
Τόνοι πλαστικού, που προέρχονται από ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει πιάσει φωτιά στα ανοικτά του Κολόμπο, απειλούν τις παραλίες της Σρι Λάνκας με τη χειρότερη ρύπανση στην ιστορία της, προειδοποίησε σήμερα ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος.
Οι αρχές απαγόρευσαν το ψάρεμα σε μια ζώνη μήκους 80 χιλιομέτρων γύρω από το MV X-Press Pearl, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σημαία Σιγκαπούρης, που καίγεται εδώ και εννέα ημέρες, στα ανοικτά του Κολόμπο, με τον κίνδυνο να σπάσει και να προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή με τη διαρροή εκατοντάδων τόνων μαζούτ στην Ινδικό Ωκεανό.
Όμως, την ώρα που μια διεθνής επιχείρησης βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να αποφευχθεί η πετρελαιοκηλίδα, οι κοντινές παραλίες βρίσκονται ήδη αντιμέτωπες με μια άλλη ρύπανση: από εκατομμύρια πλαστικούς κόκκους που προέρχονται από το φορτίο του πλοίου.
Σύμφωνα με τις αρχές, το πλοίο μετέφερε κυρίως 28 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα από αυτούς τους κόκκους από πολυαιθυλενοξείδιο, που προορίζονται για τη βιομηχανία συσκευασιών, εκ των οποίων οκτώ έπεσαν στο νερό.
Και το να καθαριστούν οι ακτές που έχουν ρυπανθεί από αυτούς τους κόκκους, αναμεμειγμένους με πετρέλαιο και άλλα συντρίμμια που έχει ξεβράσει η θάλασσα, προερχόμενα από το πλοίο, είναι ένα τιτάνιο έργο.
«Είναι ίσως η μεγαλύτερη θαλάσσια ρύπανση στην ιστορία μας», δήλωσε η Νταρσανί Λαχανταπούρα, πρόεδρος της Αρχής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPA).
Η φωτιά έχει καταπονήσει τη δομή του πλοίου μήκους 186 μέτρων, που θα μπορούσε να σπάσει στα δύο και να αδειάσει το πετρέλαιό του, επισημαίνει η Αρχή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος της Σρι Λάνκας.
Το πλοίο μεταφέρει, εκτός του καυσίμου στη δεξαμενή του, 278 τόνους μαζούτ και 50 τόνους πετρελαίου ντίζελ.
Σε απόσταση 40 χιλιομέτρων βόρεια της πρωτεύουσας, το Νεγκόμπο, μια αλιευτική περιοχή, απειλείται από μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα και η παραλία του, δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες, έχει κλείσει για το κοινό.
Αν και η φωτιά φαίνεται πως έχει τεθεί υπό έλεγχο, χρειάζεται να γίνουν πολλά για να αποτραπεί το ενδεχόμενο μιας πετρελαϊκής ρύπανσης.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ