Το ελβετικό Hyperloop έτοιμο για δοκιμές μικρής κλίμακας

Το ελβετικό Hyperloop έτοιμο για δοκιμές μικρής κλίμακας

169
Το ελβετικό Hyperloop έτοιμο για δοκιμές μικρής κλίμακας

Μηχανικοί στο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Λωζάννης (EPFL) υποστηρίζουν, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, ότι έχουν κατασκευάσει το «πρώτο λειτουργικό μοντέλο Hyperloop» της Ευρώπης, με βάση το οποίο θα δοκιμαστεί ένα σύστημα μεταφοράς υψηλών ταχυτήτων νέας γενιάς.

Η δοκιμαστική διαδρομή αποτελεί μια κυλινδρική κατασκευή, μήκους 120 μ. και διαμέτρου 40 εκ., η οποία δύναται να λειτουργήσει ως προσομοιωτής ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων. Η διαδρομή έχει κατασκευαστεί μέσω 3D εκτυπωτών από την εταιρεία Swisspod, ενώ το έργο έχει λάβει επιχορήγηση από τον ελβετικό ερευνητικό οργανισμό Innosuisse.

Το Hyperloop, το οποίο ορισμένοι χαρακτηρίζουν ως το πέμπτο μέσο μεταφοράς, αναμένεται να φέρει την επανάσταση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, καθώς αποτελεί μια πιο πράσινη εναλλακτική επιλογή από τα αεροπλάνα καθώς και μια πιο γρήγορη εναλλακτική σε σχέση με τα τρένα.

«Με αυτή τη δοκιμή μικρής κλίμακας, θα είμαστε σε θέση να μελετήσουμε τις θεμελιώδεις πτυχές του συστήματος ηλεκτρομαγνητικής πρόωσης και ανύψωσης του pod (κάψουλας μεταφοράς) μας», ανέφερε ο Mario Paolone, επικεφαλής του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Συστημάτων του EPFL (DESL), και συμπλήρωσε: «Θα χρησιμοποιήσουμε τα αποτελέσματα για να βελτιώσουμε τη σχεδίαση των pod και να κάνουμε το σύστημα μεταφοράς να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά».

Ο στόχος είναι να επιτευχθεί κατανάλωση ισχύος 10-50 Wh/km ανά επιβάτη, όταν η κατανάλωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι 97-100 Wh/km, ενώ για τα αεροπλάνα είναι 515-600 Wh/km. Για να κρατήσει το κόστος χαμηλά, το EPFL σκοπεύει να σχεδιάσει κάψουλες που κινούνται μέσω χαμηλής ισχύος γραμμικών κινητήρων επαγωγής.

Το φουτουριστικό σύστημα μεταφορών Hyperloop και τις δυνατότητές του δοκιμάζουν πολλαπλά ερευνητικά έργα ανά τον κόσμο, ενώ έχει προσελκύσει και την προσοχή του ιδρυτή της Τesla, Έλον Μασκ, αλλά και του Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin. Το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Λωζάννης ισχυρίζεται ότι πρωτοστατεί έναντι των έτερων Ευρωπαίων αντιπάλων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται αντίστοιχα έργα που διενεργούνται στο Αμβούργο και στην Τουλούζη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόταση για κατασκευή αιωρούμενων τρένων υψηλών ταχυτήτων είχε υποβληθεί στην Ελβετία ήδη από το 1979, ωστόσο το έργο, το οποίο είχε την επωνυμία Swissmetro, εγκαταλείφθηκε το 2009.

Το Hyperloop έχει αναζωογονήσει το ενδιαφέρον των ερευνητών για την καινοτόμα αυτή ιδέα, που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις μεταφορές, με τη Swisspod να εργάζεται σε ένα πρότυπο κάψουλας για 25 επιβάτες, το οποίο ελπίζει ότι θα είναι έτοιμο για την παγκόσμια αγορά έως το 2025.

Φωτό: swisspod

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.