
O δείκτης Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD), ο οποίος δημοσιεύεται σε ετήσια βάση από το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, ανέδειξε για όγδοη συνεχή χρονιά τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως.
Ο εν λόγω δείκτης αποτελεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της απόδοσης 43 πόλεων που προσφέρουν λιμενικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες. Ο δείκτης λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως η διακίνηση φορτίων, οι λιμενικές εγκαταστάσεις, οι ναυτιλιακές υπηρεσίες και το επιχειρησιακό περιβάλλον μεταξύ άλλων. Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Σιγκαπούρη κατετάγη πρώτη, λόγω των εκτεταμένων λιμενικών υποδομών, του εύρους των ναυτιλιακών υπηρεσιών αλλά και των υποστηρικτικών κρατικών πολιτικών.
Παρά τη σημαντική πτώση του παγκόσμιου εμπορίου και τις διαταραχές στις επιχειρήσεις κατά το 2020 λόγω της πανδημίας, οι θέσεις των κορυφαίων
παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων εν πολλοίς παρέμειναν αμετάβλητες. Ως εκ τούτου, όπως και το 2019, το Λονδίνο, η Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και το Ντουμπάι αποτελούν τα τέσσερα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα μετά τη Σιγκαπούρη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί ένα από τα τέσσερα ευρωπαϊκά ναυτιλιακά κέντρα που συμπεριλαμβάνονται στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά την όγδοη θέση, μετά το Ρότερνταμ (6η) και το Αμβούργο (7η). Η κινεζική πόλη-λιμάνι της Νινγκμπό αποτελεί τη μόνη νέα προσθήκη στην κατάταξη, αντικαθιστώντας το Τόκιο στη δέκατη θέση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει της κατάταξης για το 2020, τέσσερα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα βρίσκονται στην Ασία, τέσσερα στην Ευρώπη, ένα στη Μέση Ανατολή και ένα στις ΗΠΑ.
Η κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων παγκοσμίως σύμφωνα με τον δείκτη Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD):
Φωτό: Mark Stoop/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ