
Το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα θα αποτελέσει ρυθμιστή για την αγορά των Capesizes, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η IHS Markit. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Capesizes έχουν αυξήσει το μερίδιο συμμετοχής τους στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Ινδίας και Ινδονησίας φέτος και αποτελούν τον κυρίαρχο τύπο πλοίου στη συγκεκριμένη διαδρομή. Στην ανάλυσή της η IHS Markit αναφέρει ότι τους επόμενους μήνες, οπότε και η Ινδία θα ξεκινήσει ξανά τις εισαγωγές άνθρακα, οι αποστολές μέσω Capesizes θα αυξηθούν. Άλλωστε, ο Σεπτέμβριος του 2020 ήταν ένας από τους ισχυρότερους μήνες για τις ινδικές εισαγωγές άνθρακα.
Με δεδομένη την ισχυρή ζήτηση για Panamax πλοία στις διαδρομές Ινδίας-Κίνας και Μαύρης Θάλασσας, η αγορά των Capesizes ήταν «παγιδευμένη» σε ένα αρνητικό spread συγκριτικά με την αγορά των Panamaxes, τονίζει χαρακτηριστικά ο οίκος αναλύσεων. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια αύξηση των ναύλων των Capesizes πάνω από τα επίπεδα των Panamaxes, πυροδοτώντας έτσι τη διόρθωση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το iron ore, η Βραζιλία εξήγαγε 31,6 εκατ. τόνους τον περασμένο Ιούλιο. Με βάση τα δεδομένα των πρώτων 11 ημερών του Αυγούστου, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος τον Αύγουστο θα αγγίξουν τους 28,9 εκατ. τόνους, χαμηλότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις για εξαγωγές 34,4 εκατ. τόνων. Αναθεωρημένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξαγωγές ύψους 100-102 εκατ. τόνων το γ΄ τρίμηνο από τη Βραζιλία εν μέσω περιορισμών στην παραγωγή χάλυβα της Κίνας. Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες από τις αμέσως προηγούμενες, εντούτοις οι εξαγωγές αυτές, αν επιβεβαιωθούν, θα είναι κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Αυστραλία, της οποίας οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν τον Ιούλιο στους 74,3 εκατ. τόνους. Ωστόσο, από το μέτωπο της προσφοράς, τα νέα είναι θετικά, καθώς πρόσφατα ένας τυφώνας στην Κίνα έχει οδηγήσει σε συμφόρηση πολλών Capesizes στα κινεζικά λιμάνια, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου τονάζ στον Ειρηνικό.
Συμπερασματικά, η IHS Markit παραμένει αισιόδοξη για την πορεία της ναυλαγοράς των Capesizes το γ΄ τρίμηνο και αναμένει ισχυρές ροές άνθρακα και iron ore στην Κίνα. Εκτιμά επίσης ότι η ναυλαγορά θα οδηγηθεί εν πολλοίς από το χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από την αγορά των εμπορευμάτων.
Φωτό: LYUCHI/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ