
Ο νηογνώμονας ABS και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (DSME) ανακοίνωσαν την έναρξη μιας νέας συνεργασίας για την ανάπτυξη σχεδιασμών για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2), χωρητικότητας 70.000 cbm. Το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) το οποίο θα υλοποιήσουν οι δύο εταίροι ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών δέσμευσης, αποθήκευσης και χρήσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες αναμένεται να δημιουργήσουν με τη σειρά τους ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς CO2 από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στη βιομηχανία τροφίμων.
Ο Patrick Ryan, ανώτερος αντιπρόεδρος του ABS στον τομέα Global Engineering and Technology, ανέφερε σχετικά: «Οι τεχνολογίες CCUS μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών σε αρκετές βιομηχανίες, όμως η αλυσίδα εφοδιασμού θα χρειαστεί πλοία τα οποία να μπορούν να μεταφέρουν το διοξείδιο του άνθρακα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης που θα υλοποιήσουμε με την DSME είναι τόσο σημαντικό, όχι μόνο για τον ναυτιλιακό κλάδο, αλλά και για τις προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα ολόκληρης της παγκόσμιας οικονομίας. Ο ABS είναι υπερήφανος που μπορεί να αξιοποιήσει την κορυφαία τεχνογνωσία που διαθέτει στο κομμάτι των πλοίων μεταφοράς αερίων, προκειμένου να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των νέων αυτών πλοίων».
Η DSME, η οποία ανέπτυξε στο παρελθόν έναν αρχικό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 100.000 cbm, αναπτύσσει τώρα έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα, αυξάνοντας το μέγεθος των δεξαμενών φορτίου. Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών, η κοινοπραξία πρόκειται να μελετήσει τη χρήση διαφόρων υλικών από χάλυβα, καθώς και του ήδη διαθέσιμου χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του ABS για τη ναυπήγηση και την ταξινόμηση πλοίων, με τις οδηγίες του νηογνώμονα που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων με ανεξάρτητες δεξαμενές, αλλά και με τον Διεθνή Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό πλοίων που μεταφέρουν υγροποιημένα αέρια (IGC Code).
Φωτό: AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ