
Η τράπεζα της Κίνας (BoC) προβλέπει ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας το δεύτερο μισό του έτους λόγω της εμβολιαστικής καμπάνιας, ενώ ειδικά για το τρίτο τρίμηνο βλέπει ανάπτυξη 5,8%.
Η αναφορά της BoC κάνει λόγο για ανάκαμψη των επιπέδων παραγωγής και κατανάλωσης, μετά τις ολέθριες συνέπειες της πανδημίας Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία.
Σε ό,τι αφορά την κινεζική οικονομία, σύμφωνα με δημοσίευμα του τουρκικού Anadolu, το πρώτο εξάμηνο του 2021 το εμπόριο της ασιατικής χώρας αυξήθηκε κατά 27,1% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, φτάνοντας τα $2,79 τρισ., το οποίο σημαίνει αύξηση της τάξεως του 22,8% σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας.
Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters τονίζει παράλληλα ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης έλαβε χώρα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μείωση πάνω από 50% στον ρυθμό αύξησης του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) μεταξύ πρώτου και δεύτερου τριμήνου.
Η μείωση του ρυθμού οφείλεται στα αυξανόμενα κόστη πρώτων υλών και στην έλλειψη προσφοράς. Αναλυτές της ιαπωνικής εταιρείας Nomura υποστηρίζουν πως στο δεύτερο μισό του έτους η πτωτική πίεση στα επίπεδα ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας θα αυξηθεί, καθώς ανεπτυγμένες οικονομίες θα ξανανοίξουν, με αποτέλεσμα την πτώση των εξαγωγών.
Η Κίνα έχει θέσει ως στόχο ετήσιας οικονομικής ανάπτυξης άνω του 6% για το 2021. Αντιθέτως, οικονομολόγοι αναμένουν ότι η κινεζική οικονομία θα αναπτυχθεί φέτος κατά 8,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ