
Η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως ανακοίνωσε η Λιμενική Αρχή της Βαλένθια, υποστήριξε ότι η επέκταση που λαμβάνει χώρα στο νότιο τμήμα του λιμένα και περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου τερματικού εμπορευματοκιβωτίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας συμμορφώνεται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ. Ειδικότερα, η έκθεση του ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου αναφέρει ότι η Επιτροπή δεν μπόρεσε να εντοπίσει καμία ένδειξη πιθανής παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι στην Επιτροπή Αναφορών είχαν προσφύγει πολίτες οι οποίοι εναντιώνονταν στη νέα επέκταση του λιμένα.
Μάλιστα, η γνωμάτευση της Επιτροπής έρχεται να προστεθεί στα αποτελέσματα προηγούμενης έκθεσης που είχε διεξαγάγει η Υπηρεσία Κρατικών Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας αναφορικά με τη νομιμότητα των υπό εξέλιξη λιμενικών έργων κατασκευής του νέου τερματικού, η οποία υποστήριζε ότι δεν απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Όπως αναφέρει η Λιμενική Αρχή στην ανακοίνωσή της, το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων το οποίο σχεδιάζεται προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας αποτελεί ένα ξεκάθαρο παράδειγμα υποδομής η οποία συνδυάζει τη βιωσιμότητα με την ανάπτυξη. Το νέο τερματικό θα είναι το πλέον περιβαλλοντικά εξελιγμένο τερματικό στον κόσμο, ενώ παράλληλα θα συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ενίσχυση της ευημερίας τόσο στην περιοχή της Βαλένθια όσο και, ευρύτερα, της Ισπανίας.
Με περιβαλλοντικούς όρους, το τερματικό θα ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια τόσο στις γερανογέφυρες και στον μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που δένουν στο λιμάνι. Το έργο, που παρουσιάστηκε από τη θυγατρική εταιρεία της MSC, την Terminal Investment Limited (TIL), η οποία εξειδικεύεται στη διαχείριση τερματικών, περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό του 98% των οχημάτων και των εγκαταστάσεων του τερματικού. Παράλληλα, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση κατά 98% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, η ΤΙL έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τις διατροπικές μεταφορές και προτίθεται να κατασκευάσει ένα σιδηροδρομικό τερματικό, ούτως ώστε πάνω από 305.000 TEUs ετησίως να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς.
Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Λιμενικής Αρχής της Βαλένθια, η νέα λιμενική υποδομή θα δημιουργήσει πάνω από 17.000 νέες θέσεις εργασίας την περίοδο 2022-2023, καθώς και άλλες 15.000 κατά την περίοδο 2024-2026, ενώ ο οικονομικός αντίκτυπος της λειτουργίας του τερματικού θα συνεισφέρει σε όρους προστιθέμενης αξίας κατά 2,27% συνολικά στην κοινότητα, με κάθε ευρώ που επενδύεται σε εξοπλισμό να δημιουργεί 1,56 ευρώ στους παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας της Βαλένθια.
Φωτό: www.valenciaport.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ