
Το Μαρόκο σχεδιάζει να αυξήσει τα έσοδα από την εξόρυξη μη φωσφορικών προϊόντων σε περισσότερα από 15 δισ. ντιρχάμ ($1,7 δισ.) έως το 2030, από 6,5 δισ. ντιρχάμ το 2020, διευκολύνοντας τις επενδύσεις και τα φορολογικά κίνητρα.
Με το 72% των παγκόσμιων αποθεμάτων, το Μαρόκο είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας φωσφάτων στον κόσμο και πέρυσι η κρατική εταιρεία φωσφορικών αλάτων OCP ανέφερε έσοδα 6,3 δισ. δολάρια.
Το μαροκινό Υπουργείο Ενέργειας και Εξόρυξης, δίνοντας στη δημοσιότητα το αναπτυξιακό σχέδιο εξορύξεων για το διάστημα 2025-2030, στοχεύει επίσης σε δεκαπλάσια αύξηση των επενδύσεων στην εύρεση νέων ορυκτών κοιτασμάτων και στην έρευνα, με ιδιαίτερη έμφαση σε «στρατηγικά μέταλλα», όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Το Μαρόκο είναι ένας μεγάλος παραγωγός ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά βασίζεται επίσης στις εισαγωγές φυσικού αερίου, μεταξύ άλλων μέσω ενός αγωγού που διέρχεται από την παραγωγό φυσικού αερίου Αλγερία μέσω του Μαρόκου στην Ισπανία. Ωστόσο, βρίσκεται σε πολιτική αντιπαράθεση με την Αλγερία για τη Δυτική Σαχάρα και πρόσφατα είχε μια διαμάχη με την Ισπανία.
Ο υπουργός Ενέργειας του Βασιλείου, Αζίζ Ρεμπά, αρνήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με το αν το Ραμπάτ σχεδιάζει να ανανεώσει τη συμφωνία αγωγών, η οποία λήγει τον Νοέμβριο, αλλά σημείωσε ότι ο αγωγός ήταν «στρατηγικός» για την προμήθεια φυσικού αερίου του Μαρόκου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ