
Το Νοβοροσίσκ αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα. Διασυνδεδεμένο με σιδηρόδρομους και αυτοκινητόδρομους προς τα κύρια βιομηχανικά και αστικά κέντρα της Ρωσίας, την Υπερκαυκασία και την Κεντρική Ασία, το Νοβοροσίσκ είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς μεταφορικούς κόμβους στη Ρωσία.
Οι παραπάνω λόγοι αποτέλεσαν το βασικό κίνητρο της Maersk για την περαιτέρω επέκταση της εταιρείας στη ρωσική μεταφορική αγορά. Ειδικότερα, η εταιρεία άνοιξε, 10 χλμ. από το λιμάνι του Νοβοροσίσκ, το πρώτο της διατροπικό ενδοχώριο αποθηκευτικό τερματικό στη Ρωσία. Το Inland Container Depot (ICD) είναι συνδεδεμένο με τον σιδηρόδρομο, ενώ διαθέτει εξειδικευμένες εγκαταστάσεις χειρισμού φορτίου (για λιπάσματα, υγρά και παλετοποιημένα φορτία μεταξύ άλλων).
Η εγκατάσταση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Μaersk, αποτελεί ένα κομβικό σημείο στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού. Το ενδοχώριο αποθηκευτικό τερματικό εκτείνεται σε τρία εκτάρια γης, έχει χωρητικότητα 1.500 εμπορευματοκιβωτίων (TEUs), ενώ ο ετήσιος κύκλος εργασιών του αναμένεται να φτάσει τα 25.000 TEUs. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επέκταση της μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών στην αγορά των ενδοχώριων αποθηκευτικών τερματικών της Ρωσίας αντανακλά το στρατηγικό σχέδιο της Μaersk, το οποίο, στο πλαίσιο της παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάπτυξη των διαθέσιμων υπηρεσιών logistics αλλά και των δυνατοτήτων διαχείρισης των εφοδιαστικών αλυσίδων των πελατών της, μέσα από την παροχή επιπρόσθετης χωρητικότητας και ευελιξίας.
Όπως τονίζει ο επικεφαλής της Μaersk για την Ανατολική Ευρώπη, Zsolt Katona, «προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των εξαγωγών, τα ενδοχώρια τερματικά αποτελούν βασικό στοιχείο για την εφοδιαστική αλυσίδα των πελατών μας, προκειμένου τα χύδην φορτία να μεταφορτωθούν σε εμπορευματοκιβώτια και να εξαχθούν μετέπειτα σε άλλες περιοχές ανά τον κόσμο».
Φωτό: Galen Crout/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ