Υπό ναυπήγηση 620 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Υπό ναυπήγηση 620 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

253
Υπό ναυπήγηση 620 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Η ναυλαγορά των containerships έχει κυμανθεί σε εξαιρετικά επίπεδα το 2021. Διάφοροι παράγοντες, μεταξύ άλλων η «έκρηξη» για τη ζήτηση μεταφοράς τελικών προϊόντων και η συμφόρηση που παρατηρείται σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, τόνωσαν ιδιαίτερα τους ναύλους. Παράλληλα, ο αντίκτυπος των ναύλων και της ευφορίας που έχει επιφέρει είναι εμφανής και στις παραγγελίες πλοίων.

Βάσει δεδομένων της Clarksons, το orderbook των containerships βρίσκεται στα 620 πλοία, μετά τις 383 παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Όσον αφορά την κατανομή του orderbook των containerships αυτή τη στιγμή, πάνω από τα μισά πλοία που επρόκειτο να ναυπηγηθούν θα είναι είτε Feeders είτε ULCVs.

Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του τύπου πλοίου, Αύγουστος 2021
Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του τύπου πλοίου, Αύγουστος 2021

Επιπλέον, ενώ τα 620 πλοία του orderbook θα κατασκευαστούν σε 52 διαφορετικά ναυπηγεία, η κατανομή τους στα ναυπηγεία αυτά δεν είναι ομοιόμορφη. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, εννέα ναυπηγεία θα κατασκευάσουν, το καθένα, άνω των 20 πλοίων και συνολικά το 54% του orderbook (δηλαδή 335 πλοία), ενώ τα υπόλοιπα 43 θα κατασκευάσουν λιγότερα από 20 πλοία το καθένα και συνολικά το 46% του orderbook (δηλαδή 285 πλοία).

Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του ναυπηγείου όπου θα κατασκευαστούν, Αύγουστος 2021
Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του ναυπηγείου όπου θα κατασκευαστούν, Αύγουστος 2021

Από τα εννέα αυτά ναυπηγεία, τα οποία είναι όλα ασιατικών συμφερόντων, τα κορυφαία πέντε είναι τα Jiangsu New YZJ (13,7% ‒ 85 πλοία), Samsung HI (6,9% ‒ 43 πλοία), Hyundai HI (Ulsan) (6,1% ‒ 38 πλοία), Huangpu Wenchong (6,1% ‒ 38 πλοία) και Daewoo (DSME) (5,5% ‒ 34 πλοία).

Όσον αφορά τις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες παρήγγειλαν τα εν λόγω πλοία, είναι στο σύνολο 75. Ωστόσο, μόλις έντεκα από αυτές έχουν παραγγείλει τα 315 από τα 620 πλοία (50,8%). Τα περισσότερα έχουν παραγγείλει η Seaspan Corporation (55 πλοία ‒ 8,9%), Wan Hai Lines (40 πλοία ‒ 6,5%), SITC (37 πλοία ‒ 6%), Evergreen Marine (34 πλοία ‒ 5,5%) και Shoei Kisen Kaisha (31 πλοία ‒ 5%).

Ωστόσο, η εικόνα αλλάζει εάν λάβουμε υπόψη τη μεταφορική ικανότητα και όχι τον αριθμό των πλοίων. Συγκεκριμένα, 11 εταιρείες θα κατέχουν το 66,3% της μεταφορικής ικανότητας του παρόντος orderbook. Η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των παραγγελιών καθεμιάς από τις έντεκα αυτές εταιρείες ξεπερνά τα 150.000 TEUs.

Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του ναυπηγείου όπου θα κατασκευαστούν, Αύγουστος 2021
Κατανομή των υπό ναυπήγηση containerships βάσει του ναυπηγείου όπου θα κατασκευαστούν, Αύγουστος 2021

Το παραπάνω γράφημα παρουσιάζει τις παραγγελίες βάσει TEUs, αντί του αριθμού πλοίων. Βάσει αυτού του διαχωρισμού, η κατανομή των παραγγελιών αποδίδει τι ποσοστό της, υπό ναυπήγηση, μεταφορικής ικανότητας ανήκει σε κάθε ναυτιλιακή εταιρεία.

Οπότε, βάσει δεδομένων της Clarksons, oι πέντε εταιρείες με τον υψηλότερο αριθμό παραγγελιών σε όρους TEUs είναι οι Seaspan Corporation (732.395 TEUs – 13,8% επί του συνόλου), Evergreen Marine (569.582 TEUs – 10,7%), Shoei Kisen Kaisha (350.986 TEUs – 6,6%), Eastern Pacific Shpg (324.240 TEUs – 6,1%) και Hapag-Lloyd (282.000 TEUs – 5,3%). Σημειώνεται πως, με εξαίρεση τη γερμανική Hapag-Lloyd, οι υπόλοιπες είναι ασιατικών συμφερόντων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.