
Φως στην αγορά των product tankers επιχειρεί να ρίξει με νέα της ανάλυση η Drewry. Ειδικότερα, ο οίκος αναλύσεων τονίζει ότι η συγκεκριμένη αγορά από τον Απρίλιο του 2020 έως σήμερα είναι αντιμέτωπη με σημαντικές διακυμάνσεις, απόρροια της πανδημίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ τα μέσα κέρδη για τα MR τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τα $60.000/ημέρα, καταγράφοντας μηνιαία αύξηση 97%, οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν δραστικά τους επόμενους μήνες, καθώς κορυφαίοι παραγωγοί πετρελαίου και διυλιστήρια προσάρμοσαν τα επίπεδα προσφοράς μαύρου χρυσού. Ως εκ τούτου, μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου 2020, τα μέσα κέρδη για τα product tankers υποχώρησαν κατά 85%.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες, μετά την πτώση των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2020, κατέγραψαν κέρδη. Βέβαια, τα κέρδη κατά την περίοδο της πρώτης έξαρσης της πανδημίας δεν ήταν βιώσιμα και μοιραία οι εν λόγω μετοχές υποχώρησαν σε χαμηλά 52 εβδομάδων το δ΄ τρίμηνο του 2020, περίοδος παραδοσιακά καλή για την αγορά των product tankers.
Oι υψηλές διακυμάνσεις συνεχίστηκαν και το 2021, με το μπλοκάρισμα στο Σουέζ τον Μάρτιο και την κυβερνοεπίθεση στο Colonial Pipeline το πρώτο μισό του Μαΐου να παρέχουν στήριξη στα κέρδη των product tankers για συγκεκριμένες διαδρομές. Συνεπεία αυτού, οι μετοχές παρουσίασαν συνολικά αύξηση το α΄ εξάμηνο του 2021.
Στο παρακάτω γράφημα της Drewry παρουσιάζεται η πορεία των μετοχών τριών εταιρειών διαχείρισης product tankers εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές: Ardmore Shipping (ASC), Scorpio Tankers (STNG) και Torm PLC (TRMD). Οδηγός της πορείας αυτής και για τις τρεις εταιρείες αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα, σημειώνει η Drewry.
Η Drewry εκτιμά ότι τα χειρότερα έχουν περάσει για τις τιμές των μετοχών εταιρειών διαχείρισης product tankers, με τους μαζικούς εμβολιασμούς να δίνουν ώθηση στην κατανάλωση πετρελαϊκών προϊόντων και στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά. Την ίδια ώρα, οι τρεις προαναφερθείσες εταιρείες ακολουθούν εντός του 2021 μια αλλαγή στρατηγικής σε ό,τι αφορά τις συμφωνίες ναύλωσης και τις συνέργειες με άλλες εταιρείες στο πλαίσιο διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων τους. Τα παραπάνω συνηγορούν προς μια ανάκαμψη της αγοράς, καταλήγει η Drewry, με τις εκτιμήσεις βέβαια σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον να κρίνονται επισφαλείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ