
Το α΄ εξάμηνο του έτους χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση θαλάσσιων μεταφορών LNG, με την Κίνα να αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών αυτής της τάσης. Συγκεκριμένα, η πληθυσμιακά μεγαλύτερη χώρα του κόσμου κατέγραψε αύξηση 28% των θαλάσσιων εισαγωγών LNG σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020. Η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας αναμένεται να συνεχιστεί και το β΄ εξάμηνο του 2021, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, όμως με βραδύτερους ρυθμούς.
Ειδικότερα, η εκτιμώμενη αύξηση σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020 είναι 12-13%, αναφέρουν αναλυτές. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραματίζει η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση του α΄ εξαμήνου, η οποία οδήγησε σε άνοδο των τιμών.
Υπενθυμίζεται πως το θαλάσσιο εμπόριο LNG δεν κινήθηκε βάσει της εποχικότητάς του το α΄ εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η ζήτηση εμφανίστηκε εξαιρετικά αυξημένη το β΄ τρίμηνο του έτους, περίοδος η οποία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μείωση της ζήτησης.
Επιπλέον, η αυξητική τάση της ζήτησης LNG δεν παρατηρήθηκε μονάχα στην Κίνα και ως εκ τούτου αναμένεται μεγάλος ανταγωνισμός στις εισαγωγές το β΄ εξάμηνο, καθώς Ευρωπαίοι αγοραστές θα σπεύσουν να προμηθευτούν φορτία προκειμένου να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους.
Ωστόσο, η προμήθεια διά θαλάσσης δεν είναι η μοναδική επιλογή της ασιατικής χώρας. Άλλωστε, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, η Κίνα αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου κατά 11% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020. Εκτός αυτού, η παροχή φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μέσω του δικτύου αγωγών της, αναμένεται να συνδράμει στις ενεργειακές ανάγκες της χώρας.
Τέλος, βάσει εκτιμήσεων, θα καταγραφεί ετήσια αύξηση 15-20% στις εισαγωγές LNG της Κίνας, με το «βλέμμα» της ασιατικής χώρας στραμμένο στην πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις στο πεδίο της ενέργειας προχωρά η Μόσχα, η οποία φαίνεται να «πατά φρένο» στις εξαγωγές πετρελαίου. Συγκεκριμένα, η Ρωσία σχεδιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ