
Η By & Havn και η Copenhagen Malmö Port (CMP) κατέληξαν σε συμφωνία αναφορικά με τις βασικές αρχές που θα διέπουν την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Ydre Nordhavn. Η θέση που αναμένεται να κατασκευαστεί το νέο τερματικό σημαίνει ότι τα εμπορεύματα που προορίζονται για την πρωτεύουσα της Δανίας και την ευρύτερη περιοχή μπορούν να φτάνουν διά θαλάσσης πιο κοντά στους πελάτες και κατ’ αυτόν τον τρόπο να αποφεύγονται οι πρόσθετες εκπομπές αλλά και να ελαχιστοποιείται η συμφόρηση στο οδικό δίκτυο της Δανίας.
Ο υπάρχων τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Levantkaj στο Nordhavn της Κοπεγχάγης παραμένει σε πλήρη λειτουργία, ωστόσο μέσα στα επόμενα χρόνια θα μεταφερθεί στο Ydre Nordhavn σε νέες, σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι οποίες προσφέρουν και τη δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης. Η επέκταση θα πραγματοποιηθεί με βάση τον ρυθμό αύξησης των εμπορευματικών φορτίων αλλά και των νέων επιχειρήσεων logistics που θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους.
Σήμερα, τα δανέζικα λιμάνια διαχειρίζονται λίγο πάνω από το 75% των εισαγόμενων αγαθών της Δανίας. Ωστόσο, η πανδημία του κορονοϊού κατέδειξε το πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται ο έλεγχος των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων και να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη διασυνοριακή παράδοση των αγαθών. Για τον λόγο αυτόν, ένα αποτελεσματικό τερματικό κοντά στην Κοπεγχάγη αποτελεί μια κρίσιμη υποδομή και την ίδια στιγμή μια απαραίτητη και βιώσιμη αρτηρία τροφοδοσίας τόσο της πρωτεύουσας όσο και της υπόλοιπης Ανατολικής Δανίας.
Χωροθετημένος στην άκρη του Ydre Nordhavn, ο νέος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θα βρίσκεται σε μια νέα αστική περιοχή, με καλά ανεπτυγμένες και σύγχρονες υποδομές, η οποία επίσης διαθέτει αποκλειστικούς χώρους για τη μελλοντική ανάπτυξη επιχειρήσεων logistics. Επιπροσθέτως, οι εργασίες για την κατασκευή της νέας σήραγγας Nordhavn κάτω από τον κόλπο Svanemølle βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και, όταν ολοκληρωθεί, το 2027, θα προσφέρει άμεση πρόσβαση στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων γύρω από την Κοπεγχάγη για τα μεταφερόμενα φορτία από και προς τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο τερματικό στο Ydre Nordhavn θα κατασκευαστεί από την By & Havn, ενώ τη διαχείρισή του θα αναλάβει η CMP, η οποία διαχειρίζεται το υφιστάμενο τερματικό στο Levantkaj. Το κόστος της κατασκευής του τερματικού, συμπεριλαμβανομένων των ανωδομών, των περιφερειακών έργων (οδική πρόσβαση) και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων, εκτιμάται ότι θα φτάσει τις 800 εκατ. δανέζικες κορόνες ($127 εκατ.).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ