
Το α΄ εξάμηνο του έτους χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση θαλάσσιων μεταφορών LNG, με την Κίνα να αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών αυτής της τάσης. Συγκεκριμένα, η πληθυσμιακά μεγαλύτερη χώρα του κόσμου κατέγραψε αύξηση 28% των θαλάσσιων εισαγωγών LNG σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020. Η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας αναμένεται να συνεχιστεί και το β΄ εξάμηνο του 2021, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, όμως με βραδύτερους ρυθμούς.
Ειδικότερα, η εκτιμώμενη αύξηση σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020 είναι 12-13%, αναφέρουν αναλυτές. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραματίζει η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση του α΄ εξαμήνου, η οποία οδήγησε σε άνοδο των τιμών.
Υπενθυμίζεται πως το θαλάσσιο εμπόριο LNG δεν κινήθηκε βάσει της εποχικότητάς του το α΄ εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η ζήτηση εμφανίστηκε εξαιρετικά αυξημένη το β΄ τρίμηνο του έτους, περίοδος η οποία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μείωση της ζήτησης.
Επιπλέον, η αυξητική τάση της ζήτησης LNG δεν παρατηρήθηκε μονάχα στην Κίνα και ως εκ τούτου αναμένεται μεγάλος ανταγωνισμός στις εισαγωγές το β΄ εξάμηνο, καθώς Ευρωπαίοι αγοραστές θα σπεύσουν να προμηθευτούν φορτία προκειμένου να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους.
Ωστόσο, η προμήθεια διά θαλάσσης δεν είναι η μοναδική επιλογή της ασιατικής χώρας. Άλλωστε, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, η Κίνα αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου κατά 11% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020. Εκτός αυτού, η παροχή φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μέσω του δικτύου αγωγών της, αναμένεται να συνδράμει στις ενεργειακές ανάγκες της χώρας.
Τέλος, βάσει εκτιμήσεων, θα καταγραφεί ετήσια αύξηση 15-20% στις εισαγωγές LNG της Κίνας, με το «βλέμμα» της ασιατικής χώρας στραμμένο στην πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ