
Νέα έρευνα των ΜΚΟ Pacific Environment και Stand.earth επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από τις 15 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ το 2019 ήταν ίσος με αυτόν τριών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα ή της ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία 1,5 εκατ. νοικοκυριών στη χώρα. Οι γίγαντες του λιανεμπορίου παρήγαγαν υπερεπταπλάσιες (x7,3) εκπομπές SOx σε σχέση με τις εκπομπές όλων των οχημάτων στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ το 2019. Από την άλλη, οι εκπομπές ΝΟx αντιστοιχούσαν στις εκπομπές 27,4 εκατ. αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την έρευνα των περιβαλλοντικών ΜΚΟ.
Στην κορυφή των πιο ρυπογόνων εταιρειών λιανικής για το 2019 βρέθηκε η Walmart, η οποία, έχοντας εισαγάγει 893.390.000 TEUs, ήταν υπεύθυνη για εκπομπές 3,784 εκατ. τόνων CO2. Ακολούθησαν οι Ashley Furniture, Target, Dole, Home Depot, Chiquita, Ikea, Amazon, Samsung, ενώ τη δεκάδα κλείνει η Nike. Συνολικά, οι 15 εταιρείες λιανικής προσέθεσαν 12,7 εκατ. τόνους CO2 στην ατμόσφαιρα μέσω των διά θαλάσσης εισαγωγών τους το 2019.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι έκτοτε τόσο οι μεγάλοι διαχειριστές containerships όσο και οι πελάτες τους έχουν αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου. Ενδεικτικά, η CMA CMG έχει προσθέσει στον στόλο της πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG, η MSC πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τη Shell για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η Maersk, από την πλευρά της, πρόσφατα ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία ένδυσης BESTSELLER, βάσει της οποίας η Maersk θα παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς πλήρως ουδέτερου άνθρακα για τα προϊόντα της ΒΕSTSELLER. Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός ναυπηγεί το πρώτο containership κατανάλωσης μεθανόλης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, ενώ το 2020 εγκαινίασε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Φωτό: porthouston.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ