
Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, σύμφωνα με δημοσιεύματα σε διεθνή ΜΜΕ, προέβη πριν από έναν χρόνο στην εξαγορά του 10,33% των μετοχών της νεοσυσταθείσας εταιρείας τακτικών γραμμών Transfar Shipping, η οποία δραστηριοποιείται στον θαλάσσιο εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού μεταξύ Κίνας και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 ο κινεζικός κολοσσός είχε επίσης εξαγοράσει, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας logistics Cainiao, το 10,33% του Worldwide Logistics Group.
«Η Transfar μεταφέρει επίσης εμπορευματοκιβώτια και άλλων πελατών, με τα φορτία της Alibaba να αποτελούν ένα μόνο μέρος της συνολικής χωρητικότητας», δήλωσε ο αναλυτής της Linerlytica, Tan Hua Joo. Παράλληλα πρόσθεσε ότι: «Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν διάφορα μέσα για να εξασφαλίσουν χωρητικότητα, ωστόσο πολύ λίγοι εξ αυτών έχουν προχωρήσει στη ναύλωση δικών τους πλοίων».
Η Transfar προχώρησε τον Αύγουστο στη ναύλωση του containership «Martinique» από τη Zeaborn Ship Management για δύο έως τρεις μήνες και του «Minna» από την Peter Dohle για πέντε μήνες έναντι $150.000 την ημέρα. Εν συνεχεία, η εταιρεία που εδρεύει στη Σιγκαπούρη ναύλωσε επίσης το containership «Filia T» από τη Lomar Shipping για τρεις έως τέσσερις μήνες (αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο), με τον ημερήσιο ναύλο να ξεπερνά τα 100.000 δολάρια.
Το containership «Martinique» έχει δρομολογηθεί στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού, μεταφέροντας εμπορευματοκιβώτια από Σαγκάη, Κινγκντάο και Γιάντιαν στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια. Αντίστοιχα, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Filia T» και «Minna» αξιοποιούνται σε ενδο-ασιατικά δρομολόγια της εταιρείας.
Με τη Salesforce να εκτιμά τον Ιούλιο ότι τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας για τις εταιρείες λιανικής θα εκτιναχθούν στα $223 δισ. το β΄ εξάμηνο του 2021, είναι δεδομένο ότι μεγάλοι φορτωτές όπως η Alibaba θα διερευνήσουν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για τη ροή των εμπορευμάτων τους.
Ο Jack Kleinhenz, επικεφαλής οικονομολόγος για την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ, δήλωσε ότι ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η συμφόρηση που παρατηρείται στις εφοδιαστικές αλυσίδες αντιστάθμισαν τους δύο συνεχόμενους μήνες αυξημένων καταναλωτικών δαπανών, ενώ πρόσθεσε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες μπορεί να ήταν υψηλότερες αν δεν υπήρχε τόσο σημαντική ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ