
H ECSA εξέδωσε την Τρίτη 19 Οκτωβρίου το position paper για την πρόταση FuelEU Maritime. Σαφώς, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τις αυξημένες κλιματικές φιλοδοξίες του πακέτου «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση είναι μία από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας.
«Παρά το γεγονός ότι μια διεθνής λύση για τη ναυτιλία είναι προτιμητέα, η ναυτιλία πρέπει να αντιμετωπίσει την κλιματική κρίση και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA υποστηρίζει την πρόταση του FuelEU Maritime για την ενίσχυση της χρήσης καθαρότερων καυσίμων από τη ναυτιλία, τα οποία επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά επωφελή ή εμπορικά διαθέσιμα. Ωστόσο, η πρόταση θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις άλλες προτάσεις του πακέτου «Fit for 55» και με την αυξημένη κλιματική φιλοδοξία της ΕΕ», ανέφερε ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
Υπό την τρέχουσα πρόταση, η εφαρμογή μειγμάτων βιοκαυσίμων που αγοράζονται εκτός ΕΕ θα βασίζεται μόνο σε έγγραφα που παρέχονται από τρίτους προμηθευτές καυσίμων. Η χρήση εγγράφων που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα που συμβάλλει στους κλιματικούς στόχους της ΕΕ μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά κενά επιβολής, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Acting Secretary General της ΕCSA, τονίζει τα εξής: «Η πρόταση FuelEU Maritime μπορεί να καταστεί μια “χαμένη ευκαιρία” για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων από τον κλάδο. Καθιστώντας τους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ υπεύθυνους για την προσαρμογή με τα πρότυπα καυσίμων, οι ανησυχίες αυτές θα μετριαστούν. Η ενίσχυση της ζήτησης αποτελεί κλειδί και τα έσοδα του ΕU ETS, τα συμβόλαια άνθρακα για τη διαφορά υπό το ταμείο καινοτομίας EU ETS και ένας υψηλότερος πολλαπλασιαστής υπό τη Renewable Energy Directive θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να γεφυρωθεί η διαφορά τιμής μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ