
Φως στο τούνελ διαφαίνεται για την αμερικανική εταιρεία κρουαζιέρας Carnival Corporation, παρότι κατέγραψε ζημία ίση με $2,8 δισ. το γ΄ τρίμηνο του 2021, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις 24 Σεπτεμβρίου.
Υπενθυμίζεται πως ο κλάδος της κρουαζιέρας συγκαταλέγεται σε εκείνους που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία Covid-19, με τα δρομολόγιά της να αναβάλλονται επ’ αόριστον και μαζί τους να αναβάλλεται και η κερδοφορία της. Μετά από περισσότερο από ένα έτος εμποδίων και πονοκεφάλων για την Carnival, αλλά και για τον κλάδο γενικότερα, οι κρουαζιέρες πολυτελείας άρχισαν να επανέρχονται σταδιακά.
Ειδικότερα, η Carnival κατέγραψε κρατήσεις υψηλότερες του α΄ τριμήνου του 2021 κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, αυτές διαμορφώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του έτους, καθώς η αβεβαιότητα και ο φόβος όσον αφορά τη μετάλλαξη Δέλτα της πανδημίας επέδρασαν στις αποφάσεις των ταξιδιωτών.
Τα σημάδια πάντως είναι θετικά, καθώς τα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν το γ΄ τρίμηνο του έτους απέφεραν θετικές ταμειακές ροές και η εταιρεία αναμένει αυτή η τάση να διατηρηθεί στο μέλλον. Άλλωστε, οι συσσωρευμένες κρατήσεις για το β΄ εξάμηνο του 2022 είναι περισσότερες από εκείνες του αντίστοιχου διαστήματος το 2019, οι οποίες θεωρούνταν ιδιαίτερα ισχυρές. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως στο γ΄ τρίμηνο η ρευστότητά της διαμορφώθηκε στα $7,8 δισ., η οποία θεωρείται αρκετή προκειμένου να επιτρέψει την πλήρη επιστροφή του στόλου της σε δράση.
Τέλος, οκτώ από τα εννέα brands της εταιρείας έχουν επιστρέψει σε λειτουργία, βάσει του σχεδίου σταδιακής επαναφοράς της. Σημειώνεται πως το 35% του στόλου εκτελεί αυτή την περίοδο δρομολόγια. Ακόμη, η Carnival Corporation προσβλέπει σε επιστροφή του 75% των πλοίων της στα δρομολόγια κρουαζιέρας μέχρι τον Ιούνιο του 2022.
Φωτό: Carnival Cruise Lines – Andy New/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ