
O δείκτης Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD), ο οποίος δημοσιεύεται σε ετήσια βάση από το κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, ανέδειξε για όγδοη συνεχή χρονιά τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως.
Ο εν λόγω δείκτης αποτελεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της απόδοσης 43 πόλεων που προσφέρουν λιμενικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες. Ο δείκτης λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως η διακίνηση φορτίων, οι λιμενικές εγκαταστάσεις, οι ναυτιλιακές υπηρεσίες και το επιχειρησιακό περιβάλλον μεταξύ άλλων. Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Σιγκαπούρη κατετάγη πρώτη, λόγω των εκτεταμένων λιμενικών υποδομών, του εύρους των ναυτιλιακών υπηρεσιών αλλά και των υποστηρικτικών κρατικών πολιτικών.
Παρά τη σημαντική πτώση του παγκόσμιου εμπορίου και τις διαταραχές στις επιχειρήσεις κατά το 2020 λόγω της πανδημίας, οι θέσεις των κορυφαίων
παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων εν πολλοίς παρέμειναν αμετάβλητες. Ως εκ τούτου, όπως και το 2019, το Λονδίνο, η Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και το Ντουμπάι αποτελούν τα τέσσερα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα μετά τη Σιγκαπούρη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί ένα από τα τέσσερα ευρωπαϊκά ναυτιλιακά κέντρα που συμπεριλαμβάνονται στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά την όγδοη θέση, μετά το Ρότερνταμ (6η) και το Αμβούργο (7η). Η κινεζική πόλη-λιμάνι της Νινγκμπό αποτελεί τη μόνη νέα προσθήκη στην κατάταξη, αντικαθιστώντας το Τόκιο στη δέκατη θέση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει της κατάταξης για το 2020, τέσσερα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα βρίσκονται στην Ασία, τέσσερα στην Ευρώπη, ένα στη Μέση Ανατολή και ένα στις ΗΠΑ.
Η κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων παγκοσμίως σύμφωνα με τον δείκτη Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD):
Φωτό: Mark Stoop/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ