
Ο σουηδικός κολοσσός ΙΚΕΑ ανακοίνωσε τα πλάνα του να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής του αλυσίδας στην Τουρκία, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να μειώσει τα κόστη μεταφοράς.
Τα παραπάνω ανέφερε στο Reuters o Kerim Nisel, CFO της ΙΚΕΑ στην Τουρκία, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά ότι «λόγω προβλημάτων στην αποστολή προϊόντων εξαιτίας της πανδημίας, προσπαθούμε να μεταφέρουμε μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στην Τουρκία».
Προϊόντα τα οποία αναμένεται να κατασκευαστούν και να εξαχθούν μέσω της Τουρκίας περιλαμβάνουν πολυθρόνες, ντουλάπες, βιβλιοθήκες, τα οποία επί του παρόντος αποστέλλονται χιλιάδες μίλια από την ανατολική Ασία προς τη Μέση Ανατολή και τις ευρωπαϊκές αγορές.
Κατά τον κ. Nisel, εν μέσω πανδημίας αναδείχθηκε η ανάγκη διαφοροποίησης, καθώς «δεν αποτελεί καλή στρατηγική η παραγωγή προϊόντων σε μία μόνο χώρα και η αποστολή τους σε όλο τον κόσμο».
Ο ίδιος ανέφερε ότι το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την ανατολική Ασία ανέρχεται πλέον σε $12.000, από τα $2.000 πριν από την έξαρση της Covid. «Είναι πιο λογικό να κατασκευάζονται τα προϊόντα αυτά πιο κοντά στις χώρες όπου πωλούνται», τόνισε ο κ. Nisel.
Η κίνηση της IKEA ακολουθεί αυτή άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως η Benetton, η οποία μεταφέρει μέρος της παραγωγής της σε Σερβία, Κροατία, Τουρκία, Τυνησία και Αίγυπτο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ