
Σύμφωνα με έκθεση του think tank Carbon Tracker, στις 9 Σεπτεμβρίου, οι κολοσσοί πετρελαίου και φυσικού αερίου επί του παρόντος δεν ευθυγραμμίζονται με τους παγκόσμιους περιβαλλοντικούς στόχους, εκτός κι αν στο μέλλον στοχεύσουν σε σημαντική μείωση της παραγωγής τους.
Επιπλέον, η έκθεση αποκαλύπτει πως υπάρχουν εταιρείες οι οποίες ακόμη εγκρίνουν projects δισεκατομμυρίων, τα οποία δεν συνάδουν με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού. Ταυτόχρονα, ακόμα και εταιρείες που έχουν ανακοινώσει πως προσβλέπουν στην ανθρακική ουδετερότητα συνεχίζουν να εξερευνούν νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως, βάσει πρόσφατης έρευνας του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, νέες επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα δυσχεραίνουν τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.
Σύμφωνα με το Carbon Tracker, οι ενεργειακοί κολοσσοί που δεν θα προσαρμοστούν στη νέα περιβαλλοντική πραγματικότητα είναι καταδικασμένοι να καταστούν μη ανταγωνιστικοί. Συγκεκριμένα, καθώς οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, χαμηλού περιβαλλοντικού αντικτύπου, καθίστανται οικονομικά βιώσιμες, τα ορυκτά καύσιμα θα αποδειχθούν μη ανταγωνιστική επιλογή. Λόγω αυτού, εταιρείες ενέργειας των οποίων το χαρτοφυλάκιο αποτελείται κυρίως από περιουσιακά στοιχεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα ορυκτά καύσιμα διατρέχουν ολοένα αυξανόμενο χρηματοοικονομικό κίνδυνο. Προς επίρρωσιν του παραπάνω ισχυρισμού, αναλύθηκαν τα χαρτοφυλάκια των 60 μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών πετρελαίου και αερίου. Ακόμα και στο σενάριο που η παγκόσμια οικονομία προχωρήσει με αργούς ρυθμούς απανθρακοποίησης, πάνω από το 50% των περιουσιακών στοιχειών των χαρτοφυλακίων των εταιρειών αυτών κινδυνεύουν να χάσουν την αξία τους.
Τέλος, σημειώνεται πως, ενώ πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η Shell, η TotalEnergies και η Eni, έχουν δεσμευτεί ότι θα μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου, συνεχίζουν να επενδύουν στην εξερεύνηση νέων κοιτασμάτων, καθιστώντας τις ενεργειακές τους δεσμεύσεις, το λιγότερο, αμφισβητήσιμες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν διάφορα projects μεγάλων εταιρειών (ExxonMobil, Petrobras, Shell κ.ά.), με επίκεντρο την αξιοποίηση των ορυκτών καυσίμων, τα οποία εγκρίθηκαν το 2020 και για τα οποία θα επενδυθούν $18 δισ. τα επόμενα δέκα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ