
Η λιμενική συμφόρηση, η οποία παραλύει εδώ και αρκετούς μήνες τις εφοδιαστικές αλυσίδες, φαίνεται να επεκτείνεται, όπως καταδεικνύουν δεδομένα ανάρτησης της VesselsValue. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τα containerships, ιδιαίτερα στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.
Πλέον όμως σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Βάσει της VesselsValue, την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, 2.411 bulkers περίμεναν να δέσουν στα διεθνή λιμάνια, δηλαδή το 21% του συνολικού ενεργού στόλου. Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περαιτέρω στα 2.433 πλοία.
Αναλυτικότερα, τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, 730 bulkers ανέμεναν να δέσουν σε κινεζικούς λιμένες. O αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 30% των bulkers που βρίσκονται σε αναμονή παγκοσμίως και ανέρχεται σε μεταφορική ικανότητα ίση με σχεδόν 60 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως το 27% των bulkers που είναι σε αναμονή, βρίσκονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα. Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια της συμφόρησης που πλήττει τις τακτικές γραμμές.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως τα υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης καταγράφονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, στην οποία βρίσκονται λιμένες-κλειδιά τόσο για την αγορά των bulkers όσο και για εκείνη των containerships.
Currently, there are 2433 #Bulkers waiting at congested ports globally (22 more than Thursday, 30th September).
China has been experiencing the highest levels of #congestion, mostly concentrated in the East China Sea region where over 55 mil DWT is waiting.
#trade #shipping pic.twitter.com/mvnY7ELwYU
— VesselsValue (@VesselsValue) October 4, 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ