
H ECSA εξέδωσε την Τρίτη 19 Οκτωβρίου το position paper για την πρόταση FuelEU Maritime. Σαφώς, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τις αυξημένες κλιματικές φιλοδοξίες του πακέτου «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση είναι μία από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας.
«Παρά το γεγονός ότι μια διεθνής λύση για τη ναυτιλία είναι προτιμητέα, η ναυτιλία πρέπει να αντιμετωπίσει την κλιματική κρίση και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA υποστηρίζει την πρόταση του FuelEU Maritime για την ενίσχυση της χρήσης καθαρότερων καυσίμων από τη ναυτιλία, τα οποία επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά επωφελή ή εμπορικά διαθέσιμα. Ωστόσο, η πρόταση θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις άλλες προτάσεις του πακέτου «Fit for 55» και με την αυξημένη κλιματική φιλοδοξία της ΕΕ», ανέφερε ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
Υπό την τρέχουσα πρόταση, η εφαρμογή μειγμάτων βιοκαυσίμων που αγοράζονται εκτός ΕΕ θα βασίζεται μόνο σε έγγραφα που παρέχονται από τρίτους προμηθευτές καυσίμων. Η χρήση εγγράφων που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα που συμβάλλει στους κλιματικούς στόχους της ΕΕ μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά κενά επιβολής, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Acting Secretary General της ΕCSA, τονίζει τα εξής: «Η πρόταση FuelEU Maritime μπορεί να καταστεί μια “χαμένη ευκαιρία” για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων από τον κλάδο. Καθιστώντας τους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ υπεύθυνους για την προσαρμογή με τα πρότυπα καυσίμων, οι ανησυχίες αυτές θα μετριαστούν. Η ενίσχυση της ζήτησης αποτελεί κλειδί και τα έσοδα του ΕU ETS, τα συμβόλαια άνθρακα για τη διαφορά υπό το ταμείο καινοτομίας EU ETS και ένας υψηλότερος πολλαπλασιαστής υπό τη Renewable Energy Directive θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να γεφυρωθεί η διαφορά τιμής μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ