
Ο νηογνώμονας ABS και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (DSME) ανακοίνωσαν την έναρξη μιας νέας συνεργασίας για την ανάπτυξη σχεδιασμών για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2), χωρητικότητας 70.000 cbm. Το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) το οποίο θα υλοποιήσουν οι δύο εταίροι ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών δέσμευσης, αποθήκευσης και χρήσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες αναμένεται να δημιουργήσουν με τη σειρά τους ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς CO2 από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στη βιομηχανία τροφίμων.
Ο Patrick Ryan, ανώτερος αντιπρόεδρος του ABS στον τομέα Global Engineering and Technology, ανέφερε σχετικά: «Οι τεχνολογίες CCUS μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών σε αρκετές βιομηχανίες, όμως η αλυσίδα εφοδιασμού θα χρειαστεί πλοία τα οποία να μπορούν να μεταφέρουν το διοξείδιο του άνθρακα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης που θα υλοποιήσουμε με την DSME είναι τόσο σημαντικό, όχι μόνο για τον ναυτιλιακό κλάδο, αλλά και για τις προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα ολόκληρης της παγκόσμιας οικονομίας. Ο ABS είναι υπερήφανος που μπορεί να αξιοποιήσει την κορυφαία τεχνογνωσία που διαθέτει στο κομμάτι των πλοίων μεταφοράς αερίων, προκειμένου να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των νέων αυτών πλοίων».
Η DSME, η οποία ανέπτυξε στο παρελθόν έναν αρχικό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 100.000 cbm, αναπτύσσει τώρα έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα, αυξάνοντας το μέγεθος των δεξαμενών φορτίου. Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών, η κοινοπραξία πρόκειται να μελετήσει τη χρήση διαφόρων υλικών από χάλυβα, καθώς και του ήδη διαθέσιμου χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του ABS για τη ναυπήγηση και την ταξινόμηση πλοίων, με τις οδηγίες του νηογνώμονα που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων με ανεξάρτητες δεξαμενές, αλλά και με τον Διεθνή Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό πλοίων που μεταφέρουν υγροποιημένα αέρια (IGC Code).
Φωτό: AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ