
Πλώρη για σημαντική ενίσχυση της θέσης του στο «power game» της αγοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει βάλει ο ναυτιλιακός όμιλος Μαρινάκη, με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners (CPLP) να προχωρά σε επενδύσεις για αγορές πλοίων μεταφοράς LNG, ύψους 1,2 δισ. δολαρίων.
Ήδη, η εταιρεία μέσα στο 2021 ενίσχυσε τον στόλο της με τρία τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, έναντι συνολικού ποσού 600 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το επόμενο διάστημα, αναμένεται να διπλασιάσει την επένδυσή της, ενεργοποιώντας την option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων, αντίστοιχης αξίας.
Τα τρία πρώτα πλοία είναι το Aristos I, ναυπηγημένο το 2020, το Aristarchos και Aristidis I ναυπηγημένα το 2021, στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries. Τα δύο εξ αυτών έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και το LNG/C Aristidis I. Τα πλοία βρίσκονται υπό μακρόχρονη ναύλωση από την BP και την Cheniere και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των ταμειακών ροών της εταιρείας. Με την προσθήκη τους δε στο στόλο της εταιρείας, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της εταιρείας έπεσε στα 8,8 έτη.
Με τις επενδύσεις σε υπερσύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών LNG Carriers, η Capital Product Partners κάνει ταυτόχρονα και ένα μεγάλο βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της για την ενεργή μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα. Τα νέα πλοία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο που έχει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ είναι και πιο αποδοτικό ενεργειακά (σε σχέση, πάντα με το πετρέλαιο) και έχουν ήδη συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας κατά περίπου 10%.
Η στροφή σε πιο φιλικές για το περιβάλλον μορφές ενέργειας, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, η CPLP έχει εγκαταστήσει σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου σε επτά από τα 19 πλοία του στόλου και σε 15 έχει εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Παράλληλα όμως με την «πράσινη» ανανέωση του στόλου της η Capital Product Partners εισέρχεται με αξιώσεις και στην αγορά μεταφοράς LNG, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ