
Νέα έρευνα των ΜΚΟ Pacific Environment και Stand.earth επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από τις 15 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ το 2019 ήταν ίσος με αυτόν τριών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα ή της ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία 1,5 εκατ. νοικοκυριών στη χώρα. Οι γίγαντες του λιανεμπορίου παρήγαγαν υπερεπταπλάσιες (x7,3) εκπομπές SOx σε σχέση με τις εκπομπές όλων των οχημάτων στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ το 2019. Από την άλλη, οι εκπομπές ΝΟx αντιστοιχούσαν στις εκπομπές 27,4 εκατ. αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την έρευνα των περιβαλλοντικών ΜΚΟ.
Στην κορυφή των πιο ρυπογόνων εταιρειών λιανικής για το 2019 βρέθηκε η Walmart, η οποία, έχοντας εισαγάγει 893.390.000 TEUs, ήταν υπεύθυνη για εκπομπές 3,784 εκατ. τόνων CO2. Ακολούθησαν οι Ashley Furniture, Target, Dole, Home Depot, Chiquita, Ikea, Amazon, Samsung, ενώ τη δεκάδα κλείνει η Nike. Συνολικά, οι 15 εταιρείες λιανικής προσέθεσαν 12,7 εκατ. τόνους CO2 στην ατμόσφαιρα μέσω των διά θαλάσσης εισαγωγών τους το 2019.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι έκτοτε τόσο οι μεγάλοι διαχειριστές containerships όσο και οι πελάτες τους έχουν αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου. Ενδεικτικά, η CMA CMG έχει προσθέσει στον στόλο της πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG, η MSC πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τη Shell για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η Maersk, από την πλευρά της, πρόσφατα ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία ένδυσης BESTSELLER, βάσει της οποίας η Maersk θα παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς πλήρως ουδέτερου άνθρακα για τα προϊόντα της ΒΕSTSELLER. Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός ναυπηγεί το πρώτο containership κατανάλωσης μεθανόλης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, ενώ το 2020 εγκαινίασε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Φωτό: porthouston.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ