
H έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα έχει μειωθεί, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Χinhua, καθώς οι κατασκευαστές έχουν αυξήσει την παραγωγική τους δυνατότητα. Ειδικότερα, η μηνιαία παραγωγική δυνατότητα των Κινέζων κατασκευαστών εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει τα 500.000 TEUs.
Η σταθερή οικονομική ανάκαμψη της Κίνας έχει οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, η χαμηλή αποτελεσματικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια διεθνώς λόγω της πανδημίας καθιστά δύσκολη την άμεση μεταφορά των κενών εμπορευματοκιβωτίων πίσω στην Κίνα.
Επιπροσθέτως, το κλείσιμο της Διώρυγας τους Σουέζ καθώς και άλλοι παράγοντες έχουν επηρεάσει τη διαθέσιμη χωρητικότητα στους κύριους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους, πυροδοτώντας μια παγκόσμια αύξηση των ναύλων.
Λόγω των ανωτέρω, το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας εργάζεται με τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να καθοδηγήσει τις εταιρείες τακτικών γραμμών να αυξήσουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα στους εμπορικούς δρόμους που εξυπηρετούνται από την Κίνα, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα επιστροφής των εμπορευματοκιβωτίων καθώς και να διασφαλίσει ότι οι διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες λειτουργούν σε σταθερή και ομαλή βάση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα λιμάνια της Κίνας βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης όσον αφορά τη διαχείριση φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς κατά την περσινή χρονιά διαχειρίστηκαν συνολικά 14,55 δισ. τόνους και 260 εκατ. TEUs αντίστοιχα.
Φωτό: TrainLearnGrow/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν σήμερα επίσημα το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας, το οποίο περιλαμβάνει τη…
Οικονομική βοήθεια με μορφή δανείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ υπέγραψαν οι ηγέτες της ΕΕ και της Αιγύπτου κατά τη διάρκεια της πρώτης κοινής Συνόδου…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν αλματώδη αύξηση, περί το 3%, στην έναρξη των συναλλαγών στις αγορές εμπορευμάτων στην Ασία σήμερα, μετά τις νέες αμερικανικές…
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ