
Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, σύμφωνα με δημοσιεύματα σε διεθνή ΜΜΕ, προέβη πριν από έναν χρόνο στην εξαγορά του 10,33% των μετοχών της νεοσυσταθείσας εταιρείας τακτικών γραμμών Transfar Shipping, η οποία δραστηριοποιείται στον θαλάσσιο εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού μεταξύ Κίνας και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 ο κινεζικός κολοσσός είχε επίσης εξαγοράσει, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας logistics Cainiao, το 10,33% του Worldwide Logistics Group.
«Η Transfar μεταφέρει επίσης εμπορευματοκιβώτια και άλλων πελατών, με τα φορτία της Alibaba να αποτελούν ένα μόνο μέρος της συνολικής χωρητικότητας», δήλωσε ο αναλυτής της Linerlytica, Tan Hua Joo. Παράλληλα πρόσθεσε ότι: «Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν διάφορα μέσα για να εξασφαλίσουν χωρητικότητα, ωστόσο πολύ λίγοι εξ αυτών έχουν προχωρήσει στη ναύλωση δικών τους πλοίων».
Η Transfar προχώρησε τον Αύγουστο στη ναύλωση του containership «Martinique» από τη Zeaborn Ship Management για δύο έως τρεις μήνες και του «Minna» από την Peter Dohle για πέντε μήνες έναντι $150.000 την ημέρα. Εν συνεχεία, η εταιρεία που εδρεύει στη Σιγκαπούρη ναύλωσε επίσης το containership «Filia T» από τη Lomar Shipping για τρεις έως τέσσερις μήνες (αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο), με τον ημερήσιο ναύλο να ξεπερνά τα 100.000 δολάρια.
Το containership «Martinique» έχει δρομολογηθεί στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού, μεταφέροντας εμπορευματοκιβώτια από Σαγκάη, Κινγκντάο και Γιάντιαν στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια. Αντίστοιχα, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Filia T» και «Minna» αξιοποιούνται σε ενδο-ασιατικά δρομολόγια της εταιρείας.
Με τη Salesforce να εκτιμά τον Ιούλιο ότι τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας για τις εταιρείες λιανικής θα εκτιναχθούν στα $223 δισ. το β΄ εξάμηνο του 2021, είναι δεδομένο ότι μεγάλοι φορτωτές όπως η Alibaba θα διερευνήσουν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για τη ροή των εμπορευμάτων τους.
Ο Jack Kleinhenz, επικεφαλής οικονομολόγος για την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ, δήλωσε ότι ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η συμφόρηση που παρατηρείται στις εφοδιαστικές αλυσίδες αντιστάθμισαν τους δύο συνεχόμενους μήνες αυξημένων καταναλωτικών δαπανών, ενώ πρόσθεσε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες μπορεί να ήταν υψηλότερες αν δεν υπήρχε τόσο σημαντική ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ