
Οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου κατέγραψαν ετήσιες μειώσεις τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα να ανακοπεί η αναπτυξιακή πορεία που παρατηρούνταν από τις αρχές του έτους. Μετά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας είναι μειωμένες κατά 5,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι κινεζικές εισαγωγές αργού μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2021 ήταν στους 301,9 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 18,1 εκατ. τόνων συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Κατά την BIMCO, η μείωση αυτή είναι εμφανής κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των ροών την περασμένη χρονιά. Οι μεγαλύτερες χώρες εισαγωγών πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας, εισήγαγαν πέρυσι ασυνήθιστα υψηλές ποσότητες στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν την πτώση των τιμών ως απόρροια των διενέξεων των μεγαλύτερων πετρελαιοπαραγωγών του κόσμου. Ενδεικτικά, και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η Κίνα εισήγαγε 104,5 εκατ. τόνους πετρελαίου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2020 έναντι 81,4 εκατ. τόνων φέτος.
Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας από τους πέντε κορυφαίους προμηθευτές της έχουν σημειώσει πτώση. Ωστόσο, οριακή (-0,2%) ήταν η μείωση των ροών πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, τον κορυφαίο εξαγωγέα της Κίνας, το πρώτο επτάμηνο του έτους. Τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισαν η Βραζιλία (-23,3%) και το Ιράκ (-20,9%) και αθροιστικά απέστειλαν στην Κίνα 5,8 εκατ. τόνους πετρελαίου λιγότερους απ’ ό,τι πέρυσι.
Εν κατακλείδι, η BIMCO αναφέρει ότι η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα έχει επηρεάσει σημαντικά την επιχειρηματικότητα στην ανατολική ακτή και σε σημαντικά λιμάνια. Ιδιαίτερα στη Σαγκάη τα περιοριστικά μέτρα επιδρούν αρνητικά στα containerships και στα bulkers, ενώ με βάση τα ανωτέρω η ζήτηση δεν μπορεί να θεωρηθεί ισχυρή για τα δεξαμενόπλοια.
Φωτό: EkahiDesign/PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ