
Οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου κατέγραψαν ετήσιες μειώσεις τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα να ανακοπεί η αναπτυξιακή πορεία που παρατηρούνταν από τις αρχές του έτους. Μετά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας είναι μειωμένες κατά 5,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι κινεζικές εισαγωγές αργού μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2021 ήταν στους 301,9 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 18,1 εκατ. τόνων συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Κατά την BIMCO, η μείωση αυτή είναι εμφανής κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των ροών την περασμένη χρονιά. Οι μεγαλύτερες χώρες εισαγωγών πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας, εισήγαγαν πέρυσι ασυνήθιστα υψηλές ποσότητες στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν την πτώση των τιμών ως απόρροια των διενέξεων των μεγαλύτερων πετρελαιοπαραγωγών του κόσμου. Ενδεικτικά, και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η Κίνα εισήγαγε 104,5 εκατ. τόνους πετρελαίου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2020 έναντι 81,4 εκατ. τόνων φέτος.
Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας από τους πέντε κορυφαίους προμηθευτές της έχουν σημειώσει πτώση. Ωστόσο, οριακή (-0,2%) ήταν η μείωση των ροών πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, τον κορυφαίο εξαγωγέα της Κίνας, το πρώτο επτάμηνο του έτους. Τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισαν η Βραζιλία (-23,3%) και το Ιράκ (-20,9%) και αθροιστικά απέστειλαν στην Κίνα 5,8 εκατ. τόνους πετρελαίου λιγότερους απ’ ό,τι πέρυσι.
Εν κατακλείδι, η BIMCO αναφέρει ότι η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα έχει επηρεάσει σημαντικά την επιχειρηματικότητα στην ανατολική ακτή και σε σημαντικά λιμάνια. Ιδιαίτερα στη Σαγκάη τα περιοριστικά μέτρα επιδρούν αρνητικά στα containerships και στα bulkers, ενώ με βάση τα ανωτέρω η ζήτηση δεν μπορεί να θεωρηθεί ισχυρή για τα δεξαμενόπλοια.
Φωτό: EkahiDesign/PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ