
Την ανοδική του πορεία διατήρησε ο BDI την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Συγκεκριμένα, ο δείκτης σημείωσε άνοδο 238 μονάδων (ή κατά 4,4%) φθάνοντας τις 5.647 μονάδες, επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τον Σεπτέμβριο του 2008.
Η προαναφερθείσα άνοδος οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική αύξηση του δείκτη των Capesizes (BCI), ο οποίος εκτινάχθηκε άνω των 10.000 μονάδων, για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια. Η εν λόγω αύξηση ήταν ίση με 723 μονάδες (ή 7,4%), με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 10.475 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes αυξήθηκαν κατά $5.993, αγγίζοντας τα $86.870. Ακόμη, ο δείκτης των Supramaxes (BSI) σημείωση άνοδο 6 μονάδων, φθάνοντας τις 3.388.
Ωστόσο, ο δείκτης των Panamaxes (BPI) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,4% (δηλαδή 15 μονάδων), πέφτοντας στις 3.903 μονάδες, αγγίζοντας χαμηλά σχεδόν τριών εβδομάδων. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Panamaxes διαμορφώθηκαν στα $35.130, έχοντας σημειώσει πτώση $129.
Βάσει του αναλυτή της BIMCO Peter Sand, η ναυλαγορά των bulkers οφείλει τα διαδοχικά ρεκόρ αυτά στη λιμενική συμφόρηση της Κίνας και στις γενικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν στα trade patterns το τελευταίο έτος. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας μετέβαλλαν άρδην τα trade patterns άνθρακα, εξέλιξη που εν τέλει φάνηκε να ευνοεί τη ναυλαγορά των Capesizes καθώς κατεγράφη αύξηση των τονομιλίων.
Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο, η ανοδική πορεία τόσο του BCI, όσο και του BDI, θα επιμείνει το υπόλοιπο του έτους, καθώς οι ενεργειακές ανάγκες Ινδίας και Κίνας θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς άνθρακα. Ωστόσο, η εποχικότητα ίσως οδηγήσει σε υποχώρηση των δεικτών το α’ τρίμηνο του 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ