
Τη συνεργασία της με την POSCO, νοτιοκορεατική χαλυβουργία, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE), σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Η εν λόγω συμφωνία αφορά την ανάπτυξη δεξαμενών για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου.
Η KSOE θεωρεί πως από το 2030 και έπειτα θα υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου. Επιπλέον, στο project θα συμμετάσχουν το KRISO (Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering), καθώς και ο κατασκευαστής δεξαμενών υγροποιημένου υδρογόνου Hylium Industries Inc.
Έως το τέλος του 2021 αναμένεται να έχει κατασκευαστεί από τους συμμετέχοντες ένα πρωτότυπο το οποίο θα περιλαμβάνει δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου υδρογόνου μικρού μεγέθους, που θα προορίζονται για πλοία.
Αξίζει να σημειωθεί πως, τον Οκτώβριο του 2020, ο νηογνώμονας KR (Korean Register of Shipping) ενέκρινε τον σχεδιασμό ενός εμπορικού πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου από την KSOE. Εκτός αυτού, τον Μάιο, ο νηογνώμονας και η KSOE υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για τη θέσπιση κανονισμών ασφαλείας όσον αφορά τον σχεδιασμό πλοίων που καταναλώνουν υδρογόνο ως καύσιμο.
Υπενθυμίζεται, πως αυτή δεν είναι η μόνη πρόσφατη συνεργασία των KSOE και POSCΟ. Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου είχε ανακοινωθεί συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών και λοιπών εταίρων, όπως ο νηογνώμονας Lloyd’s Register, για την ανάπτυξη ενός πλοίου το οποίο θα μεταφέρει υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα. Ειδικότερα, το εν λόγω πλοίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα της τάξεως των 20.000 κυβικών μέτρων και αναμένεται να έχει ναυπηγηθεί έως το 2025.
Τέλος, σημειώνεται πως υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για την τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, με τη μία πλευρά να υπογραμμίζει τα οφέλη που προσφέρει ως προς τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την άλλη πλευρά να υποστηρίζει πως θα λειτουργήσει ως αφορμή για τη συνέχιση κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ