
Η ναυλαγορά των tankers δέχεται ισχυρά και παρατεταμένα χτυπήματα μέσα στο 2021. Η εξάπλωση της πανδημίας και οι συνεπακόλουθοι περιορισμοί που εφαρμόστηκαν προς αντιμετώπισή της έχουν οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και τη ναυλαγορά σε παρατεταμένη νωχελικότητα, βάσει δεδομένων έκθεσης της BIMCO. Χαρακτηριστικά, οι παγκόσμιες εξαγωγές crude oil διαμορφώθηκαν στους 849,8 εκατ. τόνους το α΄ εξάμηνο του 2021, μειωμένες κατά 63,2 εκατ. τόνους (ή 6,92%) σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020 και μειωμένες κατά 121,7 εκατ. τόνους (ή 12,53%) σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2019.
Σημειώνεται πως, από τον Ιούνιο και έπειτα, τα κέρδη όλων των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου έχουν πέσει υπό των $10.000 ανά ημέρα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι ναύλοι δεν επαρκούν για να καλύψουν τα έξοδα ταξιδιού, αλλά φυσικά ούτε τα λειτουργικά έξοδα ή τα κόστη χρηματοδότησης, σύμφωνα με την BIMCO.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO, προκειμένου να επιτευχθεί το breakeven point ενός VLCC, τα καθημερινά κέρδη πρέπει να ανέρχονται σε περίπου $25.000. Ωστόσο, τέτοιο επίπεδο ναύλων στα VLCCs, ώστε να επιτευχθεί το εν λόγω επίπεδο κερδών, έχει να σημειωθεί από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου, τα μέσα ημερήσια κέρδη των VLCCs διαμορφώθηκαν στα $8.138, χαμηλότερα από εκείνα των, μικρότερων σε μεταφορική ικανότητα, Suezmaxes και Αframaxes, τα οποία διαμορφώθηκαν στα $9.194 και $8.367 αντίστοιχα.
Παράλληλα, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται ιδιαίτερα χαμηλή μεταβλητότητα στα κέρδη των VLCCs, γεγονός που αποτελεί δείγμα χαμηλής δραστηριότητας του segment. Σημειώνεται πως η διαφορά μεταξύ των υψηλότερων και χαμηλότερων κερδών του Αυγούστου του 2021 ήταν ίση με μόλις $1.183.
Τέλος, η αβεβαιότητα για την πορεία της ζήτησης τους επόμενους μήνες, επηρεασμένη από την εξάπλωση της πανδημίας, με φόντο τα χαμηλά επίπεδα εμβολιασμού σε αρκετές χώρες, παρατείνει περαιτέρω τις εκτιμήσεις περί αποδυναμωμένης ναυλαγοράς. Άλλωστε, η αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά προϊόντων με δεξαμενόπλοια την τελευταία δεκαετία έχει κυρίως οδηγηθεί από τις χώρες που επί του παρόντος καταγράφουν χαμηλά επίπεδα εμβολιασμών. Υπό το πρίσμα των παραπάνω, η ημερομηνία της ανάκαμψης του κλάδου των dirty tankers μετατοπίζεται όλο και πιο μακριά.
Φωτό: Dimitris Panagiotaras/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ