
Πλώρη για σημαντική ενίσχυση της θέσης του στο «power game» της αγοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει βάλει ο ναυτιλιακός όμιλος Μαρινάκη, με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners (CPLP) να προχωρά σε επενδύσεις για αγορές πλοίων μεταφοράς LNG, ύψους 1,2 δισ. δολαρίων.
Ήδη, η εταιρεία μέσα στο 2021 ενίσχυσε τον στόλο της με τρία τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, έναντι συνολικού ποσού 600 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το επόμενο διάστημα, αναμένεται να διπλασιάσει την επένδυσή της, ενεργοποιώντας την option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων, αντίστοιχης αξίας.
Τα τρία πρώτα πλοία είναι το Aristos I, ναυπηγημένο το 2020, το Aristarchos και Aristidis I ναυπηγημένα το 2021, στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries. Τα δύο εξ αυτών έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και το LNG/C Aristidis I. Τα πλοία βρίσκονται υπό μακρόχρονη ναύλωση από την BP και την Cheniere και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των ταμειακών ροών της εταιρείας. Με την προσθήκη τους δε στο στόλο της εταιρείας, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της εταιρείας έπεσε στα 8,8 έτη.
Με τις επενδύσεις σε υπερσύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών LNG Carriers, η Capital Product Partners κάνει ταυτόχρονα και ένα μεγάλο βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της για την ενεργή μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα. Τα νέα πλοία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο που έχει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ είναι και πιο αποδοτικό ενεργειακά (σε σχέση, πάντα με το πετρέλαιο) και έχουν ήδη συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας κατά περίπου 10%.
Η στροφή σε πιο φιλικές για το περιβάλλον μορφές ενέργειας, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, η CPLP έχει εγκαταστήσει σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου σε επτά από τα 19 πλοία του στόλου και σε 15 έχει εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Παράλληλα όμως με την «πράσινη» ανανέωση του στόλου της η Capital Product Partners εισέρχεται με αξιώσεις και στην αγορά μεταφοράς LNG, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ