
Καθώς οδεύουμε προς την παραδοσιακά ισχυρότερη περίοδο για την αγορά ξηρού φορτίου, οι πλοιοκτήτες bulkers έχουν ήδη καταγράψει υψηλά κέρδη, με τις δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν τη ναυλαγορά, ενώ οι εκτιμήσεις είναι θετικές και για το 2022. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 28 Μαΐου και 3 Σεπτεμβρίου ο BDI παρουσιάζει αύξηση 51,9%, στις 3.944 μονάδες. Η αντίστοιχη αύξηση για τα Capesizes (BCI) αγγίζει το 82,1%.
Στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της η BIMCO σημειώνει ότι πρόσφατα τα κέρδη των Capesizes ανήλθαν σε πάνω από $50.000/ημέρα, ενώ μια πιο διαρκής και σταθερή αύξηση καταγράφεται στα Handysizes και στα Supramaxes.
Στην άνοδο αυτή της ναυλαγοράς σημαντικό ρόλο παίζει η συμφόρηση πλοίων που παρατηρείται σε πολλά λιμάνια του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το ταξίδι ενός bulker μεταξύ του λιμανιού Hedland στη δυτική Αυστραλία και του Qingdao στην Κίνα διαρκούσε κατά μέσο όρο 27,3 ημέρες, τον φετινό Ιούλιο ο αντίστοιχος αριθμός αυξήθηκε στο 33,5.
Την ίδια ώρα, η πρόσφατη αύξηση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει βοηθήσει την αγορά των Capesizes, αναφέρει η BIMCO. Τον περασμένο Αύγουστο προσφέρθηκαν στη spot αγορά 21 φορτία iron ore συγκριτικά με τα έντεκα του Ιουλίου. Από το 2018, η Κίνα καταλαμβάνει ένα μεγαλύτερο μερίδιο στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore, εξέλιξη θετική για τον κλάδο, καθώς μεγαλύτερες διανυθείσες αποστάσεις μεταφράζονται σε αύξηση των τονομιλίων.
Αυξητική ρότα, όμως, παρουσιάζουν και οι ροές αγροτικών εμπορευμάτων. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, οι εξαγωγές σιτηρών από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς του κόσμου σημείωσαν αύξηση 6,3%, στους 162 εκατ. τόνους. Οδηγός αυτής της αύξησης ήταν οι ΗΠΑ, με τις εξαγωγές σιτηρών το α΄ εξάμηνο του έτους να καταγράφουν άνοδο 39,3%, ενώ αντίθετα ήταν τα πρόσημα για Αργεντινή (-26,3%) και Βραζιλία (-0,3%), σύμφωνα με την BIMCO.
H νέα εξαγωγική περίοδος σιτηρών των ΗΠΑ ξεκίνησε πρόσφατα και οι εξαγωγές σόγιας θα αρχίσουν να αυξάνονται ακόμα μία φορά, εκτιμά η BIMCO.
Φωτό: Manda Hansen/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ