
Φως στην αγορά των product tankers επιχειρεί να ρίξει με νέα της ανάλυση η Drewry. Ειδικότερα, ο οίκος αναλύσεων τονίζει ότι η συγκεκριμένη αγορά από τον Απρίλιο του 2020 έως σήμερα είναι αντιμέτωπη με σημαντικές διακυμάνσεις, απόρροια της πανδημίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ τα μέσα κέρδη για τα MR τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τα $60.000/ημέρα, καταγράφοντας μηνιαία αύξηση 97%, οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν δραστικά τους επόμενους μήνες, καθώς κορυφαίοι παραγωγοί πετρελαίου και διυλιστήρια προσάρμοσαν τα επίπεδα προσφοράς μαύρου χρυσού. Ως εκ τούτου, μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου 2020, τα μέσα κέρδη για τα product tankers υποχώρησαν κατά 85%.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες, μετά την πτώση των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2020, κατέγραψαν κέρδη. Βέβαια, τα κέρδη κατά την περίοδο της πρώτης έξαρσης της πανδημίας δεν ήταν βιώσιμα και μοιραία οι εν λόγω μετοχές υποχώρησαν σε χαμηλά 52 εβδομάδων το δ΄ τρίμηνο του 2020, περίοδος παραδοσιακά καλή για την αγορά των product tankers.
Oι υψηλές διακυμάνσεις συνεχίστηκαν και το 2021, με το μπλοκάρισμα στο Σουέζ τον Μάρτιο και την κυβερνοεπίθεση στο Colonial Pipeline το πρώτο μισό του Μαΐου να παρέχουν στήριξη στα κέρδη των product tankers για συγκεκριμένες διαδρομές. Συνεπεία αυτού, οι μετοχές παρουσίασαν συνολικά αύξηση το α΄ εξάμηνο του 2021.
Στο παρακάτω γράφημα της Drewry παρουσιάζεται η πορεία των μετοχών τριών εταιρειών διαχείρισης product tankers εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές: Ardmore Shipping (ASC), Scorpio Tankers (STNG) και Torm PLC (TRMD). Οδηγός της πορείας αυτής και για τις τρεις εταιρείες αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα, σημειώνει η Drewry.

Η Drewry εκτιμά ότι τα χειρότερα έχουν περάσει για τις τιμές των μετοχών εταιρειών διαχείρισης product tankers, με τους μαζικούς εμβολιασμούς να δίνουν ώθηση στην κατανάλωση πετρελαϊκών προϊόντων και στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά. Την ίδια ώρα, οι τρεις προαναφερθείσες εταιρείες ακολουθούν εντός του 2021 μια αλλαγή στρατηγικής σε ό,τι αφορά τις συμφωνίες ναύλωσης και τις συνέργειες με άλλες εταιρείες στο πλαίσιο διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων τους. Τα παραπάνω συνηγορούν προς μια ανάκαμψη της αγοράς, καταλήγει η Drewry, με τις εκτιμήσεις βέβαια σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον να κρίνονται επισφαλείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ