
Πυρκαγιά στην επιφάνεια του ωκεανού, δυτικά της χερσονήσου Γιουκατάν του Μεξικού, κατασβέστηκε νωρίς την Παρασκευή, ανακοίνωσε η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Pemex, τονίζοντας πως διαρροή αερίου σε υποβρύχιο αγωγό προκάλεσε την πυρκαγιά, η οποία καταγράφηκε σε βίντεο που έγιναν viral στο διαδίκτυο.
Μεγάλες πορτοκαλί φλόγες που ξεπηδούν από το νερό μοιάζοντας με λιωμένη λάβα ονοματίστηκαν ως ένα «πύρινο μάτι» από χρήστες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω του κυκλικού σχήματος της φλόγας, που μαινόταν σε μικρή απόσταση από μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της Pemex.
Η πυρκαγιά χρειάστηκε περισσότερες από πέντε ώρες για να κατασβεστεί πλήρως, σύμφωνα με την πετρελαϊκή εταιρεία.
Η πυρκαγιά ξεκίνησε μέσα σε υποβρύχιο αγωγό που συνδέεται με μια πλατφόρμα στο κοίτασμα Κου Μαλουμπ Ζάαπ, το πιο σημαντικό της Pemex, ανέφεραν τέσσερις πηγές στο Reuters.
Το Κου Μαλουμπ Ζάαπ βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη νότια άκρη του Κόλπου του Μεξικού.
Η Pemex τόνισε ότι δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί και πως η παραγωγή δεν επηρεάστηκε μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς περίπου στις 5:15 τα ξημερώματα, τοπική ώρα. Η πυρκαγιά είχε κατασβεστεί πλήρως μέχρι τις 10:30 το πρωί.
Η Pemex, που έχει μακρό ιστορικό μεγάλων βιομηχανικών ατυχημάτων σε εγκαταστάσεις της, πρόσθεσε ότι έκλεισε τις βαλβίδες του αγωγού διαμέτρου 12 ιντσών.
Ο Άνχελ Καρισάλες, επικεφαλής της μεξικανικής ρυθμιστικής αρχής για την πετρελαϊκή ασφάλεια ASEA, επισήμανε στο Twitter ότι το συμβάν «δεν προκάλεσε καμία διαρροή». Δεν εξήγησε τι φλεγόταν στην επιφάνεια του νερού.
Από το Κου Μαλουμπ Ζάαπ παράγεται η μεγαλύτερη ποσότητα αργού πετρελαίου της Pemex, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 40% της ημερήσιας παραγωγής σχεδόν 1,7 εκατομμυρίων βαρελιών.
«Η στροβιλομηχανή των ενεργών εγκαταστάσεων παραγωγής του Κου Μαλουμπ Ζάαπ επηρεάστηκε από ηλεκτρική καταιγίδα και ισχυρές βροχοπτώσεις», υπογραμμίζεται σε γραπτή αναφορά της Pemex για το περιστατικό, που κοινοποίησε μια πηγή στο Reuters.
Εργαζόμενοι της εταιρείας χρησιμοποίησαν άζωτο για να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά, προστίθεται στη γραπτή αναφορά.
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι θα διερευνήσει τα αίτια πρόκλησης της πυρκαγιάς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ