
Φως στο τούνελ διαφαίνεται για την αμερικανική εταιρεία κρουαζιέρας Carnival Corporation, παρότι κατέγραψε ζημία ίση με $2,8 δισ. το γ΄ τρίμηνο του 2021, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις 24 Σεπτεμβρίου.
Υπενθυμίζεται πως ο κλάδος της κρουαζιέρας συγκαταλέγεται σε εκείνους που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία Covid-19, με τα δρομολόγιά της να αναβάλλονται επ’ αόριστον και μαζί τους να αναβάλλεται και η κερδοφορία της. Μετά από περισσότερο από ένα έτος εμποδίων και πονοκεφάλων για την Carnival, αλλά και για τον κλάδο γενικότερα, οι κρουαζιέρες πολυτελείας άρχισαν να επανέρχονται σταδιακά.
Ειδικότερα, η Carnival κατέγραψε κρατήσεις υψηλότερες του α΄ τριμήνου του 2021 κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, αυτές διαμορφώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του έτους, καθώς η αβεβαιότητα και ο φόβος όσον αφορά τη μετάλλαξη Δέλτα της πανδημίας επέδρασαν στις αποφάσεις των ταξιδιωτών.
Τα σημάδια πάντως είναι θετικά, καθώς τα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν το γ΄ τρίμηνο του έτους απέφεραν θετικές ταμειακές ροές και η εταιρεία αναμένει αυτή η τάση να διατηρηθεί στο μέλλον. Άλλωστε, οι συσσωρευμένες κρατήσεις για το β΄ εξάμηνο του 2022 είναι περισσότερες από εκείνες του αντίστοιχου διαστήματος το 2019, οι οποίες θεωρούνταν ιδιαίτερα ισχυρές. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως στο γ΄ τρίμηνο η ρευστότητά της διαμορφώθηκε στα $7,8 δισ., η οποία θεωρείται αρκετή προκειμένου να επιτρέψει την πλήρη επιστροφή του στόλου της σε δράση.
Τέλος, οκτώ από τα εννέα brands της εταιρείας έχουν επιστρέψει σε λειτουργία, βάσει του σχεδίου σταδιακής επαναφοράς της. Σημειώνεται πως το 35% του στόλου εκτελεί αυτή την περίοδο δρομολόγια. Ακόμη, η Carnival Corporation προσβλέπει σε επιστροφή του 75% των πλοίων της στα δρομολόγια κρουαζιέρας μέχρι τον Ιούνιο του 2022.
Φωτό: Carnival Cruise Lines – Andy New/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ο πρώτος γύρος των έμμεσων διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε αντιπροσωπείες της κυβέρνησης του Ισραήλ και του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ