
H αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων εν μέσω αποδυναμωμένης ζήτησης, ιδίως αργού, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Clarksons, τα μέσα κέρδη των δεξαμενόπλοιων τον Αύγουστο κινήθηκαν στα πολύ χαμηλά επίπεδα των $6.081/ημέρα, αριθμός βέβαια υψηλότερος από τα $3.650/ημέρα του Ιουλίου. Ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για ανάκαμψη της αγοράς πριν από το τέλος του 2021, λόγω της σταδιακής αύξησης της παραγωγής του OPEC+ τους εναπομείναντες μήνες, η ανάκαμψη αυτή ίσως να είναι περιορισμένη, με το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαιοειδών να κινείται κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Άλλωστε, οι προκλήσεις παραμένουν κυρίως λόγω της μετάλλαξης Δέλτα, τονίζει η Clarksons.
Την ίδια ώρα, τις εκτιμήσεις για αυξημένες ροές πετρελαιοειδών το Q4 έρχονται να αντισταθμίσουν οι κινήσεις μεγάλων οικονομιών, όπως η Κίνα και η Ινδία. Οι δύο αυτές χώρες και σημαντικοί εισαγωγείς πετρελαίου αποδέσμευσαν ποσότητες αργού από τα Στρατηγικά Αποθέματά τους εν μέσω πολύ μεγάλων αυξήσεων στις τιμές ενέργειας. Συνολικά η Clarksons εκτιμά ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια το 2021 θα αυξηθεί κατά μόλις 1,2%. Οι οιωνοί, ωστόσο, για τα product tankers είναι καλύτεροι, με τη ζήτηση να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 8,7%.
Στο μέτωπο της προσφοράς, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 1,9%, με το orderbook να κινείται στο ιστορικά χαμηλό 8% του στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς το 2022, η Clarksons φαίνεται πιο αισιόδοξη, καθώς εκτιμά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί με έναν ρυθμό 5-6% κοντά στα επίπεδα του 2019. Καθώς οι περικοπές του OPEC+ θα είναι σε ισχύ για το μεγαλύτερο μέρος του 2022, η ανάκαμψη θα είναι περισσότερο εμφανής προς το β΄ εξάμηνο. Από την πλευρά της προσφοράς, μπορεί η ανάπτυξη του στόλου να είναι της τάξεως του 2%, εντούτοις το capacity θα κινείται παραπάνω από τα επίπεδα του 2019 κατά 7% στα τέλη του 2022.
Σε κάθε περίπτωση, για την «τύχη» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει η πανδημία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ