
Η λιμενική συμφόρηση, η οποία παραλύει εδώ και αρκετούς μήνες τις εφοδιαστικές αλυσίδες, φαίνεται να επεκτείνεται, όπως καταδεικνύουν δεδομένα ανάρτησης της VesselsValue. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τα containerships, ιδιαίτερα στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.
Πλέον όμως σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Βάσει της VesselsValue, την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, 2.411 bulkers περίμεναν να δέσουν στα διεθνή λιμάνια, δηλαδή το 21% του συνολικού ενεργού στόλου. Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περαιτέρω στα 2.433 πλοία.
Αναλυτικότερα, τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, 730 bulkers ανέμεναν να δέσουν σε κινεζικούς λιμένες. O αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 30% των bulkers που βρίσκονται σε αναμονή παγκοσμίως και ανέρχεται σε μεταφορική ικανότητα ίση με σχεδόν 60 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως το 27% των bulkers που είναι σε αναμονή, βρίσκονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα. Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια της συμφόρησης που πλήττει τις τακτικές γραμμές.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως τα υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης καταγράφονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, στην οποία βρίσκονται λιμένες-κλειδιά τόσο για την αγορά των bulkers όσο και για εκείνη των containerships.
Currently, there are 2433 #Bulkers waiting at congested ports globally (22 more than Thursday, 30th September).
China has been experiencing the highest levels of #congestion, mostly concentrated in the East China Sea region where over 55 mil DWT is waiting.
#trade #shipping pic.twitter.com/mvnY7ELwYU
— VesselsValue (@VesselsValue) October 4, 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
«Τώρα ξεκινά η ανοικοδόμηση» της Γάζας δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίζοντας «υπέροχη» τη σημερινή ημέρα για τη Μέση Ανατολή, στη Σύνοδο…
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ