
Η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία Stena Line, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων της ακτοπλοΐας παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με τον δήμο και τον λιμένα της δανικής πόλης Frederikshavn. Στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη των δύο πρώτων ferries παγκοσμίως τα οποία δεν θα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Όπως ανακοίνωσε η Stena Line, τα πλοία θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παρέχεται από μπαταρίες και αναμένεται να εκκινήσουν την εμπορική τους λειτουργία έως το 2030.
Ειδικότερα, τα δύο ferries θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Gothenburg (Σουηδία) και Frederikshavn (Δανία). Επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν 1.000-1.500 επιβάτες και θα διανύουν την απόσταση σε περίπου τρεις ώρες. Σημειώνεται πως η Stena Line έχει εκκινήσει την Tranzero Initiative, η οποία αποσκοπεί στη μείωση κατά 70% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του λιμένα του Gothenburg έως το 2030. Το νέο project αναμένεται να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην Tranzero Initiative.
Επιπλέον, η Stena Line υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης σχετικών υποδομών στους λιμένες, μεταξύ άλλων, και βιώσιμων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών πλοίων. Τον ρόλο αυτό στη Δανία θα αναλάβουν, υπό τη συμφωνία, οι λιμενικές αρχές του Frederikshavn.
Υπενθυμίζεται πως η Stena Line έχει κάνει και στο παρελθόν βήματα με φόντο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, το 2018 είχε επενδύσει σε υβριδικά συστήματα μπαταριών σε πλοίο της, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1.500 τόνους ετησίως.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κατά πόσο το μέλλον επιφυλάσσει σταδιακό εξηλεκτρισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών παγκοσμίως. Άλλωστε, η εν λόγω τεχνολογία είναι ιδανική για ταξίδια μικρών αποστάσεων και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας στις εσωτερικές γραμμές.
Οι Βορειοευρωπαίοι, και δη οι Σκανδιναβοί, προωθούν τις πράσινες εξηλεκτρισμένες μεταφορές, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Υπενθυμίζεται πως η σουηδική Heart Aerospace έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 200 παραγγελίες για ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων που κατασκευάζει, το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο του εξηλεκτρισμού των εσωτερικών αερομεταφορών.
Φωτό: stena-line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ