
Η Evergrande φιγουράρει τις τελευταίες μέρες στα πρωτοσέλιδα εφημερίδων και ιστοσελίδων, καθώς το κινεζικό conglomerate βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία.
H Evergrande, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate στην Κίνα και ανήκει στις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου με βάση τα έσοδα, θα πρέπει να αποπληρώσει οφειλές σε διάφορους δανειστές, προμηθευτές και επενδυτές της. Το συνολικό ποσό αυτών των οφειλών ανέρχεται στα $305 δισ. Η εβδομάδα που διανύουμε είναι κρίσιμη, καθώς θα πρέπει να αποπληρώσει ένα σημαντικό μέρος των οφειλών της σε τράπεζες και καλείται να καταβάλει τόκους $83,5 εκατ. την 23η Σεπτεμβρίου για ομολογία της που λήγει τον Μάρτιο του 2022. Κύκλοι της αγοράς χαρακτηρίζουν την πτώση της Evergrande ως ένα δυνατό crash test για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Κίνας και θεωρούν ότι ίσως θα μπορούσε να αποδειχτεί ως η «Lehman Brothers» της ασιατικής χώρας.
Η τιμή της μετοχής της έχει πάρει την κατιούσα και τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου υποχώρησε σε χαμηλά 11 ετών, συμπαρασύροντας προς τα κάτω και τις ευρωπαϊκές αγορές. Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της έχει απολέσει 80%. Αναλυτές στις ΗΠΑ φαίνονται πεπεισμένοι ότι οι οικονομικές δυσκολίες της Evergrande δεν θα επηρεάσουν την αμερικανική οικονομία και τις κεφαλαιαγορές
Ποια είναι η Evergrande
H Evergrande ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Xu Jiayin, έναν εκ των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας. Είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ, βρίσκεται στη νότια κινεζική πόλη Shenzhen και απασχολεί 200.000 εργαζομένους.
Η Evergrande γιγαντώθηκε με το πέρασμα των ετών και έφτασε να διαχειρίζεται 1.300 projects real estate σε 280 πόλεις σε όλη την Κίνα. Η δραστηριότητά της δεν σταμάτησε στο real estate και επεκτάθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον αθλητισμό και σε εταιρείες τροφίμων και αναψυκτικών ανά την Κίνα.
Ο (πιθανός) αντίκτυπος στη ναυτιλία
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το κατά πόσο μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει τη ναυτιλία. Το real estate αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα, συνεπώς οι όποιες ανησυχίες για μείωση της θαλάσσιας μεταφοράς iron ore, σε περίπτωση χρεοκοπίας της Evergrande, μοιάζουν εύλογες. Βέβαια, τους τελευταίους μήνες, η Κίνα μειώνει σταδιακά την παραγωγή χάλυβα και τον Αύγουστο καταγράφηκε η μεγαλύτερη ετήσια μείωση (13,2%) από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, χωρίς ωστόσο η ξέφρενη πορεία των ναύλων στα dry να επηρεάζεται.
Φωτό: Jerry Zhang/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ