Με σπασμένα τα φρένα η αγορά των containerships

Με σπασμένα τα φρένα η αγορά των containerships

281
Με σπασμένα τα φρένα η αγορά των containerships

Τις εκτιμήσεις της για τα φετινά της έσοδα αναθεώρησε προς τα επάνω η Maersk, μετά τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα που αναμένει για το τρίμηνο λόγω της χαοτικής κατάστασης της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Η έλλειψη containerships, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες που οδηγεί σε καθυστερήσεις, όπως και η αυξημένη ζήτηση του καταναλωτικού κοινού θεωρούνται οι βασικότεροι λόγοι που έχουν οδηγήσει στην εκτόξευση των ναύλων των τακτικών γραμμών. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως το δεύτερο τρίμηνο, κατά μέσο όρο, τα ναύλα της αυξήθηκαν κατά 59%.

Επομένως, η Maersk, η οποία κατέχει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων καθώς διαχειρίζεται περίπου το 20% των containerships που πλέουν παγκοσμίως, αναμένει μια ισχυρή αύξηση των εσόδων της στο δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία πρόκειται να τα δημοσιοποιήσει στις 6 Αυγούστου, κάνοντας ήδη λόγο για προκαταρκτικά έσοδα ύψους $14,2 δισ. και EBITDA (Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) ίσα με $5,1 δισ.

Επιπλέον, η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την Maersk, θα συνεχίσει να αυξάνεται το υπόλοιπο του έτους, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ετήσια αύξηση της τάξεως του 6-8%, η οποία θα υποκινηθεί κυρίως από τις εξαγωγές της Κίνας προς τις ΗΠΑ.

Υπό το πλαίσιο αυτό, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών αναμένει περαιτέρω αύξηση των εσόδων το τρίτο τρίμηνο. Συνολικά για το 2021, εκτιμά πως τα EBITDA της θα κυμανθούν μεταξύ $18-19,5 δισ., περίπου $5 δισ. παραπάνω από τις αρχικές προβλέψεις.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.