
Την ανοδική του πορεία διατήρησε ο BDI την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, ο δείκτης σημείωσε άνοδο 238 μονάδων (ή κατά 4,4%) φθάνοντας τις 5.647 μονάδες, επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τον Σεπτέμβριο του 2008.
Η προαναφερθείσα άνοδος οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική αύξηση του δείκτη των Capesizes (BCI), ο οποίος εκτινάχθηκε άνω των 10.000 μονάδων, για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια. Η εν λόγω αύξηση ήταν ίση με 723 μονάδες (ή 7,4%), με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 10.475 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes αυξήθηκαν κατά $5.993, αγγίζοντας τα $86.870. Ακόμη, ο δείκτης των Supramaxes (BSI) σημείωση άνοδο 6 μονάδων, φθάνοντας τις 3.388.
Ωστόσο, ο δείκτης των Panamaxes (BPI) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,4% (δηλαδή 15 μονάδων), πέφτοντας στις 3.903 μονάδες, αγγίζοντας χαμηλά σχεδόν τριών εβδομάδων. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Panamaxes διαμορφώθηκαν στα $35.130, έχοντας σημειώσει πτώση $129.
Βάσει του αναλυτή της BIMCO Peter Sand, η ναυλαγορά των bulkers οφείλει τα διαδοχικά ρεκόρ αυτά στη λιμενική συμφόρηση της Κίνας και στις γενικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν στα trade patterns το τελευταίο έτος. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας μετέβαλλαν άρδην τα trade patterns άνθρακα, εξέλιξη που εν τέλει φάνηκε να ευνοεί τη ναυλαγορά των Capesizes καθώς κατεγράφη αύξηση των τονομιλίων.
Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο, η ανοδική πορεία τόσο του BCI, όσο και του BDI, θα επιμείνει το υπόλοιπο του έτους, καθώς οι ενεργειακές ανάγκες Ινδίας και Κίνας θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς άνθρακα. Ωστόσο, η εποχικότητα ίσως οδηγήσει σε υποχώρηση των δεικτών το α’ τρίμηνο του 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ