
Το α΄ εξάμηνο του έτους χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση θαλάσσιων μεταφορών LNG, με την Κίνα να αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών αυτής της τάσης. Συγκεκριμένα, η πληθυσμιακά μεγαλύτερη χώρα του κόσμου κατέγραψε αύξηση 28% των θαλάσσιων εισαγωγών LNG σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020. Η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας αναμένεται να συνεχιστεί και το β΄ εξάμηνο του 2021, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, όμως με βραδύτερους ρυθμούς.
Ειδικότερα, η εκτιμώμενη αύξηση σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020 είναι 12-13%, αναφέρουν αναλυτές. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραματίζει η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση του α΄ εξαμήνου, η οποία οδήγησε σε άνοδο των τιμών.
Υπενθυμίζεται πως το θαλάσσιο εμπόριο LNG δεν κινήθηκε βάσει της εποχικότητάς του το α΄ εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η ζήτηση εμφανίστηκε εξαιρετικά αυξημένη το β΄ τρίμηνο του έτους, περίοδος η οποία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μείωση της ζήτησης.
Επιπλέον, η αυξητική τάση της ζήτησης LNG δεν παρατηρήθηκε μονάχα στην Κίνα και ως εκ τούτου αναμένεται μεγάλος ανταγωνισμός στις εισαγωγές το β΄ εξάμηνο, καθώς Ευρωπαίοι αγοραστές θα σπεύσουν να προμηθευτούν φορτία προκειμένου να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους.
Ωστόσο, η προμήθεια διά θαλάσσης δεν είναι η μοναδική επιλογή της ασιατικής χώρας. Άλλωστε, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, η Κίνα αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου κατά 11% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020. Εκτός αυτού, η παροχή φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μέσω του δικτύου αγωγών της, αναμένεται να συνδράμει στις ενεργειακές ανάγκες της χώρας.
Τέλος, βάσει εκτιμήσεων, θα καταγραφεί ετήσια αύξηση 15-20% στις εισαγωγές LNG της Κίνας, με το «βλέμμα» της ασιατικής χώρας στραμμένο στην πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ