
Τις εκτιμήσεις της για την πορεία της ναυλαγοράς των containerships σκιαγραφεί με νέα της έκθεση η BIMCO. Ειδικότερα, στην έκθεση τονίζεται ότι οι υψηλοί ναύλοι στις τακτικές γραμμές θα συνεχιστούν για τους επόμενους τρεις με έξι μήνες, καθώς η ζήτηση θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και οι διάφορες ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν θα επιλυθούν άμεσα.
Την ίδια ώρα, η BIMCO εκτιμά ότι, ενώ η περίοδος κατά την οποία οι ναύλοι στα containerships φτάνουν στο αποκορύφωμά τους είναι μπροστά μας, εντούτοις θα υποχωρήσουν από τα τωρινά επίπεδα ρεκόρ. Σημαντικό ρόλο στη ζήτηση διαδραματίζουν οι εισαγωγείς, οι οποίοι σπεύδουν να αγοράσουν τα εμπορεύματά τους προκειμένου να προστατευτούν σε ενδεχόμενη ανεπάρκεια αποθεμάτων στο μέλλον.
Η BIMCO εκτιμά ακόμη ότι, μετά το πέρας του εξαμήνου, η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ενδέχεται να μειωθεί, καθώς τα πακέτα οικονομικής στήριξης θα στραφούν από την καταναλωτική δαπάνη σε μακροπρόθεσμα οικονομικά projects, όπως στις υποδομές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, όπου τα πακέτα τόνωσης της οικονομίας αύξησαν σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και συνεπώς τις λιανικές πωλήσεις και τις εισαγωγές σε containers. Κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 22,6% και στη δυτική ακτή κατά 40,3% τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους .
Παράλληλα, η BIMCO κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις παραγγελίες containers, οι οποίες κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Και μπορεί ο αντίκτυπος τώρα να είναι μικρός λόγω της ισχυρής ναυλαγοράς, όταν όμως η αγορά διορθώσει, οι μεταφορείς θα πρέπει να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Ένας ακόμα κίνδυνος για τις εταιρείες διαχείρισης containerships είναι οι μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις, καθώς ο αντίκτυπος σε περίπτωση μελλοντικής πτώσης των ναύλων θα είναι αισθητός.
Σε κάθε περίπτωση, η πολύ ισχυρή ναυλαγορά του 2021 για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα μνημονεύεται ακόμα και αν αργότερα οι ναύλοι υποχωρήσουν, καταλήγει η BIMCO.
Φωτό: Renan Savidan/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ