
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Gazprom έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματά του για να διοχετεύσει περισσότερο φυσικό αέριο στο δίκτυο αγωγών με στόχο να σταθεροποιηθούν οι αυξανόμενες τιμές, δήλωσε σήμερα Ρώσος αξιωματούχος.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Ριάμπκοφ, σε συνέντευξή του στο BBC, απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι η Ρωσία διακρατά αέριο από την ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι τιμές ηλεκτρισμού και αερίου έχουν εκτοξευθεί φέτος καθώς η περιορισμένη προσφορά αερίου δεν επαρκεί για να καλύψει την ισχυρή ζήτηση σε οικονομίες που ανακάμπτουν από την πανδημία της COVID-19.
«Είμαστε υπέρ της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης, θέλουμε να εργαστούμε συλλογικά…η Gazprom έχει στην πραγματικά αρχίσει να διοχετεύει από τα αποθέματά της στους αγωγούς για να σταθεροποιήσει την αγορά», δήλωσε ο Ριάμπκοφ χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.
Το πρακτορείο ειδήσεων Interfax, επικαλούμενο στοιχεία από την Gas Infrastructure Europe, ανέφερε ότι η Gazprom άντλησε αέριο από αποθηκευτική μονάδα στο Χάινταχ της Αυστρίας για μία ημέρα, στις 7 Οκτωβρίου, ύστερα από την αύξηση των τιμών αερίου σε επίπεδα ρεκόρ.
«Εργαζόμαστε προσεκτικά, ήσυχα, νηφάλια προς τη σταθεροποίηση. Δεν είναι προς το συμφέρον μας να ταράξουμε περαιτέρω τα πράγματα», δήλωσε ο Ριάμπκοφ.
Ομάδα μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει τον ρόλο της Gazprom στην αύξηση των τιμών, λέγοντας ότι η συμπεριφορά της την καθιστά ύποπτη για χειραγώγηση της αγοράς και για μια «προσπάθεια να πιέσει» την Ευρώπη να συμφωνήσει στη εσπευσμένη έναρξη λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 2 μεταξύ της Ρωσίας και της Γερμανίας. Τόσο η Gazprom και το Κρεμλίνο έχουν απορρίψει τις κατηγορίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Sempra Energy/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ