
Η Maritime Safety Committee του IMO βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης της ανάλυσής της σχετικά με τις συνθήκες ασφαλείας στα πλοία, ώστε να αξιολογήσει τα επόμενα βήματα που απαιτούνται για να δημιουργηθεί ένα κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τα Maritime Autonomous Surface Ships (MASS).
Η πρωτοβουλία αυτή του IMO ξεκίνησε το 2017, με σκοπό να προσδιοριστεί κατά πόσο η λειτουργία αυτόνομων πλοίων είναι όχι μόνο ασφαλής για τη ναυσιπλοΐα αλλά και βιώσιμη περιβαλλοντικά.
Κατά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, εξετάστηκαν διάφοροι βαθμοί αυτονομίας:
– Πλοίο με πλήρωμα και αυτοματοποιημένες διαδικασίες και υποστήριξη αποφάσεων (1ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου με ναυτικούς εν πλω (2ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου χωρίς ναυτικούς εν πλω (3ος βαθμός).
– Πλήρως αυτόνομο πλοίο (4ος βαθμός).
Μέσα στις προβλέψεις των οργάνων του IMO είναι και η ανάπτυξη της ορολογίας και των ορισμών σε ό,τι αφορά τα MASS, καθώς και η αποσαφήνιση των όρων «πλοίαρχος», «πλήρωμα» ή «καθ’ ύλην αρμόδιο άτομο » σε ό,τι αφορά τον 3ο και 4ο βαθμό αυτονομίας που εξετάστηκαν.
Άλλα βασικά ζητήματα για το κανονιστικό πλαίσιο των αυτόνομων πλοίων που εξετάζονται από τον IMO αφορούν την αντιμετώπιση λειτουργικών απαιτήσεων του κέντρου απομακρυσμένου ελέγχου και τον πιθανό χαρακτηρισμό του απομακρυσμένου χειριστή ως ναυτικού.
Η ολοκλήρωση της διερευνητικής αυτής διαδικασίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για συζητήσεις περισσότερο εστιασμένες στο να διασφαλιστεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί θα συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ