
Η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία Stena Line, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων της ακτοπλοΐας παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με τον δήμο και τον λιμένα της δανικής πόλης Frederikshavn. Στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη των δύο πρώτων ferries παγκοσμίως τα οποία δεν θα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Όπως ανακοίνωσε η Stena Line, τα πλοία θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παρέχεται από μπαταρίες και αναμένεται να εκκινήσουν την εμπορική τους λειτουργία έως το 2030.
Ειδικότερα, τα δύο ferries θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Gothenburg (Σουηδία) και Frederikshavn (Δανία). Επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν 1.000-1.500 επιβάτες και θα διανύουν την απόσταση σε περίπου τρεις ώρες. Σημειώνεται πως η Stena Line έχει εκκινήσει την Tranzero Initiative, η οποία αποσκοπεί στη μείωση κατά 70% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του λιμένα του Gothenburg έως το 2030. Το νέο project αναμένεται να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην Tranzero Initiative.
Επιπλέον, η Stena Line υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης σχετικών υποδομών στους λιμένες, μεταξύ άλλων, και βιώσιμων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών πλοίων. Τον ρόλο αυτό στη Δανία θα αναλάβουν, υπό τη συμφωνία, οι λιμενικές αρχές του Frederikshavn.
Υπενθυμίζεται πως η Stena Line έχει κάνει και στο παρελθόν βήματα με φόντο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, το 2018 είχε επενδύσει σε υβριδικά συστήματα μπαταριών σε πλοίο της, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1.500 τόνους ετησίως.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κατά πόσο το μέλλον επιφυλάσσει σταδιακό εξηλεκτρισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών παγκοσμίως. Άλλωστε, η εν λόγω τεχνολογία είναι ιδανική για ταξίδια μικρών αποστάσεων και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας στις εσωτερικές γραμμές.
Οι Βορειοευρωπαίοι, και δη οι Σκανδιναβοί, προωθούν τις πράσινες εξηλεκτρισμένες μεταφορές, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Υπενθυμίζεται πως η σουηδική Heart Aerospace έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 200 παραγγελίες για ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων που κατασκευάζει, το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο του εξηλεκτρισμού των εσωτερικών αερομεταφορών.
Φωτό: stena-line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ