
Η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία Stena Line, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων της ακτοπλοΐας παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με τον δήμο και τον λιμένα της δανικής πόλης Frederikshavn. Στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη των δύο πρώτων ferries παγκοσμίως τα οποία δεν θα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Όπως ανακοίνωσε η Stena Line, τα πλοία θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα παρέχεται από μπαταρίες και αναμένεται να εκκινήσουν την εμπορική τους λειτουργία έως το 2030.
Ειδικότερα, τα δύο ferries θα εκτελούν το δρομολόγιο μεταξύ Gothenburg (Σουηδία) και Frederikshavn (Δανία). Επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν 1.000-1.500 επιβάτες και θα διανύουν την απόσταση σε περίπου τρεις ώρες. Σημειώνεται πως η Stena Line έχει εκκινήσει την Tranzero Initiative, η οποία αποσκοπεί στη μείωση κατά 70% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του λιμένα του Gothenburg έως το 2030. Το νέο project αναμένεται να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην Tranzero Initiative.
Επιπλέον, η Stena Line υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης σχετικών υποδομών στους λιμένες, μεταξύ άλλων, και βιώσιμων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών πλοίων. Τον ρόλο αυτό στη Δανία θα αναλάβουν, υπό τη συμφωνία, οι λιμενικές αρχές του Frederikshavn.
Υπενθυμίζεται πως η Stena Line έχει κάνει και στο παρελθόν βήματα με φόντο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, το 2018 είχε επενδύσει σε υβριδικά συστήματα μπαταριών σε πλοίο της, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1.500 τόνους ετησίως.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κατά πόσο το μέλλον επιφυλάσσει σταδιακό εξηλεκτρισμό των ακτοπλοϊκών γραμμών παγκοσμίως. Άλλωστε, η εν λόγω τεχνολογία είναι ιδανική για ταξίδια μικρών αποστάσεων και μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας στις εσωτερικές γραμμές.
Οι Βορειοευρωπαίοι, και δη οι Σκανδιναβοί, προωθούν τις πράσινες εξηλεκτρισμένες μεταφορές, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Υπενθυμίζεται πως η σουηδική Heart Aerospace έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 200 παραγγελίες για ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων που κατασκευάζει, το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο του εξηλεκτρισμού των εσωτερικών αερομεταφορών.
Φωτό: stena-line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ