
Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, σύμφωνα με δημοσιεύματα σε διεθνή ΜΜΕ, προέβη πριν από έναν χρόνο στην εξαγορά του 10,33% των μετοχών της νεοσυσταθείσας εταιρείας τακτικών γραμμών Transfar Shipping, η οποία δραστηριοποιείται στον θαλάσσιο εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού μεταξύ Κίνας και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 ο κινεζικός κολοσσός είχε επίσης εξαγοράσει, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας logistics Cainiao, το 10,33% του Worldwide Logistics Group.
«Η Transfar μεταφέρει επίσης εμπορευματοκιβώτια και άλλων πελατών, με τα φορτία της Alibaba να αποτελούν ένα μόνο μέρος της συνολικής χωρητικότητας», δήλωσε ο αναλυτής της Linerlytica, Tan Hua Joo. Παράλληλα πρόσθεσε ότι: «Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν διάφορα μέσα για να εξασφαλίσουν χωρητικότητα, ωστόσο πολύ λίγοι εξ αυτών έχουν προχωρήσει στη ναύλωση δικών τους πλοίων».
Η Transfar προχώρησε τον Αύγουστο στη ναύλωση του containership «Martinique» από τη Zeaborn Ship Management για δύο έως τρεις μήνες και του «Minna» από την Peter Dohle για πέντε μήνες έναντι $150.000 την ημέρα. Εν συνεχεία, η εταιρεία που εδρεύει στη Σιγκαπούρη ναύλωσε επίσης το containership «Filia T» από τη Lomar Shipping για τρεις έως τέσσερις μήνες (αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο), με τον ημερήσιο ναύλο να ξεπερνά τα 100.000 δολάρια.
Το containership «Martinique» έχει δρομολογηθεί στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού, μεταφέροντας εμπορευματοκιβώτια από Σαγκάη, Κινγκντάο και Γιάντιαν στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια. Αντίστοιχα, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Filia T» και «Minna» αξιοποιούνται σε ενδο-ασιατικά δρομολόγια της εταιρείας.
Με τη Salesforce να εκτιμά τον Ιούλιο ότι τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας για τις εταιρείες λιανικής θα εκτιναχθούν στα $223 δισ. το β΄ εξάμηνο του 2021, είναι δεδομένο ότι μεγάλοι φορτωτές όπως η Alibaba θα διερευνήσουν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για τη ροή των εμπορευμάτων τους.
Ο Jack Kleinhenz, επικεφαλής οικονομολόγος για την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ, δήλωσε ότι ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η συμφόρηση που παρατηρείται στις εφοδιαστικές αλυσίδες αντιστάθμισαν τους δύο συνεχόμενους μήνες αυξημένων καταναλωτικών δαπανών, ενώ πρόσθεσε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες μπορεί να ήταν υψηλότερες αν δεν υπήρχε τόσο σημαντική ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ