
Τόνοι πλαστικού, που προέρχονται από ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει πιάσει φωτιά στα ανοικτά του Κολόμπο, απειλούν τις παραλίες της Σρι Λάνκας με τη χειρότερη ρύπανση στην ιστορία της, προειδοποίησε σήμερα ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος.
Οι αρχές απαγόρευσαν το ψάρεμα σε μια ζώνη μήκους 80 χιλιομέτρων γύρω από το MV X-Press Pearl, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σημαία Σιγκαπούρης, που καίγεται εδώ και εννέα ημέρες, στα ανοικτά του Κολόμπο, με τον κίνδυνο να σπάσει και να προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή με τη διαρροή εκατοντάδων τόνων μαζούτ στην Ινδικό Ωκεανό.
Όμως, την ώρα που μια διεθνής επιχείρησης βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να αποφευχθεί η πετρελαιοκηλίδα, οι κοντινές παραλίες βρίσκονται ήδη αντιμέτωπες με μια άλλη ρύπανση: από εκατομμύρια πλαστικούς κόκκους που προέρχονται από το φορτίο του πλοίου.
Σύμφωνα με τις αρχές, το πλοίο μετέφερε κυρίως 28 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα από αυτούς τους κόκκους από πολυαιθυλενοξείδιο, που προορίζονται για τη βιομηχανία συσκευασιών, εκ των οποίων οκτώ έπεσαν στο νερό.
Και το να καθαριστούν οι ακτές που έχουν ρυπανθεί από αυτούς τους κόκκους, αναμεμειγμένους με πετρέλαιο και άλλα συντρίμμια που έχει ξεβράσει η θάλασσα, προερχόμενα από το πλοίο, είναι ένα τιτάνιο έργο.
«Είναι ίσως η μεγαλύτερη θαλάσσια ρύπανση στην ιστορία μας», δήλωσε η Νταρσανί Λαχανταπούρα, πρόεδρος της Αρχής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPA).
Η φωτιά έχει καταπονήσει τη δομή του πλοίου μήκους 186 μέτρων, που θα μπορούσε να σπάσει στα δύο και να αδειάσει το πετρέλαιό του, επισημαίνει η Αρχή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος της Σρι Λάνκας.
Το πλοίο μεταφέρει, εκτός του καυσίμου στη δεξαμενή του, 278 τόνους μαζούτ και 50 τόνους πετρελαίου ντίζελ.
Σε απόσταση 40 χιλιομέτρων βόρεια της πρωτεύουσας, το Νεγκόμπο, μια αλιευτική περιοχή, απειλείται από μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα και η παραλία του, δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες, έχει κλείσει για το κοινό.
Αν και η φωτιά φαίνεται πως έχει τεθεί υπό έλεγχο, χρειάζεται να γίνουν πολλά για να αποτραπεί το ενδεχόμενο μιας πετρελαϊκής ρύπανσης.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ