
Η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία Stena Line, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων της ακτοπλοΐας παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με τον δήμο και τον λιμένα της δανικής πόλης Frederikshavn. Στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη των δύο πρώτων ferries παγκοσμίως τα οποία δεν θα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Όπως ανακοίνωσε η Stena Line, τα πλοία θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παρέχεται από μπαταρίες και αναμένεται να εκκινήσουν την εμπορική τους λειτουργία έως το 2030.
Ειδικότερα, τα δύο ferries θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Gothenburg (Σουηδία) και Frederikshavn (Δανία). Επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν 1.000-1.500 επιβάτες και θα διανύουν την απόσταση σε περίπου τρεις ώρες. Σημειώνεται πως η Stena Line έχει εκκινήσει την Tranzero Initiative, η οποία αποσκοπεί στη μείωση κατά 70% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του λιμένα του Gothenburg έως το 2030. Το νέο project αναμένεται να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην Tranzero Initiative.
Επιπλέον, η Stena Line υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης σχετικών υποδομών στους λιμένες, μεταξύ άλλων, και βιώσιμων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών πλοίων. Τον ρόλο αυτό στη Δανία θα αναλάβουν, υπό τη συμφωνία, οι λιμενικές αρχές του Frederikshavn.
Υπενθυμίζεται πως η Stena Line έχει κάνει και στο παρελθόν βήματα με φόντο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, το 2018 είχε επενδύσει σε υβριδικά συστήματα μπαταριών σε πλοίο της, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1.500 τόνους ετησίως.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κατά πόσο το μέλλον επιφυλάσσει σταδιακό εξηλεκτρισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών παγκοσμίως. Άλλωστε, η εν λόγω τεχνολογία είναι ιδανική για ταξίδια μικρών αποστάσεων και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας στις εσωτερικές γραμμές.
Οι Βορειοευρωπαίοι, και δη οι Σκανδιναβοί, προωθούν τις πράσινες εξηλεκτρισμένες μεταφορές, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Υπενθυμίζεται πως η σουηδική Heart Aerospace έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 200 παραγγελίες για ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων που κατασκευάζει, το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο του εξηλεκτρισμού των εσωτερικών αερομεταφορών.
Φωτό: stena-line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ