
Η νορβηγική πλοιοκτήτρια εταιρεία Eidesvik Offshore ASA υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με τη Wärtsilä για τη μετατροπή των κινητήρων ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων κατασκευών (OSV), ώστε να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο, καθώς και την εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας και διαχείρισης καυσίμου. Το έργο με την ονομασία «Apollo» θα αποτελεί το πρώτο παγκοσμίως έργο μετασκευής της κατηγορίας του και εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
Το OSV πλοίο στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι μετασκευές διαθέτει σήμερα κινητήρες διπλού καυσίμου της Wärtsilä, οι οποίοι καταναλώνουν ως βασικό καύσιμο LNG. Η μετατροπή θα επιτρέπει στο πλοίο να καταναλώνει μείγμα καυσίμου, το οποίο θα αποτελείται κατά 70% από αμμωνία, ποσοστό το οποίο έχει ήδη δοκιμάσει η Wärtsilä με επιτυχία σε εργαστηριακές δοκιμές, ενώ απώτερος στόχος είναι η επίτευξη λειτουργίας με 100% καύσιμο αμμωνία.
Τόσο η Wärtsilä όσο και η Eidesvik έχουν δηλώσει τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν τις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου και το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς ως καύσιμο η αμμωνία έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τις παραγόμενες εκπομπές CO2 των πλοίων. Η Eidesvik έχει επιδείξει έως σήμερα σημαντικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την υποστήριξη βιώσιμων καινοτομιών, καθώς χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο στα πλοία του στόλου της ήδη από το 2003 και κυψέλες καυσίμου από το 2006.
Οι δύο εταιρείες είναι επίσης εταίροι στο πρόγραμμα ShipFC, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ και αφορά τον εξοπλισμό ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων πλατφορμών με μια κυψέλη καυσίμου ισχύος 2 MW, που θα τροφοδοτείται με πράσινη αμμωνία.
Φωτό: eidesvik.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ