
Σε υψηλό οκταετίας ενδέχεται να διαμορφωθούν οι εξαγωγές σιταριού της Ινδίας, όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές εκτιμώνται στους 4,2-4,4 εκατ. τόνους για το 2021, ενώ είχαν ανέλθει σε μόλις 1,1 εκατ. τόνους το 2020. Στους λόγους της σημαντικής αύξησης συγκαταλέγονται και οι αυξημένες τιμές σιταριού παγκοσμίως.
Επιπλέον, απόρροια των αυξημένων εξαγωγών θα αποτελέσει η μείωση των αποθεμάτων της Ινδίας, τα οποία βρίσκονται σε αρκετά υψηλά επίπεδα, λόγω του ρεκόρ που σημείωσε η παραγωγή σιταριού το 2021 στην ασιατική χώρα. Υπενθυμίζεται πως η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό σιταριού παγκοσμίως. Ενδεικτικά, η Ινδία παρήγαγε 109,52 εκατ. τόνους σιταριού το 2021 και κρατικές εταιρείες διαθέτουν αποθέματα της τάξεως των 51,8 εκατ. τόνων.
Σημειώνεται πως, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021, οι εξαγωγές σιταριού της Ινδίας κατέγραψαν άνοδο 887% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, φτάνοντας τους 3,07 εκατ. τόνους. Η ζήτηση προήλθε κυρίως από το Μπανγκλαντές, τη Σρι Λάνκα, την
Ινδονησία, το Νεπάλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, βάσει δεδομένων του Υπουργείου Εμπορίου της Ινδίας. Καθώς το 2020 η πλειονότητα των εξαγωγών έλαβε χώρα τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, αναμένεται περαιτέρω αύξηση και στις εξαγωγές του 2021.
Ακόμη, τους τελευταίους τρεις μήνες, οι τιμές του ινδικού σιταριού έχουν αυξηθεί κατά 17,3%, φτάνοντας τα $305/τόνο. Οι τιμές αυτές αφορούν τις εξαγωγές σιταριού που είναι Free on Board (FOB), στις οποίες δηλαδή ο αγοραστής είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά του εμπορεύματος αλλά και το κόστος ασφάλισης του φορτίου.
Τέλος, ακόμα και μετά την αύξηση της τιμής του ινδικού σιταριού, λόγω της αυξημένης ζήτησής του, το εμπόρευμα της Ινδίας παραμένει ανταγωνιστικό στις διεθνείς αγορές. Άλλωστε, η κοντινή απόσταση μεταξύ Ινδίας και λοιπών ασιατικών αγορών καθιστά το ινδικό σιτάρι ιδιαίτερο θελκτικό γι’ αυτές. Πηγή του Reuters αναφέρει πως οι Ασιάτες έμποροι εξοικονομούν σε ναύλους από $10 έως $15 ανά τόνο όταν επιλέγουν να αγοράσουν σιτηρά από την Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…

Η βρετανική εταιρεία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας Ambrey ανακοίνωσε σήμερα πως υπάρχουν αναφορές ότι πειρατές έκαναν ρεσάλτο σε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο με σημαία Μάλτας στα ανοικτά…

Η Γενική Συνέλευση της Τεχνολογικής Πλατφόρμας Waterborne επανεξέλεξε ως συντονίστρια την καθ. Μαρία Μποϊλέ, του Πανεπιστημίου Πειραιά και επικεφαλής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ