
Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry ολοκλήρωσε πρόσφατα τη ναυπήγηση του πρώτου παγκοσμίως VLCC διπλού καυσίμου το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG και προορίζεται για την COSCO. Το πλοίο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές του, ενσωματώνει αρκετές σχεδιαστικές βελτιώσεις για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη ασφάλεια, αποτελώντας μέρος της αυξανόμενης προσπάθειας των πλοιοκτητών για την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου, προκειμένου να επιτευχθούν οι βραχυπρόθεσμοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Το χωρητικότητας 318.000 dwt δεξαμενόπλοιο είχε αρχικά παραγγελθεί το 2017 ως ένα συμβατικό VLCC, όμως πέρυσι η COSCO αποφάσισε να τροποποιήσει την παραγγελία ώστε το πλοίο να καταναλώνει LNG ως βασικό και πετρέλαιο ως συμπληρωματικό καύσιμο. Τόσο η κύρια μηχανή του πλοίου, της εταιρείας WINGD, όσο και οι ηλεκτρομηχανές του, θα είναι εξοπλισμένες με καταλύτη χαμηλής πίεσης (LPSCR), εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EEDI PHASE III καθώς και με εκείνες του προτύπου NOx Tier III σχετικά με τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου.
Καταναλώνοντας LNG ως καύσιμο, η αυτονομία του πλοίου ανέρχεται στα 12.000 ναυτικά μίλια, ενώ στην περίπτωση κατανάλωσης LNG και πετρελαίου η συνδυαστική του αυτονομία φτάνει τα 24.000 ναυτικά μίλια.
Ο νηογνώμονας DNV ανέφερε πρόσφατα ότι περίπου το 12% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών αφορά πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, με το LNG να έρχεται πρώτο ως επιλογή για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Επιπλέον, υπολογίζεται πως σήμερα υπάρχουν περίπου 220 ενεργά πλοία σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG, με άλλα 354 να βρίσκονται υπό παραγγελία.
Φωτό: China CSSC Holdings Limited
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ