
H κυβέρνηση Μπάιντεν, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα πρωτοφανή φαινόμενα συμφόρησης στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, όρισε τον John Porcari (πρώην πρόεδρος της λιμενικής Επιτροπής του Μέριλαντ) λιμενικό επικεφαλής, προκειμένου να επιληφθεί της κατάστασης.
Ο κ. Porcari θα συνεργαστεί με την Ειδική Επιτροπή που έχει συστήσει η κυβέρνηση Μπάιντεν για την αντιμετώπιση των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες (Supply Chain Disruptions Task Force), στην οποία συμμετέχουν και οι Γραμματείς των Υπουργείων Μεταφορών, Εμπορίου και Γεωργίας. Η εν λόγω επιτροπή δημιουργήθηκε τον Ιούνιο, για να αντιμετωπίσει την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται σε πολλούς κλάδους μετά και την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Από την έναρξη των εργασιών της Ειδικής Επιτροπής, ο Γραμματέας του Τμήματος Μεταφορών είχε εκτεταμένες συζητήσεις με ενδιαφερόμενα μέρη από τα λιμάνια και την εφοδιαστική αλυσίδα ευρύτερα. Από τις συζητήσεις αυτές καταδείχθηκε ότι η αντιμετώπιση των προκλήσεων στα αμερικανικά λιμάνια απαιτεί τις γνώσεις και την εμπειρία ενός «ειδικού», μέσω της καθοδήγησης του οποίου θα καταστούν δυνατές η μείωση της λιμενικής συμφόρησης, η βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας καθώς και η κατάρτιση ενός πλαισίου βιώσιμης ανάπτυξης για το μέλλον. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, ο κ. Porcari είναι απόλυτα καταρτισμένος για να αναλάβει αυτόν τον ρόλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαταραχές στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές καθώς και οι γοργές αλλαγές της ζήτησης έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους ναύλωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, άνω του 90% σε σχέση με το 2019. Η συμφόρηση εντοπίζεται κυρίως στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, τα οποία συλλογικά διαχειρίζονται τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται κατά μήκος των ΗΠΑ. Τα φορτία στα δύο λιμάνια αυξήθηκαν κατά 40% το α΄ εξάμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, γεγονός που αντανακλά τη διαφορά μεταξύ της ύφεσης κατά το α΄ εξάμηνο της Covid-19 πέρυσι και της ακόρεστης εμπορευματικής ζήτησης που υπάρχει τώρα.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Porcari θα εργαστεί με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στη λιμενική βιομηχανία και ευρύτερα, προκειμένου να μειωθούν η λιμενική συμφόρηση και οι επακόλουθες καθυστερήσεις στην παράδοση των εμπορευμάτων, αλλά και οι ελλείψεις που παρατηρούνται σε διάφορα καταναλωτικά προϊόντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ