
Σύμφωνα με έκθεση του think tank Carbon Tracker, στις 9 Σεπτεμβρίου, οι κολοσσοί πετρελαίου και φυσικού αερίου επί του παρόντος δεν ευθυγραμμίζονται με τους παγκόσμιους περιβαλλοντικούς στόχους, εκτός κι αν στο μέλλον στοχεύσουν σε σημαντική μείωση της παραγωγής τους.
Επιπλέον, η έκθεση αποκαλύπτει πως υπάρχουν εταιρείες οι οποίες ακόμη εγκρίνουν projects δισεκατομμυρίων, τα οποία δεν συνάδουν με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού. Ταυτόχρονα, ακόμα και εταιρείες που έχουν ανακοινώσει πως προσβλέπουν στην ανθρακική ουδετερότητα συνεχίζουν να εξερευνούν νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως, βάσει πρόσφατης έρευνας του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, νέες επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα δυσχεραίνουν τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.
Σύμφωνα με το Carbon Tracker, οι ενεργειακοί κολοσσοί που δεν θα προσαρμοστούν στη νέα περιβαλλοντική πραγματικότητα είναι καταδικασμένοι να καταστούν μη ανταγωνιστικοί. Συγκεκριμένα, καθώς οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, χαμηλού περιβαλλοντικού αντικτύπου, καθίστανται οικονομικά βιώσιμες, τα ορυκτά καύσιμα θα αποδειχθούν μη ανταγωνιστική επιλογή. Λόγω αυτού, εταιρείες ενέργειας των οποίων το χαρτοφυλάκιο αποτελείται κυρίως από περιουσιακά στοιχεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα ορυκτά καύσιμα διατρέχουν ολοένα αυξανόμενο χρηματοοικονομικό κίνδυνο. Προς επίρρωσιν του παραπάνω ισχυρισμού, αναλύθηκαν τα χαρτοφυλάκια των 60 μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών πετρελαίου και αερίου. Ακόμα και στο σενάριο που η παγκόσμια οικονομία προχωρήσει με αργούς ρυθμούς απανθρακοποίησης, πάνω από το 50% των περιουσιακών στοιχειών των χαρτοφυλακίων των εταιρειών αυτών κινδυνεύουν να χάσουν την αξία τους.
Τέλος, σημειώνεται πως, ενώ πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η Shell, η TotalEnergies και η Eni, έχουν δεσμευτεί ότι θα μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου, συνεχίζουν να επενδύουν στην εξερεύνηση νέων κοιτασμάτων, καθιστώντας τις ενεργειακές τους δεσμεύσεις, το λιγότερο, αμφισβητήσιμες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν διάφορα projects μεγάλων εταιρειών (ExxonMobil, Petrobras, Shell κ.ά.), με επίκεντρο την αξιοποίηση των ορυκτών καυσίμων, τα οποία εγκρίθηκαν το 2020 και για τα οποία θα επενδυθούν $18 δισ. τα επόμενα δέκα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ