
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) συνεδρίασε στις 29 Ιουνίου 2021, εστιάζοντας στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και βέλτιστων περιβαλλοντικών πρακτικών στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Βόρεια Αμερική και τη Μαύρη Θάλασσα. Κύριος στόχος του έργου και των συνεργειών της INTERMEPA είναι η επίτευξη ουσιαστικού και βιώσιμου αντίκτυπου για την αντιμετώπιση των εντεινόμενων περιβαλλοντικών προκλήσεων.
Θαλάσσια απορρίμματα, ευτροφισμός και το πρόσφατο φαινόμενο ‘βλέννας’ στη Θάλασσα του Μαρμαρά, βιοποικιλότητα, περιβαλλοντική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, ασφάλεια στη θάλασσα, εκπαίδευση για τη βιωσιμότητα (ESGs – SDGs), είναι μερικά από τα θέματα που αναφέρθηκαν στις παρουσιάσεις των Μελών.
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής -Πρόεδροι και Διευθυντές/τριες των CYMEPA (Κύπρος), HELMEPA (Ελλάδα), NAMEPA (Βόρεια Αμερική), TURMEPA (Τουρκία), UKRMEPA (Ουκρανία) και URUMEPA (Ουρουγουάη)- εξέλεξαν ομόφωνα τον Joseph Hughes (Πρόεδρο NAMEPA) ως νέο Πρόεδρο και την κα Σεμίραμις Παληού (Πρόεδρο HELMEPA) ως νέα Αντιπρόεδρο της INTERMEPA για την επόμενη διετία.
«Υπάρχει επείγουσα παγκόσμια ανάγκη να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας. Η INTERMEPA έχει τη δυνατότητα και θα συνεισφέρει συλλογικά σε αυτή την προσπάθεια» δήλωσε ο νέος Πρόεδρος της INTERMEPA Joe Hughes, που σημειώνει ότι στις προτεραιότητές του είναι η διεύρυνση του κινήματος των MEPAs και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές. Τη νέα πνοή και σχέδια της INTERMEPA αναδεικνύει και η δήλωση της Σεμίραμις Παληού (Αντιπρόεδρος INTERMEPA): «Διεθνείς ομάδες εστίασης, καινοτόμα έργα και ανοιχτοί διάλογοι και συνεργασίες για την αειφόρο ανάπτυξη αποτελούν τη βάση νέων εγχειρημάτων, καθώς και τη διασφάλιση της συνέχειας του σημαντικού 15ετούς έργου της INTERMEPA για την προστασία των θαλασσών για έναν υγιή πλανήτη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ