
Νέα έρευνα των ΜΚΟ Pacific Environment και Stand.earth επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από τις 15 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ το 2019 ήταν ίσος με αυτόν τριών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα ή της ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία 1,5 εκατ. νοικοκυριών στη χώρα. Οι γίγαντες του λιανεμπορίου παρήγαγαν υπερεπταπλάσιες (x7,3) εκπομπές SOx σε σχέση με τις εκπομπές όλων των οχημάτων στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ το 2019. Από την άλλη, οι εκπομπές ΝΟx αντιστοιχούσαν στις εκπομπές 27,4 εκατ. αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την έρευνα των περιβαλλοντικών ΜΚΟ.
Στην κορυφή των πιο ρυπογόνων εταιρειών λιανικής για το 2019 βρέθηκε η Walmart, η οποία, έχοντας εισαγάγει 893.390.000 TEUs, ήταν υπεύθυνη για εκπομπές 3,784 εκατ. τόνων CO2. Ακολούθησαν οι Ashley Furniture, Target, Dole, Home Depot, Chiquita, Ikea, Amazon, Samsung, ενώ τη δεκάδα κλείνει η Nike. Συνολικά, οι 15 εταιρείες λιανικής προσέθεσαν 12,7 εκατ. τόνους CO2 στην ατμόσφαιρα μέσω των διά θαλάσσης εισαγωγών τους το 2019.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι έκτοτε τόσο οι μεγάλοι διαχειριστές containerships όσο και οι πελάτες τους έχουν αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου. Ενδεικτικά, η CMA CMG έχει προσθέσει στον στόλο της πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG, η MSC πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τη Shell για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η Maersk, από την πλευρά της, πρόσφατα ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία ένδυσης BESTSELLER, βάσει της οποίας η Maersk θα παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς πλήρως ουδέτερου άνθρακα για τα προϊόντα της ΒΕSTSELLER. Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός ναυπηγεί το πρώτο containership κατανάλωσης μεθανόλης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, ενώ το 2020 εγκαινίασε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Φωτό: porthouston.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ