
Σε υψηλό οκταετίας ενδέχεται να διαμορφωθούν οι εξαγωγές σιταριού της Ινδίας, όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές εκτιμώνται στους 4,2-4,4 εκατ. τόνους για το 2021, ενώ είχαν ανέλθει σε μόλις 1,1 εκατ. τόνους το 2020. Στους λόγους της σημαντικής αύξησης συγκαταλέγονται και οι αυξημένες τιμές σιταριού παγκοσμίως.
Επιπλέον, απόρροια των αυξημένων εξαγωγών θα αποτελέσει η μείωση των αποθεμάτων της Ινδίας, τα οποία βρίσκονται σε αρκετά υψηλά επίπεδα, λόγω του ρεκόρ που σημείωσε η παραγωγή σιταριού το 2021 στην ασιατική χώρα. Υπενθυμίζεται πως η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό σιταριού παγκοσμίως. Ενδεικτικά, η Ινδία παρήγαγε 109,52 εκατ. τόνους σιταριού το 2021 και κρατικές εταιρείες διαθέτουν αποθέματα της τάξεως των 51,8 εκατ. τόνων.
Σημειώνεται πως, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021, οι εξαγωγές σιταριού της Ινδίας κατέγραψαν άνοδο 887% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, φτάνοντας τους 3,07 εκατ. τόνους. Η ζήτηση προήλθε κυρίως από το Μπανγκλαντές, τη Σρι Λάνκα, την
Ινδονησία, το Νεπάλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, βάσει δεδομένων του Υπουργείου Εμπορίου της Ινδίας. Καθώς το 2020 η πλειονότητα των εξαγωγών έλαβε χώρα τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, αναμένεται περαιτέρω αύξηση και στις εξαγωγές του 2021.
Ακόμη, τους τελευταίους τρεις μήνες, οι τιμές του ινδικού σιταριού έχουν αυξηθεί κατά 17,3%, φτάνοντας τα $305/τόνο. Οι τιμές αυτές αφορούν τις εξαγωγές σιταριού που είναι Free on Board (FOB), στις οποίες δηλαδή ο αγοραστής είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά του εμπορεύματος αλλά και το κόστος ασφάλισης του φορτίου.
Τέλος, ακόμα και μετά την αύξηση της τιμής του ινδικού σιταριού, λόγω της αυξημένης ζήτησής του, το εμπόρευμα της Ινδίας παραμένει ανταγωνιστικό στις διεθνείς αγορές. Άλλωστε, η κοντινή απόσταση μεταξύ Ινδίας και λοιπών ασιατικών αγορών καθιστά το ινδικό σιτάρι ιδιαίτερο θελκτικό γι’ αυτές. Πηγή του Reuters αναφέρει πως οι Ασιάτες έμποροι εξοικονομούν σε ναύλους από $10 έως $15 ανά τόνο όταν επιλέγουν να αγοράσουν σιτηρά από την Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ