
H ECSA εξέδωσε την Τρίτη 19 Οκτωβρίου το position paper για την πρόταση FuelEU Maritime. Σαφώς, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τις αυξημένες κλιματικές φιλοδοξίες του πακέτου «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση είναι μία από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας.
«Παρά το γεγονός ότι μια διεθνής λύση για τη ναυτιλία είναι προτιμητέα, η ναυτιλία πρέπει να αντιμετωπίσει την κλιματική κρίση και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA υποστηρίζει την πρόταση του FuelEU Maritime για την ενίσχυση της χρήσης καθαρότερων καυσίμων από τη ναυτιλία, τα οποία επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά επωφελή ή εμπορικά διαθέσιμα. Ωστόσο, η πρόταση θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις άλλες προτάσεις του πακέτου «Fit for 55» και με την αυξημένη κλιματική φιλοδοξία της ΕΕ», ανέφερε ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
Υπό την τρέχουσα πρόταση, η εφαρμογή μειγμάτων βιοκαυσίμων που αγοράζονται εκτός ΕΕ θα βασίζεται μόνο σε έγγραφα που παρέχονται από τρίτους προμηθευτές καυσίμων. Η χρήση εγγράφων που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα που συμβάλλει στους κλιματικούς στόχους της ΕΕ μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά κενά επιβολής, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Acting Secretary General της ΕCSA, τονίζει τα εξής: «Η πρόταση FuelEU Maritime μπορεί να καταστεί μια “χαμένη ευκαιρία” για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων από τον κλάδο. Καθιστώντας τους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ υπεύθυνους για την προσαρμογή με τα πρότυπα καυσίμων, οι ανησυχίες αυτές θα μετριαστούν. Η ενίσχυση της ζήτησης αποτελεί κλειδί και τα έσοδα του ΕU ETS, τα συμβόλαια άνθρακα για τη διαφορά υπό το ταμείο καινοτομίας EU ETS και ένας υψηλότερος πολλαπλασιαστής υπό τη Renewable Energy Directive θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να γεφυρωθεί η διαφορά τιμής μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ