
Το γ΄ τρίμηνο του έτους μάς αποχαιρετά, ωστόσο η γεύση που αφήνει πίσω του για τις αερομεταφορές μάλλον είναι πικρή. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), το γ΄ τρίμηνο του έτους η επιβατική κίνηση ήταν μεν αυξημένη σε σχέση με πέρυσι αλλά όχι στα αναμενόμενα επίπεδα. Το γ΄ τρίμηνο κάθε έτους θεωρείται περίοδος αυξημένης επιβατικής κίνησης στα διεθνή αεροδρόμια.
Παρά το γεγονός ότι τα εμβολιαστικά προγράμματα επιταχύνθηκαν και ορισμένοι διεθνείς προορισμοί, κυρίως σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική, ξανάνοιξαν, η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης δεν ήταν η αναμενόμενη, δεδομένου ότι ταξιδιωτικοί περιορισμοί είναι σε ισχύ σε πολλά μέρη του κόσμου. H αύξηση των κρουσμάτων από τα τέλη Ιουνίου και έπειτα ουσιαστικά αντιστάθμισε την όποια πρόοδο είχε σημειωθεί στις εγχώριες αγορές της Αυστραλίας και της Κίνας, σημειώνει στην ανάλυσή της η IATA.
Το παρακάτω γράφημα παρουσιάζει τις κρατήσεις για αεροπορικά ταξίδια το Q4 και συγκεκριμένα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019 και το 2020. Επί του παρόντος, με βάση τις κρατήσεις, δεν διαφαίνεται σημαντική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στα επίπεδα του 2019. Παρότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια είναι σαφώς μεγαλύτερη σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οπότε δεν υπήρχαν τα εμβόλια, οι μέχρι τώρα πωλήσεις αντιστοιχούν στο 42% των επιπέδων του 2019. Η IATA εξηγεί ότι το δείγμα είναι μικρό για το Q4, ωστόσο διαφαίνεται ότι κατά τους επόμενους δύο μήνες οι προκλήσεις για τις αερομεταφορές θα είναι σημαντικές.

Φωτό: Miguel Ángel Sanz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ