ή έχοντας κατά νου ένα συγκεκριμένο project.
Η Drewry σημειώνει ακόμα ότι η αγορά δέχεται σημαντικές πιέσεις τα τελευταία δέκα χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναύλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των εταιρειών διαχείρισης. Πέραν αυτού, τα ναυπηγεία έχουν κυριολεκτικά γεμίσει με παραγγελίες bulkers και containerships, οπότε, και να υπήρχε η διάθεση ή η ρευστότητα από πλευράς ιδιοκτητών MPV για παραγγελίες, τα ναυπηγεία δεν θα ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν κάτι τέτοιο.
Αλλά και οι διαλύσεις, από την άλλη, καταγράφουν μειωμένη δραστηριότητα το 2021 και σχεδόν μηδενική το γ΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry, οι διαλύσεις MPV θα είναι μειωμένες και το 2022.
Μεσοπρόθεσμα η Drewry εκτιμά ότι ο στόλος θα παρουσιάζει σημάδια μείωσης, καθώς, δεδομένων των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι διαλύσεις θα αυξηθούν, ενώ οι όποιες παραδόσεις δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν το τονάζ που θα εξέλθει της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ