
Το International Chamber of Shipping (ICS) κατέθεσε στον ΙΜΟ σχέδια τα οποία περιέχουν έκτακτα μέτρα που θα πρέπει να αναλάβουν οι κυβερνήσεις προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Μόλις έναν μήνα πριν το συνέδριο ‘Shaping the Future of Shipping’ που θα λάβει χώρα στο περιθώριο του COP26, το ΙCS προτείνει στις κυβερνήσεις τον διπλασιασμό των τρεχόντων στόχων της βιομηχανίας που κάνουν λόγο για μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2050.
Τα σχέδια του ICS περιλαμβάνουν ένα υποχρεωτικό R&D ταμείο για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών καθώς και μια εισφορά στη ναυτιλία προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση σε πιο ακριβά καύσιμα μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα.
Το ICS στη σχετική του ανακοίνωση τονίζει ότι ο στόχος μηδενικών εκπομπών από τον κλάδο της ναυτιλίας έως το 2050 είναι εφικτός μόνο με τη δράση των κυβερνήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει λάβει προληπτικά μέτρα τα οποία θα πρέπει να εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις προκειμένου οι εν λόγω στόχοι του 2050 να καταστούν πραγματικότητα.
Η υιοθέτηση από πλευράς ΙΜΟ του στόχου μηδενικών εκπομπών θα στείλει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προκειμένου να επιταχυνθούν οι επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα και νέες τεχνολογίες.
Με δεδομένο τον τυπικό 25ετή κύκλο ζωής ενός ποντοπόρου πλοίου και ότι η ναυτιλία θα επιτύχει τους φιλόδοξους πράσινους στόχους, χιλιάδες πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να βρίσκονται στο νερό έως το 2050. Συνεπώς, κρίνεται απαραίτητη η έγκριση της δημιουργίας του IMO Maritime Research Fund (IMRF) αξίας $5 δισ. κατά την κρίσιμη συνάντηση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο, δύο εβδομάδες μετά το COP26.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ