
Σύμφωνα με έκθεση του think tank Carbon Tracker, στις 9 Σεπτεμβρίου, οι κολοσσοί πετρελαίου και φυσικού αερίου επί του παρόντος δεν ευθυγραμμίζονται με τους παγκόσμιους περιβαλλοντικούς στόχους, εκτός κι αν στο μέλλον στοχεύσουν σε σημαντική μείωση της παραγωγής τους.
Επιπλέον, η έκθεση αποκαλύπτει πως υπάρχουν εταιρείες οι οποίες ακόμη εγκρίνουν projects δισεκατομμυρίων, τα οποία δεν συνάδουν με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού. Ταυτόχρονα, ακόμα και εταιρείες που έχουν ανακοινώσει πως προσβλέπουν στην ανθρακική ουδετερότητα συνεχίζουν να εξερευνούν νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως, βάσει πρόσφατης έρευνας του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, νέες επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα δυσχεραίνουν τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.
Σύμφωνα με το Carbon Tracker, οι ενεργειακοί κολοσσοί που δεν θα προσαρμοστούν στη νέα περιβαλλοντική πραγματικότητα είναι καταδικασμένοι να καταστούν μη ανταγωνιστικοί. Συγκεκριμένα, καθώς οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, χαμηλού περιβαλλοντικού αντικτύπου, καθίστανται οικονομικά βιώσιμες, τα ορυκτά καύσιμα θα αποδειχθούν μη ανταγωνιστική επιλογή. Λόγω αυτού, εταιρείες ενέργειας των οποίων το χαρτοφυλάκιο αποτελείται κυρίως από περιουσιακά στοιχεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα ορυκτά καύσιμα διατρέχουν ολοένα αυξανόμενο χρηματοοικονομικό κίνδυνο. Προς επίρρωσιν του παραπάνω ισχυρισμού, αναλύθηκαν τα χαρτοφυλάκια των 60 μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών πετρελαίου και αερίου. Ακόμα και στο σενάριο που η παγκόσμια οικονομία προχωρήσει με αργούς ρυθμούς απανθρακοποίησης, πάνω από το 50% των περιουσιακών στοιχειών των χαρτοφυλακίων των εταιρειών αυτών κινδυνεύουν να χάσουν την αξία τους.
Τέλος, σημειώνεται πως, ενώ πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η Shell, η TotalEnergies και η Eni, έχουν δεσμευτεί ότι θα μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου, συνεχίζουν να επενδύουν στην εξερεύνηση νέων κοιτασμάτων, καθιστώντας τις ενεργειακές τους δεσμεύσεις, το λιγότερο, αμφισβητήσιμες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν διάφορα projects μεγάλων εταιρειών (ExxonMobil, Petrobras, Shell κ.ά.), με επίκεντρο την αξιοποίηση των ορυκτών καυσίμων, τα οποία εγκρίθηκαν το 2020 και για τα οποία θα επενδυθούν $18 δισ. τα επόμενα δέκα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ