Τάσεις και εκτιμήσεις για το θαλάσσιο εμπόριο και τα πλοία μεταφοράς LNG

Τάσεις και εκτιμήσεις για το θαλάσσιο εμπόριο και τα πλοία μεταφοράς LNG

340
Τάσεις και εκτιμήσεις για το θαλάσσιο εμπόριο και τα πλοία μεταφοράς LNG

Την ετήσια ανασκοπική έκθεση LNG Trade & Transport, δημοσίευσε την Δευτέρα 2 Αυγούστου η Clarksons Research, παρουσιάζοντας δεδομένα, μεταξύ άλλων, για τη διεθνή αγορά φυσικού αερίου, τα επίπεδα εμπορίου, τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG και κάποιες εκτιμήσεις για το μέλλον.

Αρχικά αναφέρεται ότι η ισχυρή ανάκαμψη του εμπορίου LNG προς το τέλος του 2020, βοήθησε ώστε το ετήσιο θαλάσσιο εμπόριο LNG να φθάσει τους 360 εκατ. τόνους, (1% αύξηση σε τόνους και 6% αύξηση σε τονομίλια σε σχέση με το 2019). Ταυτόχρονα, ο όγκος φυσικού αερίου που μεταφέρεται μέσω αγωγών παρουσίασε μείωση 6%, όπως μείωση 9% παρατηρήθηκε τόσο στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, όσο και σε εκείνο του άνθρακα.

Το εμπόριο LNG εκτιμάται πως θα αυξηθεί κατά 5% το 2021 (με 10% αύξηση στα τονομίλια), λόγω της ισχυρής ζήτησης στην Ασία και των μικρών αποθεμάτων φυσικού αερίου σε σημαντικές περιοχές ζήτησης, σημειώνει η Clarksons.

Ταυτόχρονα, κράτη όπως το Κατάρ, η Ρωσία και οι ΗΠΑ, με ισχυρή παρουσία στην αγορά φυσικού αερίου, κατασκευάζουν εγκαταστάσεις που θα επιτρέψουν την εξαγωγή 140 εκατ. τόνων ανά έτος. Ακόμη, ο στόλος μεταφοράς LNG αγγίζει σε μεταφορική δυναμικότητα τα 97,5 εκατ. κυβικά μέτρα, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 10,2% το 2021 και 4,4% το 2022.

Επιπρόσθετα, υφίσταται μια τάση ανανέωσης του στόλου. Ενώ το 36% των πλοίων του στόλου χρησιμοποιούν ακόμα ατμοστροβίλους, τα πλοία που αντιστοιχούν στο 90% της συνολικής χωρητικότητας που έχει παραγγελθεί, θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες τεχνολογίας διπλού καυσίμου X-DF. Γενικότερα, το 27% του orderbook σε όρους tonnage, θα είναι ικανό να καταναλώνει LNG. Επιπλέον, έχουν αναφερθεί και κάποιες πρόσφατες παραγγελίες για κινητήρες MEGA.

Παράλληλα, 135 λιμάνια προσφέρουν υπηρεσίες τροφοδοσίας πλοίων LNG (πιθανό να γίνουν περισσότερα από 200 μέχρι το 2024).

Τέλος, το κατά πόσο η χρήση LNG θα συνεχίσει να αυξάνεται, εξαρτάται και από το κατά πόσο θα χρησιμοποιηθεί ως «μεταβατικό» καύσιμο. Πάντως, στην έκθεση της, η Clarksons κάνει λόγο για παραπάνω από 550 εκατ. τόνους εμπορίου ανά έτος και μεταφορική δυναμικότητα της τάξεως των 160 εκατ. κυβικών μέτρων, μέχρι το 2030.

Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.