
 
															Η πορεία της προσφοράς πλοίων το α΄ εξάμηνο παρουσιάζεται στη μηνιαία έκθεση της VesselsValue.
Αναλυτικότερα, από την έκθεση προκύπτει ότι τους πρώτους έξι μήνες του έτους οι παραγγελίες για bulkers, tankers και containerships διαμορφώθηκαν αντίστοιχα σε 84 (έναντι 139 το 2020 και 175 το 2019), 129 (έναντι 151 το 2020 και 179 το 2019) και 289 (έναντι 32 το 2020 και 53 το 2019). Η εκτόξευση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν πολλοίς ερμηνεύεται από την πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς μέχρι στιγμής το 2021.
Παράλληλα, οι ασυνήθιστα υψηλοί ναύλοι στα bulk carriers έχουν ως αποτέλεσμα οι αγοραπωλησίες το α΄ εξάμηνο να ανέρχονται σε 552 έναντι 186 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αντίστοιχα, 291 δεξαμενόπλοια και 208 containerships άλλαξαν χέρια το ίδιο διάστημα.
Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις, εδώ το σκηνικό φαίνεται να διαφοροποιείται σύμφωνα με το report της VesselsValue, καθώς στη συγκεκριμένη αγορά τα ηνία ανήκουν στα δεξαμενόπλοια, ίσως λόγω της κακής εικόνας της ναυλαγοράς μέχρι στιγμής. Ειδικότερα, το α΄ εξάμηνο στάλθηκαν προς διάλυση 127 δεξαμενόπλοια, 53 bulkers και 10 containers.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, για όλους τους τύπους και όλες τις ηλικίες bulkers, η αξία τους παρουσίασε αυξητική τάση εντός Ιουνίου. Για παράδειγμα, η αξία ενός Capesize 15 ετών αυξήθηκε κατά 10,1% και η αξία ενός Handysize 10 ετών ενισχύθηκε τον Ιούνιο κατά 12,7%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ