
Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry ολοκλήρωσε πρόσφατα τη ναυπήγηση του πρώτου παγκοσμίως VLCC διπλού καυσίμου το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG και προορίζεται για την COSCO. Το πλοίο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές του, ενσωματώνει αρκετές σχεδιαστικές βελτιώσεις για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη ασφάλεια, αποτελώντας μέρος της αυξανόμενης προσπάθειας των πλοιοκτητών για την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου, προκειμένου να επιτευχθούν οι βραχυπρόθεσμοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Το χωρητικότητας 318.000 dwt δεξαμενόπλοιο είχε αρχικά παραγγελθεί το 2017 ως ένα συμβατικό VLCC, όμως πέρυσι η COSCO αποφάσισε να τροποποιήσει την παραγγελία ώστε το πλοίο να καταναλώνει LNG ως βασικό και πετρέλαιο ως συμπληρωματικό καύσιμο. Τόσο η κύρια μηχανή του πλοίου, της εταιρείας WINGD, όσο και οι ηλεκτρομηχανές του, θα είναι εξοπλισμένες με καταλύτη χαμηλής πίεσης (LPSCR), εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EEDI PHASE III καθώς και με εκείνες του προτύπου NOx Tier III σχετικά με τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου.
Καταναλώνοντας LNG ως καύσιμο, η αυτονομία του πλοίου ανέρχεται στα 12.000 ναυτικά μίλια, ενώ στην περίπτωση κατανάλωσης LNG και πετρελαίου η συνδυαστική του αυτονομία φτάνει τα 24.000 ναυτικά μίλια.
Ο νηογνώμονας DNV ανέφερε πρόσφατα ότι περίπου το 12% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών αφορά πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, με το LNG να έρχεται πρώτο ως επιλογή για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Επιπλέον, υπολογίζεται πως σήμερα υπάρχουν περίπου 220 ενεργά πλοία σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG, με άλλα 354 να βρίσκονται υπό παραγγελία.
Φωτό: China CSSC Holdings Limited
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ