
Η Maritime Safety Committee του IMO βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης της ανάλυσής της σχετικά με τις συνθήκες ασφαλείας στα πλοία, ώστε να αξιολογήσει τα επόμενα βήματα που απαιτούνται για να δημιουργηθεί ένα κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τα Maritime Autonomous Surface Ships (MASS).
Η πρωτοβουλία αυτή του IMO ξεκίνησε το 2017, με σκοπό να προσδιοριστεί κατά πόσο η λειτουργία αυτόνομων πλοίων είναι όχι μόνο ασφαλής για τη ναυσιπλοΐα αλλά και βιώσιμη περιβαλλοντικά.
Κατά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, εξετάστηκαν διάφοροι βαθμοί αυτονομίας:
– Πλοίο με πλήρωμα και αυτοματοποιημένες διαδικασίες και υποστήριξη αποφάσεων (1ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου με ναυτικούς εν πλω (2ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου χωρίς ναυτικούς εν πλω (3ος βαθμός).
– Πλήρως αυτόνομο πλοίο (4ος βαθμός).
Μέσα στις προβλέψεις των οργάνων του IMO είναι και η ανάπτυξη της ορολογίας και των ορισμών σε ό,τι αφορά τα MASS, καθώς και η αποσαφήνιση των όρων «πλοίαρχος», «πλήρωμα» ή «καθ’ ύλην αρμόδιο άτομο » σε ό,τι αφορά τον 3ο και 4ο βαθμό αυτονομίας που εξετάστηκαν.
Άλλα βασικά ζητήματα για το κανονιστικό πλαίσιο των αυτόνομων πλοίων που εξετάζονται από τον IMO αφορούν την αντιμετώπιση λειτουργικών απαιτήσεων του κέντρου απομακρυσμένου ελέγχου και τον πιθανό χαρακτηρισμό του απομακρυσμένου χειριστή ως ναυτικού.
Η ολοκλήρωση της διερευνητικής αυτής διαδικασίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για συζητήσεις περισσότερο εστιασμένες στο να διασφαλιστεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί θα συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ