Σε τεντωμένο σχοινί η αγορά των δεξαμενόπλοιων: Οι εκτιμήσεις για το 2021...

Σε τεντωμένο σχοινί η αγορά των δεξαμενόπλοιων: Οι εκτιμήσεις για το 2021 και το 2022

618
Σε τεντωμένο σχοινί η αγορά των δεξαμενόπλοιων: Οι εκτιμήσεις για το 2021 και το 2022

H αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων εν μέσω αποδυναμωμένης ζήτησης, ιδίως αργού, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Clarksons, τα μέσα κέρδη των δεξαμενόπλοιων τον Αύγουστο κινήθηκαν στα πολύ χαμηλά επίπεδα των $6.081/ημέρα, αριθμός βέβαια υψηλότερος από τα $3.650/ημέρα του Ιουλίου. Ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για ανάκαμψη της αγοράς πριν από το τέλος του 2021, λόγω της σταδιακής αύξησης της παραγωγής του OPEC+ τους εναπομείναντες μήνες, η ανάκαμψη αυτή ίσως να είναι περιορισμένη, με το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαιοειδών να κινείται κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Άλλωστε, οι προκλήσεις παραμένουν κυρίως λόγω της μετάλλαξης Δέλτα, τονίζει η Clarksons.

Την ίδια ώρα, τις εκτιμήσεις για αυξημένες ροές πετρελαιοειδών το Q4 έρχονται να αντισταθμίσουν οι κινήσεις μεγάλων οικονομιών, όπως η Κίνα και η Ινδία. Οι δύο αυτές χώρες και σημαντικοί εισαγωγείς πετρελαίου αποδέσμευσαν ποσότητες αργού από τα Στρατηγικά Αποθέματά τους εν μέσω πολύ μεγάλων αυξήσεων στις τιμές ενέργειας. Συνολικά η Clarksons εκτιμά ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια το 2021 θα αυξηθεί κατά μόλις 1,2%. Οι οιωνοί, ωστόσο, για τα product tankers είναι καλύτεροι, με τη ζήτηση να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 8,7%.

Στο μέτωπο της προσφοράς, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 1,9%, με το orderbook να κινείται στο ιστορικά χαμηλό 8% του στόλου.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς το 2022, η Clarksons φαίνεται πιο αισιόδοξη, καθώς εκτιμά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί με έναν ρυθμό 5-6% κοντά στα επίπεδα του 2019. Καθώς οι περικοπές του OPEC+ θα είναι σε ισχύ για το μεγαλύτερο μέρος του 2022, η ανάκαμψη θα είναι περισσότερο εμφανής προς το β΄ εξάμηνο. Από την πλευρά της προσφοράς, μπορεί η ανάπτυξη του στόλου να είναι της τάξεως του 2%, εντούτοις το capacity θα κινείται παραπάνω από τα επίπεδα του 2019 κατά 7% στα τέλη του 2022.

Σε κάθε περίπτωση, για την «τύχη» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει η πανδημία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.