
Το λιμάνι του Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πλήττεται το τελευταίο διάστημα από φαινόμενα συμφόρησης και καθυστερήσεων, η έκταση των οποίων ενδέχεται να επηρεάσει τη ροή εισαγωγών αξίας άνω των $2,72 δισ. Με πολλά εμπορευματοκιβώτια να παραμένουν στα τερματικά έως και δέκα με είκοσι ημέρες, η χωρητικότητα του λιμένα βρίσκεται σε οριακή κατάσταση τη δεδομένη στιγμή. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το βρετανικό λιμάνι έχει διαθέσει επιπρόσθετο χώρο για την εναπόθεση επιπλέον 15.000 TEUs, ο χώρος αυτός δεν επαρκεί για να μετριάσει την έντονη συμφόρηση που παρατηρείται.
Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν γίνει πρωτοσέλιδο στα βρετανικά ΜΜΕ, ενώ την ίδια στιγμή η εταιρεία τακτικών γραμμών Maersk αποφάσισε να εκτρέψει τα μεγάλα containerships (motherships) της που προσεγγίζουν το Felixstowe λόγω των καθυστερήσεων στον ελλιμενισμό και αντ’ αυτού αποφάσισε να εξυπηρετήσει την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω feeder πλοίων.
Από την πλευρά του λιμένα, η συμφόρηση αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως η αυξημένη ζήτηση λόγω των χριστουγεννιάτικων εορτών, οι ελλείψεις που παρατηρούνται στις οδικές μεταφορές, η συμφόρηση στα ενδοχώρια τερματικά, η χαμηλή αξιοπιστία των δρομολογίων των εταιρειών τακτικών γραμμών καθώς και η πανδημία.
Με το λιμάνι να διαχειρίζεται το 36% του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, ο όμιλος Russell εκτιμά ότι οι ετήσιες εμπορευματικές ροές αγαθών που διέρχονται από το Felixstowe ξεπερνούν σε αξία τα $9,6 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με υπολογισμούς του Russel Group, εάν η λιμενική συμφόρηση στο Felixstowe διαρκέσει από τις 12 Οκτωβρίου έως τις 25 Δεκεμβρίου, εισαγωγές αξίας περίπου $2,72 δισ. ενδέχεται να επηρεαστούν.
Ο Suki Basi, διευθύνων σύμβουλος του Russell Group, σχολίασε μεταξύ άλλων πως το εμπόριο και οι εμπορευματικές ροές συγκεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε συγκεκριμένους λιμενικούς κόμβους. Χαρακτηριστικό αυτής της συγκέντρωσης αποτελεί το γεγονός ότι παγκόσμιες εμπορευματικές ροές ύψους $7,5 τρισ. συγκεντρώνονται σε περίπου 50 λιμενικούς κόμβους ανά τον κόσμο. Έτσι, υποστήριξε ότι «όταν οποιοδήποτε από αυτά τα κομβικά λιμάνια αντιμετωπίζει πρόβλημα συμφόρησης, θα υπάρχουν διαταραχές κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων, διαταραχές οι οποίες θα επηρεάζουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις».
Φωτό: Neil Hall/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ