
Στην τελευταία έκθεση που εξέδωσε αναφορικά με την κατάσταση της αγοράς τακτικών γραμμών, η Drewry Shipping Consultants εστιάζει στα επίπεδα των ναύλων αλλά και στις προοπτικές κερδοφορίας των παικτών της εν λόγω αγοράς. Αρχικά, και με δεδομένο ότι οι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτιναχθεί σε νέα υψηλά κατά το β΄ τρίμηνο του 2021, η Drewry διευκρινίζει ότι καθίσταται δύσκολο να προβλεφθεί πότε οι τιμές των ναύλων θα κορυφωθούν, καθώς η επιδείνωση των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες συνεχίζει να πυροδοτεί αυξήσεις στους ναύλους σε εβδομαδιαία βάση.
Ενδεικτικό της κατάστασης αποτελεί το ότι η τριψήφια ετήσια αύξηση των ναύλων στους περισσότερους εμπορικούς δρόμους έχει παγιωθεί. Το γεγονός ότι η εξέλιξη αυτή δεν προκαλεί πλέον σοκ καταδεικνύει ότι η αγορά τη δεδομένη στιγμή είναι εντελώς απρόβλεπτη. Η μέση τιμή των ναύλων σε όλους τους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της Drewry, αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 50% εντός τους 2021, σηματοδοτώντας μια αύξηση κατά 30% υψηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις του Μαρτίου. Η αναθεώρηση αυτή είναι ενδεικτική της επιτάχυνσης της αυξητικής τάσης των τιμών, η οποία παρατηρείται ήδη από το α΄ εξάμηνο του 2021.
Όπως είναι λογικό, οι σημαντικές αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφράζονται και σε αστρονομικά κέρδη για τις εταιρείες τακτικών γραμμών. Οι θαλάσσιοι μεταφορείς κατέγραψαν στα οικονομικά τους αποτελέσματα ρεκόρ κερδών προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, που ανέρχονται αθροιστικά στα $27,1 δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το EBIT των εταιρειών ήταν μόλις $1,6 δισ., ενώ συνολικά για το οικονομικό έτος 2020 το ΕΒΙΤ έφτασε στα $25,4 δισ.
Δεδομένων των εκτιμήσεων για σημαντικά υψηλότερους ναύλους κατά την τρέχουσα χρονιά, η Drewry προέβη στην αναθεώρηση των προοπτικών και για το ετήσιο EBIT της αγοράς. Σύμφωνα λοιπόν με τις νέες προβλέψεις, το συνολικό ΕΒΙΤ της αγοράς για το 2021 αναμένεται να ανέλθει στα $80 δισ., $35 δισ. αυξημένο από την προηγούμενη εκτίμηση της Drewry. Ωστόσο, αν οι ναύλοι συνεχίσουν να ξεπερνούν τις προσδοκίες κατά το υπόλοιπο του έτους, δεν θα αποτελέσει έκπληξη η εκτίναξη των κερδών ακόμα υψηλότερα, στα $100 δισ. Αντίστοιχα, για το 2022, η Drewry αναμένει ότι το EBΙΤ της αγοράς θα μειωθεί τουλάχιστον κατά ένα τρίτο, λόγω της υποχώρησης των ναύλων αλλά και της αύξησης του κόστους των θαλάσσιων μεταφορέων, παρ’ όλα αυτά θεωρεί ότι και η επόμενη χρονιά, με βάση τα ιστορικά δεδομένα, θα αποτελέσει μία ακόμα χρονιά υψηλών αποδόσεων για τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι, ακόμα και αν το ράλι των ναύλων και των παραγγελιών για νεότευκτα πλοία ολοκληρωθεί το 2023, οι εταιρείες τακτικών γραμμών θα έχουν καταγράψει τέτοια κερδοφορία εντός της διετίας 2020-22, την οποία ενδεχομένως ήλπιζαν να συγκεντρώσουν σε βάθος μίας δεκαετίας ή και περισσότερο, κάτι που θα τους εξασφαλίσει για τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ