Η θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου, το νέο στοίχημα του Ρότερνταμ

Η θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου, το νέο στοίχημα του Ρότερνταμ

227
Η θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου, το νέο στοίχημα του Ρότερνταμ

H Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, η Koole Terminals, η Chiyoda Corporation και η Mitsubishi Corporation ανακοίνωσαν συμφωνία με στόχο την από κοινού μελέτη σκοπιμότητας για την εμπορικής κλίμακας εισαγωγή υδρογόνου από το εξωτερικό σε έναν από τους τερματικούς της Koole στον ολλανδικό λιμένα με τη χρήση της τεχνολογίας αποθήκευσης και μεταφοράς SPERA Hydrogen της Chiyoda.

Με δεδομένο ότι η βορειοδυτική Ευρώπη θα πρέπει να εισάγει υδρογόνο σε μεγάλη κλίμακα για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών CO2, η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ αναζητά τρόπους εγκατάστασης εφοδιαστικών αλυσίδων υδρογόνου από χώρες από τις οποίες μπορεί να παραχθεί υδρογόνο και να μεταφερθεί με χαμηλό κόστος.

H διά θαλάσσης μεταφορά υδρογόνου εμπεριέχει μεγαλύτερες προκλήσεις σε σχέση με τη διά θαλάσσης μεταφορά άνθρακα ή πετρελαίου. Μία επιλογή είναι η υγροποίησή του μέσω κρυογονικής διαδικασίας στους -253 βαθμούς κελσίου.

Η μελέτη σκοπιμότητας των τεσσάρων μερών της συμφωνίας θα διαρκέσει ένα χρόνο και φιλοδοξία τους είναι η εισαγωγή 100 έως 200 ktpa υδρογόνου το 2025 και 300 έως 400 ktpa το 2030.

Φωτό: Port of Rotterdam

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.