
Ο νηογνώμονας ABS και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (DSME) ανακοίνωσαν την έναρξη μιας νέας συνεργασίας για την ανάπτυξη σχεδιασμών για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2), χωρητικότητας 70.000 cbm. Το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης (JDP) το οποίο θα υλοποιήσουν οι δύο εταίροι ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών δέσμευσης, αποθήκευσης και χρήσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες αναμένεται να δημιουργήσουν με τη σειρά τους ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς CO2 από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στη βιομηχανία τροφίμων.
Ο Patrick Ryan, ανώτερος αντιπρόεδρος του ABS στον τομέα Global Engineering and Technology, ανέφερε σχετικά: «Οι τεχνολογίες CCUS μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών σε αρκετές βιομηχανίες, όμως η αλυσίδα εφοδιασμού θα χρειαστεί πλοία τα οποία να μπορούν να μεταφέρουν το διοξείδιο του άνθρακα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης που θα υλοποιήσουμε με την DSME είναι τόσο σημαντικό, όχι μόνο για τον ναυτιλιακό κλάδο, αλλά και για τις προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα ολόκληρης της παγκόσμιας οικονομίας. Ο ABS είναι υπερήφανος που μπορεί να αξιοποιήσει την κορυφαία τεχνογνωσία που διαθέτει στο κομμάτι των πλοίων μεταφοράς αερίων, προκειμένου να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των νέων αυτών πλοίων».
Η DSME, η οποία ανέπτυξε στο παρελθόν έναν αρχικό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 100.000 cbm, αναπτύσσει τώρα έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα, αυξάνοντας το μέγεθος των δεξαμενών φορτίου. Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών, η κοινοπραξία πρόκειται να μελετήσει τη χρήση διαφόρων υλικών από χάλυβα, καθώς και του ήδη διαθέσιμου χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας.
Τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του ABS για τη ναυπήγηση και την ταξινόμηση πλοίων, με τις οδηγίες του νηογνώμονα που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων με ανεξάρτητες δεξαμενές, αλλά και με τον Διεθνή Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό πλοίων που μεταφέρουν υγροποιημένα αέρια (IGC Code).
Φωτό: AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ