
Στην τελευταία έκθεση που εξέδωσε αναφορικά με την κατάσταση της αγοράς τακτικών γραμμών, η Drewry Shipping Consultants εστιάζει στα επίπεδα των ναύλων αλλά και στις προοπτικές κερδοφορίας των παικτών της εν λόγω αγοράς. Αρχικά, και με δεδομένο ότι οι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτιναχθεί σε νέα υψηλά κατά το β΄ τρίμηνο του 2021, η Drewry διευκρινίζει ότι καθίσταται δύσκολο να προβλεφθεί πότε οι τιμές των ναύλων θα κορυφωθούν, καθώς η επιδείνωση των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες συνεχίζει να πυροδοτεί αυξήσεις στους ναύλους σε εβδομαδιαία βάση.
Ενδεικτικό της κατάστασης αποτελεί το ότι η τριψήφια ετήσια αύξηση των ναύλων στους περισσότερους εμπορικούς δρόμους έχει παγιωθεί. Το γεγονός ότι η εξέλιξη αυτή δεν προκαλεί πλέον σοκ καταδεικνύει ότι η αγορά τη δεδομένη στιγμή είναι εντελώς απρόβλεπτη. Η μέση τιμή των ναύλων σε όλους τους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της Drewry, αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 50% εντός τους 2021, σηματοδοτώντας μια αύξηση κατά 30% υψηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις του Μαρτίου. Η αναθεώρηση αυτή είναι ενδεικτική της επιτάχυνσης της αυξητικής τάσης των τιμών, η οποία παρατηρείται ήδη από το α΄ εξάμηνο του 2021.
Όπως είναι λογικό, οι σημαντικές αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφράζονται και σε αστρονομικά κέρδη για τις εταιρείες τακτικών γραμμών. Οι θαλάσσιοι μεταφορείς κατέγραψαν στα οικονομικά τους αποτελέσματα ρεκόρ κερδών προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, που ανέρχονται αθροιστικά στα $27,1 δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το EBIT των εταιρειών ήταν μόλις $1,6 δισ., ενώ συνολικά για το οικονομικό έτος 2020 το ΕΒΙΤ έφτασε στα $25,4 δισ.
Δεδομένων των εκτιμήσεων για σημαντικά υψηλότερους ναύλους κατά την τρέχουσα χρονιά, η Drewry προέβη στην αναθεώρηση των προοπτικών και για το ετήσιο EBIT της αγοράς. Σύμφωνα λοιπόν με τις νέες προβλέψεις, το συνολικό ΕΒΙΤ της αγοράς για το 2021 αναμένεται να ανέλθει στα $80 δισ., $35 δισ. αυξημένο από την προηγούμενη εκτίμηση της Drewry. Ωστόσο, αν οι ναύλοι συνεχίσουν να ξεπερνούν τις προσδοκίες κατά το υπόλοιπο του έτους, δεν θα αποτελέσει έκπληξη η εκτίναξη των κερδών ακόμα υψηλότερα, στα $100 δισ. Αντίστοιχα, για το 2022, η Drewry αναμένει ότι το EBΙΤ της αγοράς θα μειωθεί τουλάχιστον κατά ένα τρίτο, λόγω της υποχώρησης των ναύλων αλλά και της αύξησης του κόστους των θαλάσσιων μεταφορέων, παρ’ όλα αυτά θεωρεί ότι και η επόμενη χρονιά, με βάση τα ιστορικά δεδομένα, θα αποτελέσει μία ακόμα χρονιά υψηλών αποδόσεων για τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι, ακόμα και αν το ράλι των ναύλων και των παραγγελιών για νεότευκτα πλοία ολοκληρωθεί το 2023, οι εταιρείες τακτικών γραμμών θα έχουν καταγράψει τέτοια κερδοφορία εντός της διετίας 2020-22, την οποία ενδεχομένως ήλπιζαν να συγκεντρώσουν σε βάθος μίας δεκαετίας ή και περισσότερο, κάτι που θα τους εξασφαλίσει για τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ