
Η νορβηγική πλοιοκτήτρια εταιρεία Eidesvik Offshore ASA υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με τη Wärtsilä για τη μετατροπή των κινητήρων ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων κατασκευών (OSV), ώστε να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο, καθώς και την εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας και διαχείρισης καυσίμου. Το έργο με την ονομασία «Apollo» θα αποτελεί το πρώτο παγκοσμίως έργο μετασκευής της κατηγορίας του και εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
Το OSV πλοίο στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι μετασκευές διαθέτει σήμερα κινητήρες διπλού καυσίμου της Wärtsilä, οι οποίοι καταναλώνουν ως βασικό καύσιμο LNG. Η μετατροπή θα επιτρέπει στο πλοίο να καταναλώνει μείγμα καυσίμου, το οποίο θα αποτελείται κατά 70% από αμμωνία, ποσοστό το οποίο έχει ήδη δοκιμάσει η Wärtsilä με επιτυχία σε εργαστηριακές δοκιμές, ενώ απώτερος στόχος είναι η επίτευξη λειτουργίας με 100% καύσιμο αμμωνία.
Τόσο η Wärtsilä όσο και η Eidesvik έχουν δηλώσει τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν τις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου και το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς ως καύσιμο η αμμωνία έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τις παραγόμενες εκπομπές CO2 των πλοίων. Η Eidesvik έχει επιδείξει έως σήμερα σημαντικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την υποστήριξη βιώσιμων καινοτομιών, καθώς χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο στα πλοία του στόλου της ήδη από το 2003 και κυψέλες καυσίμου από το 2006.
Οι δύο εταιρείες είναι επίσης εταίροι στο πρόγραμμα ShipFC, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ και αφορά τον εξοπλισμό ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων πλατφορμών με μια κυψέλη καυσίμου ισχύος 2 MW, που θα τροφοδοτείται με πράσινη αμμωνία.
Φωτό: eidesvik.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ