
Τόνοι πλαστικού, που προέρχονται από ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει πιάσει φωτιά στα ανοικτά του Κολόμπο, απειλούν τις παραλίες της Σρι Λάνκας με τη χειρότερη ρύπανση στην ιστορία της, προειδοποίησε σήμερα ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος.
Οι αρχές απαγόρευσαν το ψάρεμα σε μια ζώνη μήκους 80 χιλιομέτρων γύρω από το MV X-Press Pearl, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σημαία Σιγκαπούρης, που καίγεται εδώ και εννέα ημέρες, στα ανοικτά του Κολόμπο, με τον κίνδυνο να σπάσει και να προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή με τη διαρροή εκατοντάδων τόνων μαζούτ στην Ινδικό Ωκεανό.
Όμως, την ώρα που μια διεθνής επιχείρησης βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να αποφευχθεί η πετρελαιοκηλίδα, οι κοντινές παραλίες βρίσκονται ήδη αντιμέτωπες με μια άλλη ρύπανση: από εκατομμύρια πλαστικούς κόκκους που προέρχονται από το φορτίο του πλοίου.
Σύμφωνα με τις αρχές, το πλοίο μετέφερε κυρίως 28 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα από αυτούς τους κόκκους από πολυαιθυλενοξείδιο, που προορίζονται για τη βιομηχανία συσκευασιών, εκ των οποίων οκτώ έπεσαν στο νερό.
Και το να καθαριστούν οι ακτές που έχουν ρυπανθεί από αυτούς τους κόκκους, αναμεμειγμένους με πετρέλαιο και άλλα συντρίμμια που έχει ξεβράσει η θάλασσα, προερχόμενα από το πλοίο, είναι ένα τιτάνιο έργο.
«Είναι ίσως η μεγαλύτερη θαλάσσια ρύπανση στην ιστορία μας», δήλωσε η Νταρσανί Λαχανταπούρα, πρόεδρος της Αρχής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPA).
Η φωτιά έχει καταπονήσει τη δομή του πλοίου μήκους 186 μέτρων, που θα μπορούσε να σπάσει στα δύο και να αδειάσει το πετρέλαιό του, επισημαίνει η Αρχή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος της Σρι Λάνκας.
Το πλοίο μεταφέρει, εκτός του καυσίμου στη δεξαμενή του, 278 τόνους μαζούτ και 50 τόνους πετρελαίου ντίζελ.
Σε απόσταση 40 χιλιομέτρων βόρεια της πρωτεύουσας, το Νεγκόμπο, μια αλιευτική περιοχή, απειλείται από μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα και η παραλία του, δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες, έχει κλείσει για το κοινό.
Αν και η φωτιά φαίνεται πως έχει τεθεί υπό έλεγχο, χρειάζεται να γίνουν πολλά για να αποτραπεί το ενδεχόμενο μιας πετρελαϊκής ρύπανσης.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ