
															H Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (Federal Maritime Commission – FMC) και το Τμήμα Αντιμονοπωλιακής Νομοθεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ υπέγραψαν προ ολίγων ημερών ένα μνημόνιο συνεργασίας (MoU), προκειμένου να ενισχυθεί η συνεργασία και η επικοινωνία τους αναφορικά με τις εκατέρωθεν αρμοδιότητες εποπτείας και επιβολής των κανόνων που διέπουν την αγορά των τακτικών γραμμών.
Ο πρόεδρος της FMC, Daniel Maffei, και ο αναπληρωτής βοηθός γενικός εισαγγελέας Richard Powers υπέγραψαν το πρώτο στα χρονικά MoU μεταξύ των δύο κρατικών υπηρεσιών στις ΗΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το MoU έρχεται σε συνέχεια του εκτελεστικού διατάγματος που εξέδωσε ο πρόεδρος Μπάιντεν στις 9 Ιουλίου αναφορικά με την αντιμετώπιση των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών σε μια σειρά κλάδων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η αγορά των τακτικών γραμμών.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το MoU διαμορφώνει ένα πλαίσιο για την FMC και το Τμήμα Αντιμονοπωλιακής Νομοθεσίας, προκειμένου να συνεχίσουν τις τακτικές συζητήσεις και την αξιολόγηση της εφαρμογής της νομοθεσίας και των ρυθμιστικών ζητημάτων που επηρεάζουν τις συνθήκες του ανταγωνισμού στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Επιπροσθέτως, το MoU αφορά και την ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των δύο υπηρεσιών, οι οποίες μπορεί να είναι σχετικές και χρήσιμες για την εκπλήρωση των καθηκόντων επίβλεψης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας. Οι ανταλλαγές αυτές θα διεξάγονται με τρόπο κατάλληλο και σύμφωνο με τους ισχύοντες νομικούς και εμπιστευτικούς περιορισμούς.
«Η FMC έχει έναν σημαντικό ρόλο να επιτελέσει ως οικονομικός ρυθμιστής στην εφαρμογή της νομοθεσίας σε μια ζωτικής σημασίας βιομηχανία. Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βελτιώσουμε τη δυνατότητα της Αρχής να προστατεύει την ακεραιότητα της αγοράς. Το μνημόνιο μεταξύ της Επιτροπής και του Υπουργείου Δικαιοσύνης ενισχύει τη δυνατότητα της FMC να εντοπίζει, να αντιμετωπίζει και να υποβάλει διώξεις για παραβιάσεις του νόμου περί αντι-ανταγωνιστικής συμπεριφοράς στους παίκτες της αγοράς», δήλωσε ο πρόεδρος της FMC, κ. Maffei.
Φωτό: Melk Hagelslag/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ