
Η Evergrande φιγουράρει τις τελευταίες μέρες στα πρωτοσέλιδα εφημερίδων και ιστοσελίδων, καθώς το κινεζικό conglomerate βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία.
H Evergrande, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate στην Κίνα και ανήκει στις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου με βάση τα έσοδα, θα πρέπει να αποπληρώσει οφειλές σε διάφορους δανειστές, προμηθευτές και επενδυτές της. Το συνολικό ποσό αυτών των οφειλών ανέρχεται στα $305 δισ. Η εβδομάδα που διανύουμε είναι κρίσιμη, καθώς θα πρέπει να αποπληρώσει ένα σημαντικό μέρος των οφειλών της σε τράπεζες και καλείται να καταβάλει τόκους $83,5 εκατ. την 23η Σεπτεμβρίου για ομολογία της που λήγει τον Μάρτιο του 2022. Κύκλοι της αγοράς χαρακτηρίζουν την πτώση της Evergrande ως ένα δυνατό crash test για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Κίνας και θεωρούν ότι ίσως θα μπορούσε να αποδειχτεί ως η «Lehman Brothers» της ασιατικής χώρας.
Η τιμή της μετοχής της έχει πάρει την κατιούσα και τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου υποχώρησε σε χαμηλά 11 ετών, συμπαρασύροντας προς τα κάτω και τις ευρωπαϊκές αγορές. Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της έχει απολέσει 80%. Αναλυτές στις ΗΠΑ φαίνονται πεπεισμένοι ότι οι οικονομικές δυσκολίες της Evergrande δεν θα επηρεάσουν την αμερικανική οικονομία και τις κεφαλαιαγορές
Ποια είναι η Evergrande
H Evergrande ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Xu Jiayin, έναν εκ των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας. Είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ, βρίσκεται στη νότια κινεζική πόλη Shenzhen και απασχολεί 200.000 εργαζομένους.
Η Evergrande γιγαντώθηκε με το πέρασμα των ετών και έφτασε να διαχειρίζεται 1.300 projects real estate σε 280 πόλεις σε όλη την Κίνα. Η δραστηριότητά της δεν σταμάτησε στο real estate και επεκτάθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον αθλητισμό και σε εταιρείες τροφίμων και αναψυκτικών ανά την Κίνα.
Ο (πιθανός) αντίκτυπος στη ναυτιλία
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το κατά πόσο μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει τη ναυτιλία. Το real estate αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της κινεζικής ζήτησης για χάλυβα, συνεπώς οι όποιες ανησυχίες για μείωση της θαλάσσιας μεταφοράς iron ore, σε περίπτωση χρεοκοπίας της Evergrande, μοιάζουν εύλογες. Βέβαια, τους τελευταίους μήνες, η Κίνα μειώνει σταδιακά την παραγωγή χάλυβα και τον Αύγουστο καταγράφηκε η μεγαλύτερη ετήσια μείωση (13,2%) από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, χωρίς ωστόσο η ξέφρενη πορεία των ναύλων στα dry να επηρεάζεται.
Φωτό: Jerry Zhang/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ