
Παρά τις προκλήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, φέτος αυξήθηκε η κίνηση στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού, με 7.323 τραίνα να κινούνται μεταξύ Κίνας και Ευρώπης κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με άρθρο του εξειδικευμένου στις σιδηροδρομικές μεταφορές Railfreight. Εντός του 2020 καταγράφηκαν 12.406 τραίνα που κινήθηκαν διηπειρωτικά. Σύμφωνα με τον μεγαλύτερο διακινητή φορτίων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, την εταιρεία καζάκικων, ρωσικών και λευκορωσικών συμφερόντων, UTLC ERA, αναμένεται αύξηση της κίνησης κατά 20% φέτος σε σχέση με πέρυσι, ενώ σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Alexej Grom, βρίσκονται ήδη δύο χρόνια μπροστά από τις σχετικές προβλέψεις τους.
Οι λόγοι της ανάπτυξης είναι σύνθετοι, καθώς στις θαλάσσιες μεταφορές εμφανίστηκαν πολλαπλά εμπόδια το πρώτο εξάμηνο του έτους και τα μεταφορικά κόστη εκτοξεύθηκαν, ενώ παράλληλα στις σιδηροδρομικές μεταφορές τα κόστη έμειναν σταθερά και η κίνηση των τραίνων ανεμπόδιστη. Έτσι επί του παρόντος, ο σιδηρόδρομος αναδείχθηκε δημοφιλέστερος σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές. Η τάση αυτή διαφάνηκε ήδη το 2020, οπότε η UTLC ERA διακίνησε 547.000 TEUs από 333.000 το 2019, καταγράφοντας ανάπτυξη 64%, ενώ τα διακινηθέντα αγαθά αντιστοιχούν σε 5,5% της αξίας του συνόλου των διακινηθέντων φορτίων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας. Ως εκ τούτου, τα σταθερά κόστη και η βελτιωμένη ταχύτητα και αξιοπιστία έχει καταστήσει το σιδηρόδρομο την εναλλακτική στις οδικές και θαλάσσιες μεταφορές στις Ευρασιατικές μεταφορές, σύμφωνα με τον Grom.
H UTLC ERA, η συνεργασία μεταξύ των σιδηροδρόμων Ρωσίας, Καζακστάν και Λευκορωσίας, καλύπτει το δίκτυο αυτό μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, δηλαδή διαδρομή 5.430 χλμ. διάρκειας 5,5 ημερών, ενώ και η χωρητικότητα του δικτύου αυτού συνεχώς βελτιώνεται με τη λειτουργία νέων τερματικών, με πιο πρόσφατο το Dostyk TransTerminal στα Σινο-Καζακικά σύνορα. Βελτιώσεις σημειώνονται και στην πλευρά της Λευκορωσίας και στην περιοχή του Kaliningrand, όπου ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων φορτίων αυξήθηκε κατά 320% το 2020, ενώ διαθέτει περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης, έχοντας τη δυνατότητα να τετραπλασιάσει αυτόν τον όγκο. Επιπλέον, αναπτύσσονται συνεχώς νέες διαδρομές, με 64 νέα δρομολόγια που διαχειρίστηκε η UTLC ERA μόνο το 2020 και 23 νέες αφετηρίες και τερματικούς σταθμούς, 18 εκ των οποίων στην Ευρώπη. Τέλος, προστίθενται και νέα είδη διακινηθέντων φορτίων, με το 40% του συνόλου για το 2020 να αποτελείται από ηλεκτρονικά είδη (85,135 TEUs), μηχανολογικό εξοπλισμό (80,556 TEUs) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (57,796 TEUs). Προ τριετίας τα παραπάνω προϊόντα αποτελούσαν το 80% των φορτίων, ενώ έκτοτε προστέθηκαν φθηνότερα προϊόντα, όπως πλαστικά μέρη (28,838 TEUs), ξύλο (14,859 TEUs) και υφάσματα (12,825 TEUs).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ