
Το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα θα αποτελέσει ρυθμιστή για την αγορά των Capesizes, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η IHS Markit. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Capesizes έχουν αυξήσει το μερίδιο συμμετοχής τους στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Ινδίας και Ινδονησίας φέτος και αποτελούν τον κυρίαρχο τύπο πλοίου στη συγκεκριμένη διαδρομή. Στην ανάλυσή της η IHS Markit αναφέρει ότι τους επόμενους μήνες, οπότε και η Ινδία θα ξεκινήσει ξανά τις εισαγωγές άνθρακα, οι αποστολές μέσω Capesizes θα αυξηθούν. Άλλωστε, ο Σεπτέμβριος του 2020 ήταν ένας από τους ισχυρότερους μήνες για τις ινδικές εισαγωγές άνθρακα.
Με δεδομένη την ισχυρή ζήτηση για Panamax πλοία στις διαδρομές Ινδίας-Κίνας και Μαύρης Θάλασσας, η αγορά των Capesizes ήταν «παγιδευμένη» σε ένα αρνητικό spread συγκριτικά με την αγορά των Panamaxes, τονίζει χαρακτηριστικά ο οίκος αναλύσεων. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια αύξηση των ναύλων των Capesizes πάνω από τα επίπεδα των Panamaxes, πυροδοτώντας έτσι τη διόρθωση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το iron ore, η Βραζιλία εξήγαγε 31,6 εκατ. τόνους τον περασμένο Ιούλιο. Με βάση τα δεδομένα των πρώτων 11 ημερών του Αυγούστου, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος τον Αύγουστο θα αγγίξουν τους 28,9 εκατ. τόνους, χαμηλότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις για εξαγωγές 34,4 εκατ. τόνων. Αναθεωρημένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξαγωγές ύψους 100-102 εκατ. τόνων το γ΄ τρίμηνο από τη Βραζιλία εν μέσω περιορισμών στην παραγωγή χάλυβα της Κίνας. Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες από τις αμέσως προηγούμενες, εντούτοις οι εξαγωγές αυτές, αν επιβεβαιωθούν, θα είναι κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Αυστραλία, της οποίας οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν τον Ιούλιο στους 74,3 εκατ. τόνους. Ωστόσο, από το μέτωπο της προσφοράς, τα νέα είναι θετικά, καθώς πρόσφατα ένας τυφώνας στην Κίνα έχει οδηγήσει σε συμφόρηση πολλών Capesizes στα κινεζικά λιμάνια, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου τονάζ στον Ειρηνικό.
Συμπερασματικά, η IHS Markit παραμένει αισιόδοξη για την πορεία της ναυλαγοράς των Capesizes το γ΄ τρίμηνο και αναμένει ισχυρές ροές άνθρακα και iron ore στην Κίνα. Εκτιμά επίσης ότι η ναυλαγορά θα οδηγηθεί εν πολλοίς από το χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από την αγορά των εμπορευμάτων.
Φωτό: LYUCHI/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ