
Η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως ανακοίνωσε η Λιμενική Αρχή της Βαλένθια, υποστήριξε ότι η επέκταση που λαμβάνει χώρα στο νότιο τμήμα του λιμένα και περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου τερματικού εμπορευματοκιβωτίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας συμμορφώνεται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ. Ειδικότερα, η έκθεση του ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου αναφέρει ότι η Επιτροπή δεν μπόρεσε να εντοπίσει καμία ένδειξη πιθανής παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι στην Επιτροπή Αναφορών είχαν προσφύγει πολίτες οι οποίοι εναντιώνονταν στη νέα επέκταση του λιμένα.
Μάλιστα, η γνωμάτευση της Επιτροπής έρχεται να προστεθεί στα αποτελέσματα προηγούμενης έκθεσης που είχε διεξαγάγει η Υπηρεσία Κρατικών Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας αναφορικά με τη νομιμότητα των υπό εξέλιξη λιμενικών έργων κατασκευής του νέου τερματικού, η οποία υποστήριζε ότι δεν απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Όπως αναφέρει η Λιμενική Αρχή στην ανακοίνωσή της, το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων το οποίο σχεδιάζεται προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας αποτελεί ένα ξεκάθαρο παράδειγμα υποδομής η οποία συνδυάζει τη βιωσιμότητα με την ανάπτυξη. Το νέο τερματικό θα είναι το πλέον περιβαλλοντικά εξελιγμένο τερματικό στον κόσμο, ενώ παράλληλα θα συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ενίσχυση της ευημερίας τόσο στην περιοχή της Βαλένθια όσο και, ευρύτερα, της Ισπανίας.
Με περιβαλλοντικούς όρους, το τερματικό θα ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια τόσο στις γερανογέφυρες και στον μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που δένουν στο λιμάνι. Το έργο, που παρουσιάστηκε από τη θυγατρική εταιρεία της MSC, την Terminal Investment Limited (TIL), η οποία εξειδικεύεται στη διαχείριση τερματικών, περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό του 98% των οχημάτων και των εγκαταστάσεων του τερματικού. Παράλληλα, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση κατά 98% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, η ΤΙL έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τις διατροπικές μεταφορές και προτίθεται να κατασκευάσει ένα σιδηροδρομικό τερματικό, ούτως ώστε πάνω από 305.000 TEUs ετησίως να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς.
Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Λιμενικής Αρχής της Βαλένθια, η νέα λιμενική υποδομή θα δημιουργήσει πάνω από 17.000 νέες θέσεις εργασίας την περίοδο 2022-2023, καθώς και άλλες 15.000 κατά την περίοδο 2024-2026, ενώ ο οικονομικός αντίκτυπος της λειτουργίας του τερματικού θα συνεισφέρει σε όρους προστιθέμενης αξίας κατά 2,27% συνολικά στην κοινότητα, με κάθε ευρώ που επενδύεται σε εξοπλισμό να δημιουργεί 1,56 ευρώ στους παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας της Βαλένθια.
Φωτό: www.valenciaport.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ