
Φως στην αγορά των product tankers επιχειρεί να ρίξει με νέα της ανάλυση η Drewry. Ειδικότερα, ο οίκος αναλύσεων τονίζει ότι η συγκεκριμένη αγορά από τον Απρίλιο του 2020 έως σήμερα είναι αντιμέτωπη με σημαντικές διακυμάνσεις, απόρροια της πανδημίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ τα μέσα κέρδη για τα MR τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τα $60.000/ημέρα, καταγράφοντας μηνιαία αύξηση 97%, οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν δραστικά τους επόμενους μήνες, καθώς κορυφαίοι παραγωγοί πετρελαίου και διυλιστήρια προσάρμοσαν τα επίπεδα προσφοράς μαύρου χρυσού. Ως εκ τούτου, μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου 2020, τα μέσα κέρδη για τα product tankers υποχώρησαν κατά 85%.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες, μετά την πτώση των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2020, κατέγραψαν κέρδη. Βέβαια, τα κέρδη κατά την περίοδο της πρώτης έξαρσης της πανδημίας δεν ήταν βιώσιμα και μοιραία οι εν λόγω μετοχές υποχώρησαν σε χαμηλά 52 εβδομάδων το δ΄ τρίμηνο του 2020, περίοδος παραδοσιακά καλή για την αγορά των product tankers.
Oι υψηλές διακυμάνσεις συνεχίστηκαν και το 2021, με το μπλοκάρισμα στο Σουέζ τον Μάρτιο και την κυβερνοεπίθεση στο Colonial Pipeline το πρώτο μισό του Μαΐου να παρέχουν στήριξη στα κέρδη των product tankers για συγκεκριμένες διαδρομές. Συνεπεία αυτού, οι μετοχές παρουσίασαν συνολικά αύξηση το α΄ εξάμηνο του 2021.
Στο παρακάτω γράφημα της Drewry παρουσιάζεται η πορεία των μετοχών τριών εταιρειών διαχείρισης product tankers εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές: Ardmore Shipping (ASC), Scorpio Tankers (STNG) και Torm PLC (TRMD). Οδηγός της πορείας αυτής και για τις τρεις εταιρείες αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα, σημειώνει η Drewry.
Η Drewry εκτιμά ότι τα χειρότερα έχουν περάσει για τις τιμές των μετοχών εταιρειών διαχείρισης product tankers, με τους μαζικούς εμβολιασμούς να δίνουν ώθηση στην κατανάλωση πετρελαϊκών προϊόντων και στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά. Την ίδια ώρα, οι τρεις προαναφερθείσες εταιρείες ακολουθούν εντός του 2021 μια αλλαγή στρατηγικής σε ό,τι αφορά τις συμφωνίες ναύλωσης και τις συνέργειες με άλλες εταιρείες στο πλαίσιο διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων τους. Τα παραπάνω συνηγορούν προς μια ανάκαμψη της αγοράς, καταλήγει η Drewry, με τις εκτιμήσεις βέβαια σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον να κρίνονται επισφαλείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ