
Την ανοδική του πορεία διατήρησε ο BDI την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, ο δείκτης σημείωσε άνοδο 238 μονάδων (ή κατά 4,4%) φθάνοντας τις 5.647 μονάδες, επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τον Σεπτέμβριο του 2008.
Η προαναφερθείσα άνοδος οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική αύξηση του δείκτη των Capesizes (BCI), ο οποίος εκτινάχθηκε άνω των 10.000 μονάδων, για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια. Η εν λόγω αύξηση ήταν ίση με 723 μονάδες (ή 7,4%), με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 10.475 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes αυξήθηκαν κατά $5.993, αγγίζοντας τα $86.870. Ακόμη, ο δείκτης των Supramaxes (BSI) σημείωση άνοδο 6 μονάδων, φθάνοντας τις 3.388.
Ωστόσο, ο δείκτης των Panamaxes (BPI) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,4% (δηλαδή 15 μονάδων), πέφτοντας στις 3.903 μονάδες, αγγίζοντας χαμηλά σχεδόν τριών εβδομάδων. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Panamaxes διαμορφώθηκαν στα $35.130, έχοντας σημειώσει πτώση $129.
Βάσει του αναλυτή της BIMCO Peter Sand, η ναυλαγορά των bulkers οφείλει τα διαδοχικά ρεκόρ αυτά στη λιμενική συμφόρηση της Κίνας και στις γενικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν στα trade patterns το τελευταίο έτος. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας μετέβαλλαν άρδην τα trade patterns άνθρακα, εξέλιξη που εν τέλει φάνηκε να ευνοεί τη ναυλαγορά των Capesizes καθώς κατεγράφη αύξηση των τονομιλίων.
Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο, η ανοδική πορεία τόσο του BCI, όσο και του BDI, θα επιμείνει το υπόλοιπο του έτους, καθώς οι ενεργειακές ανάγκες Ινδίας και Κίνας θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς άνθρακα. Ωστόσο, η εποχικότητα ίσως οδηγήσει σε υποχώρηση των δεικτών το α’ τρίμηνο του 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ